X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים
ראש הממשלה נפגש עם השליח האמריקני לענייני אירן, בריאן הוק, והתייחס לניסיונות האירניים להתבסס בסוריה ולהתקדם בתוכנית הגרעין "אני אומר לבשאר אל-אסד: אתה מסכן את עתיד המדינה שלך ואת המשטר שלך" האשים מדינות בתמיכה בתוקפנות האירנית
▪  ▪  ▪
נתניהו ובריאן הוק בלשכת ראש הממשלה [צילום: חיים צח, לע"מ]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בלשכת ראש הממשלה עם בריאן הוק, הנציג המיוחד של ארצות הברית לענייני אירן.
לדברי נתניהו, אם אירן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, עליה להתנהג כמו מדינה נורמלית. אבל היא לא עושה זאת. "היא מוליכה שולל את הקהילה הבינלאומית, היא משקרת כל הזמן, היא משקרת לגבי הבטחות ומחויבויות משמעותיות שהיא נטלה על עצמה מול הקהילה הבינלאומית, היא ממשיכה בתוכניתה החשאית לפתח נשק גרעיני והיא ממשיכה בתוכניתה החשאית לפתח את האמצעים לשיגור נשק גרעיני", אמר.
ראש הממשלה הוסיף כי אירן מונעת מפקחי סבא"א גישה לאתרים חשובים, שאת חלקם חשפה ישראל, היא ממשיכה בתוקפנותה המשתוללת ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו, היא מחמשת, מאמנת, מממנת ושולחת טרוריסטים. "אירן עושה את כל זה, ורוב הקהילה הבינלאומית לא עושה דבר כדי לטפל בזה. גרוע מכך, מדינות רבות שותפות לתוקפנות הזאת", האשים.
נתניהו הוסיף כי אלמלא הנחישות להפעיל כוח צבאי נגד אלה שמתכננים לתקוף אותך, הסכנה פשוט הולכת ומתעצמת. "זוהי מדיניות, בריאן, שגם אנחנו אימצנו. אנו נחושים לחלוטין למנוע מאירן להתבסס צבאית בסביבתנו הקרובה ביותר. אנחנו נוקטים בפעולות צבאיות חזקות שוב ושוב נגד אירן ובני חסותה בסוריה ובמקומות אחרים, על-פי הצורך. אני אומר לאייתוללות בטהרן: ישראל תמשיך לנקוט בפעולות הללו שהן הכרחיות כדי למנוע מכם לייצר עוד חזית טרור וצבא נגד ישראל בסוריה. ואני אומר לבשאר אל-אסד: אתה מסכן את עתיד המדינה שלך והמשטר שלך. ישראל לא תאפשר לאירן להקים נוכחות צבאית בסוריה", אמר.
בריאן, בתגובה לפרובוקציות והפרות חוזרות ונשנות מצד אירן, נקטתם בפעולות חשובות, ואני מאמין שהגיע הזמן ליישם לאלתר את מנגנון הסנקציות האוטומטיות (snap back sanctions). אני לא חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להמתין. אסור לנו להמתין שאירן תתחיל את הפריצה שלה לעבר נשק גרעיני, כי כשזה יקרה, זה יהיה כבר מאוחר מדי לסנקציות. ולכן, העמדה שלי נותרה ברורה. אנחנו נעשה את כל הנדרש כדי למנוע מאירן לפתח נשק גרעיני. אני יודע שזוהי גם עמדתכם. זה חלק מהשותפות והברית הגדולה בין שתי מדינותינו. ושוב, אני מבקש להודות לך על ידידותך, על התנגדותך לתוקפנות ועל תמיכתך בברית בינינו."

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
ראש הממשלה קרא לקהילה הבינלאומית להצטרף לארצות הברית ולהטיל מחדש עיצומים משתקים על אירן    "ישראל לא תאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני ותמשיך לפעול באופן שיטתי נגד הניסיונות של אירן להתבסס צבאית בגבולותינו"
ארי בוסל
הנגיף בשלו, נהנה מקבלת הפנים ומהאפשרויות הטמונות בשהיה אצל בני האדם והוא לא עומד לעזוב בקרוב    בעוד אנחנו עסוקים בשלנו, המתים, החולים, המסוגרים בבתיהם, העסקים הקורסים והסכנות העתידיות לכלכלה, מדינות בעולם לא הפסיקו את שאיפות השתלטותן על העולם
עמוס ידלין, איתי ברון
המכון למחקרי ביטחון לאומי מעדכן את הערכת המצב האסטרטגית שלו לנוכח אירועי הקורונה וההשלכות הצפויות של המגיפה, ומציג שורה של המלצות מדיניות וביטחוניות לממשלת החירום    בין המרכזיות שבהן: לשים לב לאירן ולחזית הצפון, להימנע מסיפוח ביהודה ושומרון, לפתח מומחיות בנוגע לסין ולהתכונן לאפשרות של זעזועים משטריים במדינות האיזור
מחלקה ראשונה
רגע לפני הגעתו לישראל מחר, מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בראיון מיוחד לישראל היום    על הריבונות: "אני רוצה להבין מה הממשלה החדשה חושבת"    על המאבק בקורונה: "ישראלים ואמריקנים פועלים במשותף למציאת תרופה"    ועל סין: "הם ניסו להחביא את הנגיף"
אפרים קם
התפשטות הקורונה והמשבר הכלכלי המעמיק, צפויים לגרום למשטר האירני להתמקד בענייני פנים ולהיזהר מעימות ממשי עם ישראל    במקביל, אירן תמשיך את פעילותה בסוריה, למרות המחיר והביקורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il