X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד בבייב. מעצר לאחר תחקיר ב'הנוכלים' [צילום: מן הטלוויזיה]
השרה כהן. 16 תלונות מאוקטובר 2019 [צילום: ינאי יחיאל]
השרה לשוויון חברתית נגד העו"ד:

"בבייב עקץ לקוחות ב-1.47 מלש"ח"

השרה מירב כהן פנתה לשר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה בתלונה נגד עו"ד הלל בבייב ואנשי משרדו לאחר ש-16 מתלוננים פנו ללשכתה והעידו כי הונה אותם וגבה מהם במרמה סכום מצטבר של 1,475,000 שקלים
▪  ▪  ▪

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, פנתה לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ולממלא-מקום פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בתלונה נגד עו"ד הלל בבייב בטענה כי הוא מרמה באופן שיטתי לקוחות הפונים אליו.
בבייב נעצר במרס 2020 בחשד לעבירות הונאה והלבנת הון. המעצר התבצע סמוך לשידור תחקיר בעניינו בתוכנית 'הנוכלים' בערוץ 12. הוא שוחרר ב-20 במרס למעצר בית תוך שנאסר עליו לעסוק בעריכת דין למשך חודש. הוא נדרש גם להפקיד ערבות בסך 50 אלף שקל.
פנייתה של השרה כהן לניסנקורן ולמנדלבליט נעשתה לפני שבועיים, ב-10 ביוני 2020. לדבריה, החל מאוקטובר 2019 פנו ללשכתה בכנסת ולאחר מכן ללשכתה במשרד לשוויון חברתי 16 מתלוננים שונים, בגילאי 22 עד 73 אשר לטענתם עו"ד בבייב הונה אותם ולקח את כספם במרמה ללא התמורה שהבטיח לספק. עוד ציינה כי סכומי הכסף שגבה בבייב מאותם מתלוננים נעים בין 7,000 שקל ל-566,000 שקל. "סך כל הכספים שגבה בבייב מן המתלוננים אשר פנו אל לשכתנו - 1,475,000 שקל", ציינה.
כהן כתבה כי מן התלונות שהופנו אל לשכתה עולה כי שיטת הפעולה של בבייב דומה כמעט בכל המקרים. "כאשר מגיע אל מר בבייב לקוח פוטנציאלי הוא תמיד עונה בחיוב וטוען כי ניתן לפתור את הבעיה, ולא משנה מהי הבעיה. מר בבייב מבטיח ללקוחותיו פיצויים רבים מגופים שונים בעבור שכר טירחתו. בחלק מן המקרים מפעיל בבייב עורכי דין נוספים המסייעים לו בתרמית. כמו-כן, מפעיל בבייב אנשים המתחזים לגופים שונים כגון סוכני ביטוח, חוקרים, יועצי מס וכו'", כתבה.
לדבריה, רוב הלקוחות שנעקצו על-ידי בבייב הם אנשים קשי יום שנאלצו לקחת הלוואות כדי לממן את השירות המשפטי שלכאורה סופק על-ידי בבייב. "בפועל, על-פי תלונות שהגיעו ללשכתנו, מר בבייב מעולם לא פתח תיק, הגיש תביעה או עשה פעולה משפטית כלשהי בעבור מי מהמתלוננים. בבייב הציג לנפגעים תשתית עובדתית שקרית אשר לפיה הוא מטפל בעניין המשפטי שלהם והם עתידים לקבל פיצוי גבוה, אך דה-פקטו מר בבייב גבה כספים רבים ולא נתן שירות מינימלי ללקוחותיו", ציינה. עוד הוסיפה כי בבייב דאג לפזר את ההמחאות שגבה מלקוחותיו בשלל נקודות בשוק האפור ובחברות לנכיון המחאות. "על-פי אחת העדויות, מר בבייב אף זייף חתימות ושיקים, דבר אשר הביא למעצר של אחת המתלוננות נגדו על-ידי משטרת ישראל", חשפה.
מן העדויות שהגיעו אל השרה כהן עולה כי כאשר לקוחותיו של בבייב פנו אליו בבקשה לקבל את כספם בחזרה נתקלו באיומים ובקללות מצידו, ולעתים אף באלימות פיזית. לטענת השרה, שתי עורכות דין נוספות המועסקות במשרדו של בבייב - לאה ונועה מלך - פעלו גם הן להטעיית לקוחות והגיבו באלימות מילולית ובאיומים כאשר נדרשו להשיב את הכסף. היא ציינה גם שמות של עובדים נוספים במשרדו של בבייב, שלטענת המתלוננים תרמו למערך ההונאה לכאורה.
השרה לשוויון חברתי הוסיפה במכתבה כי מעבר לפגיעה הכלכלית העצומה שנגרמה ללקוחותיו של עו"ד בבייב ישנה פגיעה נפשית ממשית. "חלק מהמתלוננים מספרים על כך שפנו לעו"ד בבייב עקב בעיה משפטית ועו"ד שאמור היה לטפל בהם הוא שעקץ אותם, ובכך פגע באמונם ויצר אצלם מועקה קשה".
"מטרתו של דוח זה הינה לשטוח בפני שר המשפטים ופרקליטות המדינה את המקרים והעדויות של הנפגעים לצורך בדיקת הפרקליטות בנושא ובדיקת היתכנות להגשת כתבי אישום במקרה זה. אציין כי כל המקרים המצויינים הם לכאורה ואנו מצפים לבדיקה על-ידי רשויות החוק. כמו-כן, הדוח יופנה לאיגוד הבנקים על-מנת לסייע לאזרחים אשר כתוצאה מהפגיעה הכלכלית מצאו עצמם בחובות עתק ללא יכולת פירעון", לשון מכתבה של השרה.
News1 ניסה להתקשר לעו"ד בבייב לצורך קבלת תגובתו. בשני המספרים המופיעים באתר האינטרנט לא ניתן היה להשיג אותו. במספר של המשרד נאמר ש"לא ניתן להעביר שיחות בקו זה". מספר הטלפון הסלולרי שלו שמופיע באתר אינו מחובר עוד.

