X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נהגים מהפריפריה הצפונית והדרומית ששימשו לצורך תגבור השירות בגוש-דן ובירושלים זומנו לשימוע לפני פיטורים הנהגים נדרשו לוותר על מרכיבים בשכרם באופן שיהפוך את עבודתם ללא משתלמת החברה: מדובר בכחצי אחוז מהנהגים, והפיטורים נעשים כדין ובתיאום עם הוועד וההסתדרות
▪  ▪  ▪
נהגים של אגד בירושלים. החברים לא יפוטרו, רק השכירים [צילום ארכיון: מנחם לב/סוכנות חדשות 24]

עשרות נהגים שכירים של חברת אגד זומנו להגיע מחר (יום ב', 6.7.20) לשימוע לפני פיטורים. מדובר בנהגים מתגברים מהפריפריה הצפונית והדרומית, שלנוכח המחסור הקשה בנהגים באזור ירושלים וגוש-דן היו מביאים אותם להשלים את כוח האדם.
במכתב לעובדים ששלחה הנהלת אגד, נאמר לנהגים כי כדי להמשיך לעבוד בחברה עליהם לוותר על שלושה מרכיבים בשכרם - "תשלום כנוסע", "זמן המתנה לסידור" ו"בונוס תגבור". משמעות הוויתור על מרכיבי שכר אלה היא שמשך הנסיעה הארוך לעבודה לא ייחשב כזמן עבודה, שפרק הזמן מההגעה לעבודה ועד השיבוץ למשמרת לא יזכה בשכר, ושלא יינתן מענק 300 שקל למי שיעבוד אחר חצות ו-150 למי שיסיים לפני חצות.
מנגד, תשלם אגד לנהג תשלום שווה ערך (ברוטו) לשעה וחצי עבודה (בשעות רגילות) ליום, וזאת בלבד שתחתים כרטיס נוכחות בסניף, בתחילת יום העבודה. שינוי תנאי ההעסקה הופך את העבודה ללא משתלמת.
דובר אגד, רון רטנר, אמר ל-News1 כי מדובר במחצית האחוז (0.5%) בקירוב מכלל אלפי הנהגים באגד, שפוטרו בשל מהמשבר הכלכלי הקשה שפקד את המשק בישראל בכלל ואת ענף התחבורה הציבורית בפרט.
לדבריו, המהלך נעשה על-פי כל דין והוא אף תואם עם ועד העובדים הארצי באגד ועם הסתדרות העובדים הכללית [כתב News1 מציין כי ההסתדרות הכללית מחזיקה בשני כובעים סותרים, ומשמשת כארגון היציג הן של ועד עובדי אגד והן של הנהלת אגד].
עוד אמר רטנר: "ענף התחבורה הציבורית סובל מחוסר של 3,000 נהגים, לכן קיים צורך בהערכות מוקדמת הקוראת את פני העתיד. תהליך הכשרת נהגי אוטובוס חדשים נמשך חודשים ארוכים, לכן הצפי להצטרפותם של המתאימים לעבודת הנהיגה באגד יתרחש רק בחלוף משבר הקורונה הפוגע אנושות בכלכלה ובחברה בישראל. זאת ועוד, קיימת מערכת בלייה טבעית של נהגים הפורשים מעבודתם בשל הגיעם לגיל פרישת חובה או בשל בעיות בריאותיות כאלה ואחרות המונעות מהם להמשיך ולאחוז בהגה האוטובוס. לכן מתקיים הצורך בהכשרת נהגים עתידית כדי חלילה להימנע מפגיעה אפשרית בשירותים אותם אנו מספקים במסירות אין קץ ללקוחות החברה".
מנגד, טוענים גורמים בענף התחבורה, כי אגד - כמו גם חברות תחבורה ציבורית פרטיות - קולטות לשורותיהן עובדים מחברות המסיעים הפרטיות, וכך דוחקות את הנהגים העובדים אצלן ומגיעים מהפריפריה, ובמקביל מקבלות מענק ממשרד התחבורה עבור צירוף נהגים חדשים לשורותיהן. לדבריהם, אגד, שמקבלת סובסידיה בגובה 10 מיליארד שקל אינה יכולה להרשות פיטורים שכאלה. עוד הוסיפו כי הפרישה הטבעית של נהגים מתונה ואיטית בהרבה.
