X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו נאם בוועידה הווירטואלית של "נוצרים מאוחדים למען ישראל" (CUFI): "החלת הריבונות תקדם את השלום" הוסיף: "מוכן למו"מ עם הפלשתינים"
▪  ▪  ▪
שקד. הזדמנות היסטורית [צילום: איציק וולף]

ח״כ איילת שקד אמרה (יום ב', 29.6.20) בראיון לגלי צה"ל: ״ממה שידוע לנו כרגע, נתניהו ויתר על החלת הריבונות בבקעת הירדן ונכנע ללחץ של גנץ, אשכנזי והערבים - וזה עצוב מאוד, כיוון שהייתה כאן הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות דווקא על האזור הזה״.
עוד אמרה שקד: ״הממשלה הנוכחית עושה עבודה רעה בכל מה שקשור לקורונה. בממשלה הזו יש יותר שרים וסגני שרים מצוותים של חוקרים אפדימיולוגים. זה פשוט מחדל״. השר חילי טרופר (כחול לבן) אמר כי לא ידע שלשקד יש מקורות ירדניים.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם הלילה (יום ב', 29.6.20) בפני כנס של נוצרים תומכי ישראל והתייחס לסוגיית החלת הריבונות. הוא העלה ציטוטים לטוויטר וכתב כי "בתוכנית הנוכחית ישראל תחיל ריבונות על בית אל, במקום שבו יעקב חלם על הליכה לגן עדן. ישראל תחיל ריבונות על שילה, שבה שכן ארון הברית עם עשרת הדיברות במשך עשרות שנים".
"המקומות האלה כמו מקומות אחרים בתרבות היהודית, הם חלק מערש המולדת היהודית. אנחנו נקראים יהודים כי זאת ממלכת יהודה. האזורים האלה הם חלק גם מהזהות הנוצרית, גם מהזהות שלכם, ובריבונות ישראלית, האזור הזה יהיה מוגן לתמיד. נוצרים חיו בפחד ובמנוסה, ועכשיו נוצרים בישראל חיים בחופשיות", הוסיף ראש הממשלה.
"החלת הריבונות באזורי ממלכת יהודה, שהם חלק מישראל, בכל הסכם שלום, לא תרחיק אותנו מהסכם השלום, אלא תקדם אותנו לעבר השלום. אני קורא לפלשתינים לא להחמיץ את ההזדמנות הנוספת הזאת, לא להחמיץ עוד מאה בניסיון להרוס את ישראל. הם צריכים לאמץ את תוכנית טראמפ, ולהיכנס למשא-ומתן".
בחדשות 13 דווח כי ממשלת ירדן הבהירה לישראל בכמה ערוצים, כי היא תתנגד באופן מוחלט גם לסיפוח מצומצם ומוגבל בגדה המערבית ותגיב לו באותה דרך כפי שהייתה מגיבה למהלך סיפוח נרחב, כך לפי גורמים ישראלים שעודכנו בדברים. ‏2 / אחד הערוצים בו הועבר המסר הזה היה בפגישה בין מלך ירדן עבדאללה השני לראש המוסד יוסי כהן לפני שבוע ימים. במהלך אותה פגישה בדק כהן עם המלך מה תהיה עמדת ירדן לסיפוח מוגבל בגושי ההתנחלויות בלבד או סיפוח של מספר קטן של התנחלויות.
הגורמים הישראלים ציינו כי התגובה הירדנית היתה: אין מבחינתנו הבדל בין סיפוח גדול לסיפוח קטן. הירדנים הבהירו זאת גם לארה"ב ולכמה מדינות אירופיות, כדי למנוע חוסר בהירות לגבי עמדתם בנושא. שליח הבית הלבן אבי ברקוביץ' הגיע לישראל בסוף השבוע כדי לדון בתוכנית טראמפ ובמהלך כולו. בכירים ישראלים ציינו כי במוצאי שבת נפגש ברקוביץ' עם ראש הממשלה נתניהו ואמש נפגש עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ועם מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו רוקון.
‏היום (ב') ייפגש ברקוביץ' עם שר הביטחון בני גנץ. גנץ צפוי להדגיש בפני ברקוביץ' שכל מהלך סיפוח צריך להיות תחילתו של מהלך מדיני רחב יותר ובהתאם לכל עקרונות תוכנית טראמפ כמו מדינה פלשתינית – ולא להיות מהלך חד-צדדי ומנותק מהקשר מדיני.
המגעים עם האמריקנים צפויים להימשך ולא צפויה להתקבל השבוע כל החלטה דרמטית בנוגע להחלת הריבונות

תאריך:  29/06/2020   |   עודכן:  29/06/2020
+הכרעה אידאולוגית
12:38 29/06/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

על כפות המאזניים - מימוש שלב בחזון ארץ-ישראל השלימה. הזדמנות לצעד משמעותי של חיבור העם למולדתו ההיסטורית, ממנה גלה לפני "אלפיים שנות". האם ייעשה המהלך, שייקבע בפועל את תודעת בעלותנו על ארצנו כולה, או שמא תוחמץ ההזדמנות?

נתניהו בביקור בבקעת הירדן [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקד: נתניהו ויתר על החלת ריבונות בבקעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להיות נחושים ולא לוותר להם!!!
אקטואלי  |  30/06/20 09:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית המאה
עידן יוסף
המשחק: נחשו מי אמר - שרון או נתניהו, מבקש להמחיש את הסכנה הנשקפת לדעת המפלגה מתוכניתו המדינית של ראש הממשלה    מנכ״ל האיחוד הלאומי: ״רגע האמת של נתניהו לקבל החלטה אמיצה על החלת ריבונות אמיתית בלי שום התניה והכרה בגבולות מדינה פלשתינית״
אליקים העצני
זיכרון הבריות קצר, והכל עניין של פרופורציה. ליד 70 האחוזים משטח יו"ש שיהפכו למדינה פלשתינית, 30 האחוזים שהוא משאיר לנו נראים קטנים. אבל כשמחלקים את השיריים האלה ל"פעימות" ורק הן במוקד תשומת הלב ובתוכן השאלה, למי תצלצל הפעימה הראשונה, לגוש-עציון ואולי למעלה אדומים - אזי האבדה הגדולה
צ'לו רוזנברג
רבים מאנשי הממשל האמריקני הקרובים לנשיא, יודעים הרבה יותר ממה שיודעים אזרחי ישראל    זה הגיוני? זו מציאות נורמלית שימים ספורים לפני ביצוע הסיפוח אין מפות שהציבור יכול לעיין בהן?
אביעד ויסולי
יהודה והשומרון אינם "גוף זר" בכל צורה שהיא. הם חלק מובנה, עיקרי ומהותי בקשר של עם ישראל לארץ ישראל החל מימות אברהם אבינו ועד שנת 2020 ולעד
חן בן-אליהו
נחזיק כולנו אצבעות לרה"מ נתניהו שלא ירתע מאיומי האויב הערבי והאנטישמים האירופים, לא יכנע לנרגנות השמאל, תלונותיו וקיטוריו, ולא יתחשב ברעשי הרקע של המקהלה האידיאליסטית מימין אשר מרוב אידיאלים אינה מבינה את גודל השעה ההיסטורית, ויכריז בימים הקרובים בעוז ובעוצמה על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובמרחבי הישובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il