תאריך:  24/06/2020   |   עודכן:  24/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בבייב עקץ לקוחות ב-1.47 מלש"ח"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
OCHER-DIN ISRAELI TIPUSI
Haim Mevin, NYC  |  24/06/20 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המצפור הוקם לזכרם של האחים סג"ם ברק ורס"ן עמיחי איטקיס, שנפלו בעת מילוי תפקידם בעלות של 5 מיליון שקלים    למצפור רצפת בטון בשטח של כ-50 מ"ר, ומצללת קורטן שצורתה בהשראת כנף מטוס
עידן יוסף
השימוש בפחם ב-2020 לא יעלה על 24.9%, לעומת 30% ב-2019    חברת החשמל הונחתה לנקוט צעדים הנדרשים במטרה לעמוד ביעד החדש, תוך שמירה על שרידות מערכת ייצור החשמל    השר שטייניץ: צעד נוסף במדיניות שקבענו לגמילת ישראל מאנרגיה מזהמת והפחתת זיהום האוויר
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע לליצמן לקדם תיקון חקיקה שיקל על הקבלנים בשל הקורונה - במקביל לדחיית התשלומים מצד הקונים    התיקון יאפשר הגשת תביעות, אך המשרד צופה שברוב המקרים ייבחר ההסדר המוצע
עידן יוסף
ועדת הפנים מבקשת מגופי התכנון וממשרד התחבורה לבחון כיצד מייצרים כלי עבודה תכנוניים, שיאפשרו התניה בין אכלוס של שכונה חדשה לבין ביצוע תוכניות התחבורה של השכונה כפי שהן מאושרות בתוכנית המתאר
עידן יוסף
עם כניסתו של סא"ל תלם חזן הורה על שקיפות בכל הקשור לנתוני גיוס החרדים לצה"ל ותיקן את הנתונים המנופחים שהציגו קודמיו    בתקופתו עלה מספר המתגייסים החרדים במאות חיילים ושיעור הנשירות ירד מ-70% ל-5%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il