X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סונאק בדרכו היום לפרלמנט [צילום: מאט דונהם, AP]
פאב בלונדון לאחר הסגר [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
לתשומת ליבה של ממשלת ישראל: כך מסייעים לעסקים

ממשלת בריטניה תזרים 40 מיליארד ליש"ט

30 מיליארד ליש"ט יופנו לשוק העבודה: מענק לכל מעסיק שיחזיר עובדים מחופשה ללא תשלום, ויעסיק אותם לתקופה ובשכר שנקבעו; סובסידיות להעסקת מובטלים צעירים ולשכירת מתמחים הממשלה תממן מחצית מן הארוחות במסעדות בחודש אוגוסט הורדה חדה של המע"מ בענפי המזון, האירוח והתיירות הורדת מיסים זמנית בעסקות נדל"ן
▪  ▪  ▪
רישי סונאק בפרלמנט, 8.7.20 / גארדיאן

שר האוצר הבריטי, רישי סונאק, הכריז (יום ד', 8.7.20) על חבילת צעדים בהיקף כולל של 40 מיליארד ליש"ט, כדי לסייע למשק הבריטי להיחלץ ממשבר הקורונה. 30 מיליארד ליש"ט מתוך הסכום יופנו לשוק העבודה.
בבריטניה נתגלו עד כה 287,000 מקרי קורונה ומתו למעלה מ-44,500 בני אדם - שיעור פטירות גבוה במיוחד של 15.5%. ממשלתו של בוריס ג'ונסון הגיבה באיטיות יחסית למשבר, והסגר הוטל בצורה הדרגתית ומהוססת - אך לבסוף הוטל ונאכף בצורה מלאה. בריטניה הצליחה כמעט לשטח את העקומה, עם 700 מקרים חדשים בלבד ביממה - מחצית מן המספר בישראל.
בריטניה נכנסה למשבר הקורונה כאשר היא בעיצומו של תהליך הברקזיט, אשר העסיק את ממשלתה בצורה כמעט בלעדית בשלוש השנים האחרונות. הדבר גרם להזנחת הטיפול בנושאים אחרים, והפרישה מהאיחוד האירופי גם מחייבת את בריטניה להיערך למציאות חדשה לחלוטין ברוב תחומי החיים. גם בשל כך, הפגיעה מן הקורונה היא קשה במיוחד.
סאנוק מסר לפרלמנט על "מיני תקציב", שבמרכזו "הגנה, תמיכה ויצירה של מקומות עבודה", לצד סיוע מיוחד לפאבים ולמסעדות שנסגרו בצורה חסרת תקדים. כמו-כן יינתן סיוע נקודתי לענף האירוח. הצעדים המרכזיים:
  • הפחתה של 50% בשיעור המע"מ במסעדות, בתיירות ובאירוח.
  • המע"מ על מזון, משקאות לא-אלכוהוליים, חדרי מלון ואטרקציות תיירותיות יופחת מ-20% ל-5%.
  • כל אזרח בריטי יקבל שובר של "לאכול ולסייע": ארוחות בימי שני-רביעי במסעדות בחודש אוגוסט יוזלו ב-50% עד למחיר של עשר ליש"ט. המדינה תסבסד את ההפרש.
  • ביטול זמני של מס הבולים בעסקות נדל"ן ברכישת נכסים במחיר של עד 500,000 ליש"ט. שווי הפטור: 15,000-4,500 ליש"ט. הפטור ייכנס לתוקף מיידי ויחול עד סוף מארס 2012.
  • כל מעסיק יקבל 1,000 ליש"ט על כל עובד שיחזיר מחופשה ללא תשלום ויועסק עד סוף ינואר 2021, במשכורת של לפחות 520 ליש"ט לחודש בנובמבר, דצמבר וינואר. אם כל העובדים יוחזרו, המחיר לממשלת בריטניה יהיה 9 מיליארד ליש"ט.
  • 2 מיליארד ליש"ט יושקעו בסובסידיה להעסקת מובטלים צעירים: הממשלה תממן את מלוא שכר המינימום להעסקת בני 24-16 במשך שישה חודשים במשרה של עד 25 שעות בשבוע. המעסיקים יוכלו לשלם שכר גבוה יותר.
  • 111 מיליון ליש"ט יופנו למימון הכשרת עובדים, במטרה להכפיל פי שלושה את המשתתפים בתוכניות הקיימות, המעסיקים יוכלו לקבל 1,000 ליש"ט לכל עובד שיכשירו, עד תקרה של עשרה עובדים.
  • בששת החודשים הבאים תשלם ממשלת בריטניה למעסיקים עד 2,000 ליש"ט לכל מתמחה חדש מתחת לגיל 25, ו-1,500 ליש"ט לכל מתמחה חדש מעל גיל זה.
  • השקעה של 3 מיליארד ליש"ט ביוזמות בתחום איכות הסביבה, אשר יובילו ליצירת אלפי משרות. מיליארד ליש"ט יופנו לשיפור הידידותיות לסביבה של מבני המגזר הציבורי.
  • קרן של 2 מיליארד ליש"ט תסייע לבעלי בתים פרטיים להפוך אותם לחסכוניים יותר באנרגיה. המדינה תנפיק שוברים של עד 5,000 ליש"ט, ואילו משקי בית עניים יותר יקבלו עד 10,000 ליש"ט לביצוע השדרוג. המענק הממשלתי יהיה לפחות כפול מהסכום שיוציאו בעלי הבתים מכיסיהם, והממשלה צופה שהתוכנית תיצור 100,000 משרות.
  • 40 מיליון ליש"ט יושקעו ביצירת 5,000 משרות במלכ"רים ובגופים ציבוריים העוסקים באיכות הסביבה. 100 מיליון ליש"ט יוקצבו לפיתוח טכנולוגיה לניקוי האוויר מפחמן, ו-10 מיליון ליש"ט - למיזמים חדשים בתחום הרכב החשמלי.

