X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקרן לניהול הכנסת המדינה מהיטל על גז טבעי:

450 מ"ש עומדים לרשות הקרן לאזרחי ישראל; הקרן לא קמה

נכון לינואר 2020 הצפי של משרד האוצר להתחלת פעילות הקרן הוא סוף שנת 2021 השר שטייניץ: "הכנסות המדינה ממאגר תמר, נאמדות בכ-12 מיליארד שקלים, וזה רק קצה הקרחון"
▪  ▪  ▪
השר שטייניץ ודיכטר בדיון בוועדה [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]

מחקר שביצע מרכז המחקר והמידע של הכנסת לבדיקת מצב הקמת הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על גז טבעי ומשאבי טבע, מגלה כי לרשות הקרן עומדים היום כ-450 מיליון שקלים. אולם הקרן עדיין לא קמה. ממצאי המחקר פורסמו בדיון שנערך (יום ג', 30.6.20) בוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט.
מהמחקר עולה כי מנתוני בנק ישראל, נכון לינואר 2020 הצפי של משרד האוצר להתחלת פעילות הקרן הוא סוף שנת 2021, המועד בו צפויים להצטבר בקרן כ-1 מיליארד ש"ח. נכון לינואר 2020, טרם הוקמו המוסדות הנדרשים להפעלת הקרן, מועצת הקרן וועדת ההשקעות של הקרן, שינחו את בנק ישראל כיצד להשקיע את כספי הקרן. עד כה נעשתה בבנק ישראל הערכות ראשונית לעניין הקמת הקרן, כגון הקמת תשתיות אך אין באפשרות הבנק לבצע התקשרויות כלשהן או פתיחת חשבון בנק, מכיוון שלצורך כך יש צורך לקבל ייפוי כוח ממוסדות הקרן, שכאמור טרם הוקמו.יצוין כי על-פי החוק, הממשלה יכולה להמתין עד שיהיה בקרן מיליארד שקלים. כדי להקימה.
יו"ר הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט, ח"כ אבי דיכטר, הודיע כי הוועדה תפקח על הכספים עוד לפני שהקרן תוקם. "הוועדה תבחן את החוק, כולל את התיקון לחוק שבוצע בשנת 2015. הוועדה מייחסת חשיבות רבה לאבטחת העושר (והאושר) של הדורות הבאים שהם הבסיס לחוק שיקים את הקרן. אבל נוכח המשבר הכללי הנוכחי, לוועדה יש כוונה להסתכל גם על הדור הנוכחי-השנים הקרובות. האם ההסדר החוקי הנוכחי מתאים לתקופה של משבר כלכלי עולמי" אמר דיכטר.
שר האנרגיה יובל שטייניץ מסר לוועדה סקירה מפורטת על משק הגז בישראל, פיתוח משק הגז בחמש השנים הקרובות והצפי להפקת גז בשנים הקרובות. עד היום, אמר שטייניץ, הכנסות המדינה ממאגר תמר, נאמדות בכ-12 מיליארד שקלים, וזה רק קצה הקרחון. השר הציג את תחזית ההכנסות הצפויות לקרן העושר מתגמולי מאגרי הגז תמר ולוויתן. להערכתו, הכנסות המדינה ממאגרי הגז לאורך השנים, יגיעו למאות מיליארדי שקלים.
בנושא האנרגיות המתחדשות השר העריך שעד שנת 2025, לא יהיה כלל מזוט ופחם באנרגיה. החלום שלנו היא שעד 2030 לא יהיה אנרגיות מזהמות בכלל. לדבריו, אנחנו מקווים להגיע ל-30% ייצור חשמל מהשמש. אז נהיה במקום הראשון בעולם בייצור חשמל משמש ויצור החשמל לצריכה מלאה יהיה רק מאנרגיית השמש. דוח של ארגון האנרגיה הבינלאומי שפורסם היום, קובע שהיום אנחנו נמצאים במקום הראשון מבין מדינות המפותחות.
מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי אמר כי להערכתו הכסף לקרן העושר יחל לזרום מרווחי מאגר תמר כבר בסוף שנת 2020 ולכל היותר בשנה הבאה, שזה כשנתיים לפני ההערכות המוקדמות שלנו, הערכות שהוצגו בוועדת ששינסקי. לדבריו, משרד האנרגיה אינו שחקן בנושא גביית המיסים. "אנחנו לא חשופים להכנסות המדינה מהמיסים השונים" אמר אדירי.

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
+הוועדה תבחן את ההסדר החוקי של קרן העושר
02:50 01/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האנרגיה שטייניץ: "הכנסות המדינה ממאגרי הגז לאורך השנים תגענה למאות מיליארדי שקלים"  ▪  "החלום שלנו הוא שעד 2030 לא יהיו אנרגיות מזהמות בכלל. אנחנו מקווים להגיע ל-30% ייצור חשמל מהשמש"

שטייניץ ודיכטר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+קבוצת חיפה תרכוש גז מלוויתן ב-55 מיליון דולר
11:57 30/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במסגרת ההסכם שיהיה בתוקף למשך חמש שנים, תרכוש קבוצת חיפה גז טבעי בכמות של BCM 0.06 בשנה על בסיס מחייב (Firm)  ▪  ההסכם יכנס לתוקף החל מהלילה בחצות

[צילום: אלבטרוס]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
450 מ"ש עומדים לרשות הקרן לאזרחי ישראל; הקרן לא קמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
איציק וולף
במסגרת ההסכם שיהיה בתוקף למשך חמש שנים, תרכוש קבוצת חיפה גז טבעי בכמות של BCM 0.06 בשנה על בסיס מחייב (Firm)    ההסכם יכנס לתוקף החל מהלילה בחצות
עידן יוסף
העצירה - עד לתחקיר מקיף    מנכ"ל המשרד: חלק מהתקלות הן בשל אמות מידה גבוהות מאוד של בטיחות    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: כדי ליצור אמון בציבור, נדרשת שקיפות. הוועדה דורשת לקבל נתונים מדויקים על מהות התקלות
עידן יוסף
אבי דיכטר נבחר לכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט    דיכטר: "הוועדה תפקח כדי שהתמלוגים יגיעו להיכן שהמדינה חושבת שהם יגיעו לשם ככל שיותר מהר, הרבה וממוקד"
עידן יוסף
משרד האנרגיה פרסם מכרז בהיקף של כ-18% משוק הגז המקומי, לרכישת גז נוזלי לתקופה של שלושה חודשים בשלב הראשון    המחיר - נמוך ב-40% מזה של הטייקון
איציק וולף
בדיקה שערכה חברת נובל אנרג'י העלתה כי הגדלת הלהבה באסדת לוויתן נגרמה כתוצאה מתקלה בגלאי הגז שהפעילה התרעה בגין חשד לדליפה ונוהל חירום    "מדובר בהתרעת שווא, הפקת הגז תתחדש בשעות הקרובות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il