שר התקשורת חה״כ יועז הנדל פנה (יום ב', 29.6.20) ללשכת הפרסום הממשלתית וביקש לחשוף את נתוני ההשקעה הממשלתית בפרסום בגוגל ופייסבוק.
הפנייה נעשתה לנוכח הקשיים של גופי התקשרות בישראל בשנים האחרונות, ולאור ירידה בהיקף הפרסום הישראלי בייחוד בתקופת הקורונה.
לדברי השר הנדל, תקופת הקורונה הכניסה גופים אלו למשבר כלכלי עצום והם כיום בסכנת קריסה מיידית. בשל כך, ביקש לבדוק מחדש את הקולות הקוראים הממשלתיים לפרסום במדיה החברתית, כחלק מבחינה רחבה של כשלי השוק. "החברות שאינן נדרשות לשלם מיסים בישראל משפיעות לרעה על התחרות ועל השיח הציבורי", ציין.
מזה זמן אנו חוזים בתכנים הקוראים לפעילות דה-לגיטימציה של ישראל המפורסמים ברשתות, והחברות אינן עושות די בכדי להילחם בתופעות אלו ולמגרן״, כתב הנדל.