X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופטת השלום רינה הירש קובעת:

כוחניות פסולה של עיריית יבנה

העירייה הרסה שלא כדין מבנים שלא ניתן לגביהם צו הריסה, וזאת למרות שבית המשפט הזהיר אותה בזמן אמת להימנע מכך הבעלים לא יקבל פיצוי של ממש, משום שלא הוכיח את נזקיו
▪  ▪  ▪
עיריית יבנה. בכוח הזרוע

עיריית יבנה התנהגה בצורה "כוחנית, אגרסיבית ובלתי סבירה", כאשר הרסה מבנים שכלל לא ניתן לגביהם צו הריסה. כך קובעת (5.7.20) שופטת בית משפט השלום ברחובות, רנה הירש. עם זאת, היא פסקה פיצויים שוליים לבעלי המבנים, משום שלא הוכיח את הנזק הממשי שנגרם לו.
שמעון בן-לולו הקים שלא כחוק, באזור התעשיה של יבנה, מספר מבנים למגורים ולפעילות עסקית, ליד הקרוואן שקיבל מן המדינה למגוריו בשנת 1992. למרות שתי הרשעות שלו בעבירות בנייה וצווים להריסת המבנים, בן-לולו המשיך להשתמש בהם ואף הרחיב את הבנייה הבלתי-חוקית. בשנת 2016 נחתם עימו הסכם, לפיו הוא ואשתו יפנו את המתחם ויקבלו דירה ממשרד הבינוי והשיכון. אולם בן-לולו לא פינה את השטח, הוא הורשע ונדון למאסר, ובית המשפט הורה להרוס את המבנים הבלתי-חוקיים.
ביוני 2017 הגיעו נציגי עיריית יבנה למתחם, ובן-לולו קיבל בו ביום מבית המשפט החלטה הקובעת שיש לבצע במדויק את צו ההריסה - דהיינו, להרוס רק את המבנים שנכללו בו. עבודות ההריסה הופסקו לצורך התייעצות עם היועץ המשפטי של העירייה, חודשו למחרת ובסופו של דבר הרסה העירייה את כל הבתים במתחם - כל אלו שלגביהם לא היה צו הריסה. בן-לולו תבע מהעירייה פיצוי של 2.9 מיליון שקל.
העירייה טענה, כי מדובר בפולש ועבריין בנייה, וכי לפי ההסכם עימו - היא הייתה רשאית להיכנס לשטח ולעשות בו כרצונה אם לא יפנה אותו. הירש דוחה טענות אלו. היא קובעת, כי העירייה הרסה שלא כדין מבנים שלא נכללו בצו ההריסה, ואומרת שלא הייתה לה כל סמכות לעשות זאת מכוח ההסכם. "לא ברור לי כיצד הנתבעות, רשות מקומית וועדה מקומית לתכנון ובנייה, סבורות שביכולתן לאכוף זכות חוזית 'בכוח הזרוע', ללא הבאת העניין בפני בית המשפט וקבלת פסק דין לאכיפת ההסכם, הקובע את הזכות לקיים את ההסכם", היא אומרת.
הירש מוסיפה: "ככל שסברו הנתבעות, כי בסמכותן לבצע הריסה של מבנים מכוח הסכם, הרי שבשעות הצהריים של מועד הפינוי וההריסה, התקבלה החלטה שיפוטית לפיה יש לבצע הריסה אך ורק בהתאם לצו ההריסה המפנה לבניה המפורטת בכתב האישום המתוקן. הא ותו לא... הנתבעות בחרו להתעלם באופן מפגיע ובוטה מההחלטה שניתנה במועד ביצוע ההריסה והמשיכו בהריסת מבנים לגביהם לא ניתן צו הריסה, תוך שהן פועלות בחוסר תום לב חמור, תוך עשיית דין עצמית".
לצד זאת, כאמור, הירש דחתה כמעט את כל תביעת הפיצויים של בן-לולו, משום שלא הוכיח כנדרש את הנזקים הספציפיים. היא חייבה את העירייה בפיצוי של 50,000 שקל בלבד על נזקים לא-ממוניים, תוך שהיא מזכירה במדובר באדם שהפר ביודעין את החוק שוב ושוב. היא גם נמנעה מלחייב את העירייה בהוצאות, בשל העובדה שזיכתה את בן-לולו ב-2% בלבד מסכום התביעה. את בן-לולו ייצג עו"ד משה מלכה, ואת העירייה - עו"ד קובי אסולין.

תאריך:  06/07/2020   |   עודכן:  06/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף, עידן יוסף
ממשלת ישראל אישרה החמרה בהגבלות הקורונה - חדרי כושר, ברים, אולמות תרבות ובריכות שחייה ייסגרו מיד    מסעדות יוגבלו עד 20 סועדים בתוך המסעדה    בתי כנסת יוגבלו ל-20 מתפללים
איציק וולף
מספר הנכנסים לישראל והיוצאים ממנה צנח בחודש יוני בכ-98% לעומת נתוני יוני 2019    6,000 בני אדם בלבד נכנסו לישראל ו-16.1 בלבד יצאו ממנה
מירב ארד
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי מתח ביקורת על הממשלה והודיע כי יכנס את הוועדה לסדרת דיונים לטיפול בכל הענפים שנקלעו למשבר בצל הקורונה"
מירב ארד
בהסכמת המציע ח"כ מלכיאלי צומצמה ההחרגה רק לביטוחים רפואיים שיש בהם משום שמירה על בריאותו הבסיסית של החייב כגון טיפולים מציל חיים"
איציק וולף
ראש עיריית נתניה הצטרפה לצוות שגיבש יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, למציאת מתווי פעולה אלטרנטיביים ליציאה ממשבר הקורונה    תסייע בגיבוש החלטות הנוגעות לשלטון המקומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il