דובר אגד דוחה את הטענה כאילו נקלטים נהגים חדשים ואומר כי עקרונית לא נקלטים נהגים באגד, ומוסיף כי כאשר המשק יחזור לפעול כסדרו תזדקק החברה לנהגים רבים כדי להשלים את החסר שקיים בענף. במהלך משבר הקורונה הוציאה אגד לחל"ת עובדים בעלי ותק של פחות מ-12 שנה, ועובדים שצברו את הוותק יצאו לחופשה בתשלום.
לפי מתווה ההסכם עם הממשלה אמורה הייתה אגד להתחיל בהליכים לאיתור משקיע פוטנציאלי יחד עם בנק ההשקעות HSBC ולסיים את ההליך לקראת אמצע שנת 2020. אולם אגד החליטה לעצור את המהלך ולבקש ארכה מהממשלה לנוכח משבר הקורונה. לפי תחשיבים שנערכו באגד, שווי החברה עלה בכ-600 מיליון שקל לעומת השווי שנקבע בעת חתימת ההסכם על הפיכת אגד מקואופרטיב לחברה, זאת בעיקר כתוצאה מתוספת נסועה שהחברה ביצעה במהלך השנה האחרונה, וזאת למרות שנאלצה לוותר על חלק מהקווים שהפעילה לצורך ההפרטה. בחברה אומרים כי שמו לנגד עיניהם מטרה להגדיל את מספר תיקופי הנוסעים, שירד עקב מתן האפשרות לעלות מכל דלתות האוטובוס ואי מכירת כרטיסים.
בכינוס של אגף התחבורה הציבורית שנערך לאחרונה בכפר המכבייה, גילה יושב-ראש אגד, אבי פרידמן, כי משקיעים שונים סברו כי בשל משבר הקורונה נוצרה הזדמנות להיכנס לאגד ולהציע הצעה נמוכה תמורתה. "הם הבינו שאנחנו בלחץ זמן לסיים את העסקה במהלך התקופה הקרובה כמתחייב מההסכם עם הממשלה - ולכן קיוו לרכוש מחצית ממניות אגד במחיר מציאה. אז לכל אלה אני יכול לומר - אגד היא לא 'מציאה'. משקיע שירצה להיכנס לאגד צריך להבין שהוא רוכש מניות בחברה עם אופק עסקי לטווח ארוך והערך שלה הוא בהתאם", אמר פרידמן. לדבריו, הדחייה תשתלם גם לממשלה, המחזיקה ב-25% ממניות אגד.

תאריך:  05/07/2020   |   עודכן:  05/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שרת התחבורה תוהה מדוע קיבלו הישומונים הפרטיים לתשלום עבור תחבורה ציבורית עדיפות על פני הישומון הלאומי, ודורשת לבחון את המכרז ה"מעוות"    שר התחבורה אינו חותם על צו שיאפשר בחינה מחדש של הרפורמה    מבקר המדינה נחשף למכרז הבעייתי שפרסמה הרשות לתחבורה ציבורית אך לא ירד לפרטים והסתפק בהערות כלליות
עידן יוסף
המיזמים שבטיפולה של החברה עירונית יועברו לחברות תשתית אחרות של המשרד    ייתכן כי התאגיד העירוני ימוזג עם נתיבי איילון    השרה רגב: "אין לי כוונה לגלות סובלנות לעיכובים ולחריגות בתקציב, שגורמים נזק אדיר לציבור ומעכבים את פיתוח תשתיות התחבורה"
עידן יוסף
מיום ראשון יתאפשר תשלום במזומן לקשישים ולמלווים לעיוורים    ארגון נהגי האוטובוסים טוען שהדבר מסוכן לבריאות    ההסתדרות הלאומית וההסתדרות הכללית מבקשות לפטור את הקשישים מתשלום בתקופת הקורונה    ראש הרשות לתחבורה ציבורית מגיב בכוחניות ומאיים על המפעילים בקנסות
עידן יוסף
בשורה לנהגי התחבורה הציבורית: בכיר במשרד התחבורה קובע כי יש לפרש את תקנה 168 ככזו המצריכה מתן מנוחה רציפה לנהגים
עידן יוסף
ממחר: קווי הלילה בכל הארץ חוזרים לפעול במתכונת הרגילה    חידוש פעילותם עלול להביא להתפרצות מסיבית של נגיף הקורונה    משרדי התחבורה והבריאות מסרבים לומר האם תיאמו את המהלך ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il