X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוזן. "תמונה קשה וחמורה" [צילום: עופר עמרם]
עילה שאין בה ולא כלום [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן:

המשטרה איבדה תיק, הפרקליטות כיזבה

המשטרה סגרה תלונה על הוצאה במרמה של מאות אלפי שקלים כאשר הגישה המתלוננת ערר על ההחלטה, לא נעשה דבר במשך חודשים - ואזי נדחה הערר בטענה הכוזבת של שיהוי הנושא הוחזר למשטרה - ואז התברר שהתיק המקורי אבד רוזן: התוצאה היא פגיעה בזכות החוקית לערער על ההחלטה
▪  ▪  ▪

"מבירור התלונה הצטיירה תמונה קשה וחמורה על התנהלות המשטרה, פרקליטות המחוז ומחלקת עררים, שהיה בה כדי לפגוע בזכות המתלוננת על-פי חוק להשיג על סגירת התיק ולמצות את הטיפול בו". כך אומר נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן.
מדובר בתלונה שהגישה אישה נגד שכנתה, בטענה שהוציאה ממנה במרמה מאות אלפי שקלים לאורך שנים. היא ביקשה לבצע שורה של פעולות חקירה, כולל תפיסת מכשיר הטלפון של החשודה, אך לטענתה הללו לא נעשו והתיק נסגר. כאשר ערער בא-כוחה של המתלוננת על סגירת התיק, התברר שהתיק אבד.
רוזן אומר (26.6.20): "בשל שרשרת כשלים של רשויות המדינה שהתגלו בבירור התלונה, כל אחת בחלקה וקל וחומר בחיבור שלה עם רעותה, השתרכו הליכי הטיפול בתיק עד לתוצאה האומללה, שבה - בחלוף למעלה משלוש שנים מיום הגשת התלונה למשטרה, וכשנה וחצי לאחר הגשת הערר על גניזת התלונה - נתגלה כי תיק החקירה המקורי אינו בנמצא ואין כל צפי להכרעה בערר לגופו. כל זאת, לאחר שהתבקש בערר ביצוען של פעולות חקירה בדחיפות.
"פרקליטות המחוז הודיעה לפונה על מתן ארכה להגשת ערר, מבלי שהדבר היה בתחום סמכותה ומבלי להביא את דבר מתן הארכה לידיעת מחלקת עררים [בפרקליטות המדינה]. במשך שבעה חודשים לא טופל התיק במחלקת עררים ולאחר תקופה ארוכה ובלתי סבירה זו, מצאה מחלקת עררים לדחות את הערר על הסף בגין עילת שיהוי, שלא היה בה ולא כלום", כלומר: הפרקליטות דחתה את הערעור בנימוק כוזב.
רוזן מוסיף: "דחיית הערר על הסף הובילה להחזרת התיק למשטרה, וכאשר הדיון בערר חודש - משנתגלה כי לא היה כל שיהוי בהגשתו כאמור - המשטרה כשלה באיתור תיק החקירה שהושב אליה ממחלקת עררים. בעקבות זאת, הקפיאה מחלקת עררים את הטיפול בערר, ולאחר מכן החלה בבירורו בהעדר תיק החקירה המקורי". כל אלו גרמו לכך שלא ניתן לדון בערר לגופו וכך נפגעת זכותה של המתלוננת להשיג על סגירת התיק.
הנציב מותח ביקורת יוצאת דופן בחריפותה על המשטרה והפרקליטות: "אין להשלים עם מצב הדברים העולה מההשתלשלות המתוארת, שבו העברת חומרי חקירה לצורך בחינת ערר תשתרך חודשים ארוכים בין גורמי החוק, ובוודאי שאין לעבור לסדר היום לנוכח מצב, בו תיק החקירה המקורי אבד, והדיון בערר במחלקת עררים מתקיים בהעדרו. לא ניתן להסכין עם שיהוי כה ניכר, הנובע מליקויים בהתנהלותם של הגופים האחראים על אכיפת החוק, ואשר בסופו של יום, מאיין בפועל את זכותו של העורר להשיג על סגירת התיק".
רוזן העביר את החלטתו למשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר, וראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יגאל איש-שלום. הוא המליץ, כי "יעשו בכוחם למניעת הישנותם של הליקויים שנמצאו, ולסיום הטיפול ארוך הימים בערר, בהקדם".

תאריך:  29/06/2020   |   עודכן:  29/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה איבדה תיק, הפרקליטות כיזבה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
"הפרקליטות איבדה תיק"
איך בדיוק?  |  29/06/20 10:53
2
לתבוע את הנזק מהפרקליטות !!!
קורא ומעיין  |  29/06/20 11:23
3
איך הדברים קורים שם במקרה
יהוידה  |  29/06/20 11:56
 
- מדוע אין מגישים תלונה
ססס  |  29/06/20 12:27
4
לא חדש
מכיר אותם  |  29/06/20 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במבצע אכיפה של מינהל הבטיחות בזרוע העבודה בעיר ירושלים נבדקו 75 אתרי בנייה    על 40 הוטלו צווי בטיחות, ורובם נדרשו להפסקת העבודה במקום    קנסות בעשרות אלפי שקלים    מנהלי העבודה זומנו לשימוע לפני השעיה או פסילה
עידן יוסף
נתניהו נאם בוועידה הווירטואלית של "נוצרים מאוחדים למען ישראל" (CUFI): "החלת הריבונות תקדם את השלום"    הוסיף: "מוכן למו"מ עם הפלשתינים"
עידן יוסף
השכמה מוקדמת: עשרות מפגינים מתעשיית התרבות והאירועים ובראשם "כלה" שעמדה תחת חופה קראו לשר ישראל כ"ץ: "אם אנחנו לא ישנים בלילה - גם אתה לא תישן"
עידן יוסף
פרסמה מסמך המצביע על בעיות תחרותיות שעלולות להיגרם במהלך מכרז, ומציע דרכים להתמודדות איתן    בין ההצעות: פיצול של נכס העומד למכרז לכמה חלקים, והקטנת חסמי כניסה    במקרים מתאימים ניתן לקיים מכרז ציבורי לשחקנים חדשים בלבד
עידן יוסף
יחליף את עודד ערן, שמת ממחלה קשה    כיהן בעבר כמנכ"ל בכלל תעשיות ביוטכנולוגיה, יזם ומנכ"ל חברת אר.די.סי בע"מ וכן כמרצה מן החוץ בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il