X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא משלמים מכיסיהם [צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה]
המטה הארצי. נתונים ללא בקרה חיצונית
ניתוח דוח תביעות הנזיקין לשנת 2019:

המשטרה שיחקה בנתוני הפיצוי על נזקים

טוענת שבשנה שעברה נרשמה ירידה בסכומים ששילמה בשל שימוש בכוח, ליקויים בשמירה על עצורים והגשת כתבי אישום בלתי מוצדקים - אך במקביל נרשם זינוק בסעיף הבלתי-מפורט הנושא את הכותרת "אחר" המשטרה שילמה בשנה שעברה 23.4 מיליון שקל - זהה לממוצע בארבע השנים האחרונות
▪  ▪  ▪
המשטרה שילמה אשתקד 23.5 מ"ש על נזיקין
איתמר לוין
בשלוש השנים האחרונות עומד הסכום השנתי על 23 מיליון שקל * ירידה חדה בתשלומים בשל שימוש בכוח, ירידה מתמשכת בפיצויים על העמדה לדין, זינוק בפיצויים על ליקויים במעצרים
לרשימה המלאה

המשטרה מסתירה תחת המילה "אחר" את העילות בגינן שילמה אשתקד קרוב ל-6 מיליון שקל בתביעות נזיקין נגדה - שהם רבע מכלל התשלום בשנה זו. כך עולה מניתוח דוח הנזיקין השנתי שפרסמה המשטרה (29.6.20).
המשטרה שילמה בשנה שעברה 23.4 מיליון שקל - סכום כמעט זהה לאלו של שלוש השנים הקודמות. מאז 2016 מגיע ממוצע התשלומים השנתי ל-23.3 מיליון שקל, זינוק של 49% לעומת שנת 2015. מדובר בסכומים המשולמים בפועל בכל שנה, כאשר באופן טבעי - חלק ניכר מהם מתייחסים לאירועים שהתרחשו ולתביעות שהוגשו בשנים קודמות.
על-פי נתוני המשטרה (שאינם מאומתים בידי גורם חיצוני כלשהו), היא שילמה אשתקד 2.3 מיליון שקל כפיצויים על שימוש בכוח. זוהי ירידה של 30% ביחס לשנת 2018, מה שאמור ללמד על שיפור משמעותי בהתנהגות השוטרים. אולם במקביל נרשם זינוק של 105% בתשלומים שעילותיהם אינן מפורטות והם נרשמים תחת הכותרת "אחר", והם הגיעו בשנה שעברה ל-5.9 מיליון שקל. שינויים ניכרים אלו בנתונים, להם אין כל הסבר בדוח המשטרה, מעלים את האפשרות שמדובר במשחק בנתונים שמטרתו לשפר את תדמיתה של המשטרה.
המשטרה שילמה פיצויים של 2.2 מיליון שקל בשל ליקויים בשמירה על עצורים, ירידה של 12%. הפיצויים בשל ניהול תיקים שלא היה מקום להגיש כתבי אישום בהם (בידי התביעה המשטרתית) הסתכמו ב-1.6 מיליון שקל, ירידה של 14%. לעומת זאת, נרשמו זינוקים של 79% בפיצויים בשל שימוש בכלי ירייה (2.7 מיליון שקל) ושל 181% בשל ליקויים בחקירות ובהעמדה לדין (1.5 מיליון שקל).
המשטרה טוענת, כי הפיצויים בפועל מהווים רק כעשירית מכלל הסכומים הנתבעים. על-פי נתוניה, הסכום ששולם אשתקד היה 9.7% בלבד מסך התביעות, ואילו בשנת 2018 הוא עמד על 8.5% מהסכומים שנתבעו. "תביעות רבות מוגשות מבלי שיש ביסודן עילה מוצדקת או לחלופין הסכומים הנתבעים בגדרן מופרכים ומוגזמים", היא אומרת. לדברי המשטרה, ההליכים מתנהלים "תוך נטילת אחריות והפקת לקחים מחד-גיסא, ומאידך - תוך מתן הגנה הולם, ראוי והוגן לשוטרים ופעילותם".
בהקשר זה מטעה המשטרה כאשר היא טוענת, שמדובר בסכומים שבהם היא יכולה להשתמש לפעילותה השוטפת: "התנהלות קפדנית זו מטיבה עם הקופה הציבורית בכלל ועם תקציב המשטרה בפרט, ומאפשרת למשטרה לעשות שימוש בכספים שנחסכו לעשייה משטרתית ולטיוב פעילות המשטרה למען הציבור". מאחר שהסכום המשולם לאורך השנים הוא במקרה הטוב יציב, ובמקרה הגרוע נמצא בעלייה - הרי שהמשטרה יכולה לצפות מראש כמה תידרש לשלם ולתכנן בהתאם את תקציבה. לכן, אין המדובר בחיסכון אמיתי.
המשטרה גם מתעלמת מכך שחלק מן הפיצויים ניתנים בשל פעולות בלתי חוקיות של שוטרים. לדבריה, "משטרת ישראל מטפלת מדי שנה במאות אלפי אירועים, תלונות וחקירות. גרימת נזקים תוך כדי פעילות מבצעית וחקירתית היא בלתי נמנעת. העובדה שמספר תביעות הנזיקין המוגשות מדי שנה מסתכם במאות תיקים בלבד, מלמדת על העשייה המקצועית והטובה של משטרת ישראל ברוב המכריע של המקרים". יצוין, כי שוטרים הגורמים נזק אינם משלמים פיצוי כלשהו מכיסם. המשטרה נושאת תמיד בכל התשלומים, ולא ידוע על מקרים בהם הגישה תביעות שיבוב נגד שוטרים, אפילו אם הללו פעלו ברשלנות, בזדון או תוך עבירה על החוק.

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה שיחקה בנתוני הפיצוי על נזקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איילת פישביין
חברת עמידר מפנה נכים מדירות דיור ציבורי על סמך עדויות המגדירות אותם כ"פולשים טריים"    עמידר" "אנחנו פועלים על-פי הנחיות משרד השיכון"
איתמר לוין
מצלמות חכמות מזהות מספרי רישוי של מכוניות ומשוות אותן למאגרים של רכב גנוב ורכב ללא רישיון; התמונות של המכוניות נשמרות ללא מגבלת זמן    השופט נאיל מהנא קורא להסדיר בחקיקה את הפעלת המערכת, לאחר שהמשטרה אפילו לא קבעה נוהל לשימוש בה ובמאגר המידע אותו לא טרחה לרשום
עידן יוסף
ח"כ ינון אזולאי: החוק קובע שאסיר לא יהיה כבול במקום ציבורי. השב"ס, המשטרה ובתי המשפט פועלים בניגוד לחוק    הסנגוריה הציבורית: הבעיה אכן קשה    ח"כ ארבל: אסירים ישבו שעות ברכב ללא מזגן, ומצאתי עצמי מבקש שידליקו לאסיר מזגן"
איתמר לוין
המשטרה אינה פועלת בצורה ממשית לאכיפת מגבלות הקורונה, כי השיקול העיקרי שלה היה ונותר יחצ"ני    כל עוד הדרג המדיני יאפשר לה לנהוג כך, מספר החולים והמתים ימשיך לעלות
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מתאר כיצד הפך הפיקוד על משטרה עירונית ממשרה יוקרתית לאחת הכי פחות בטוחות בארה"ב    המפקדים משלמים את המחיר, במיוחד אם הם רוצים להנהיג רפורמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il