תאריך:  08/07/2020   |   עודכן:  08/07/2020
+איגוד העו"ס: לא נטפל במקרים בערים 'אדומות'
11:08 09/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

איגוד העובדות הסוציאליות הודיע כי נתק במגעים עם האוצר יגרום לפגיעה בטיפול במקרי רווחה בערים מוכות קורונה  ▪  140 ראשי רשויות פנו לשר האוצר וביקשו לפתור את משבר העובדות הסוציאליות

[צילום: פלאש 90]
+כלכלה ימנית לא תעזור כאן
10:42 09/07/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

הממשלה לא השכילה לפתוח את הארנק בצורה הראויה לגודל השעה  ▪  אם הייתה עושה זאת, לא הייתה צריכה לבצע צעדים בוטים ולהסיר מגבלות בצורה מהירה מידי

מי ישלם [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+OECD: האבטלה תישאר גבוהה גם ב-2021
10:32 09/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האבטלה במדינות הארגון - בו חברה ישראל - תגיע השנה ל-9.4% אם לא יהיה גל שני של הקורונה; גל שני יזניק אותה ל-12.6%  ▪  התחזית לשנה הבאה: 7.7% ללא גל שני, 8.9% עם גל שני  ▪  הארגון ממליץ להרחיב את תוכניות הסיוע וההכשרה המקצועית למובטלים

הודעת "דרושים" במרכול באילינוי [צילום: נאם יו, AP]
לשכת שירות התעסוקה בירושלים
+1,262 נשאי קורונה חדשים ביממה האחרונה
10:26 09/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 15,138 חולים  ▪  115 חולים במצב קשה ומתוכם - 41 מונשמים  ▪  מספר המתים עומד על 346 בני אדם

[צילום: מן הטלוויזיה]
+מלבורן נכנסה לסגר של שישה שבועות
10:13 09/07/20  |  איציק וולף

שלטונות מדינת ויקטוריה שבאוסטרליה הטילו סגר מחודש על העיר מלבורן. בעיר ובסביבותיה מתגוררים כ-6.6 מיליון בני אדם. הסגר נכנס לתוקפו אתמול (8.7.20) ויהיה בתוקף במשך שישה שבועות.
הסגר במלבורן הוטל לאחר שחקירות אפדימיולוגיות הצביעו על מגמת הדבקה בקהילה - בבתי הספר, במשפחות גדולות, באוניברסיטאות ובמקומות עבודה.
משך הזמן של הסגר חושב על-פי שלושה סבבים של 14 יום הנחשבים לזמן הדגירה של הנגיף בטרם התפרצותו. זאת, בשל העובדה שחלק מן החולים שאובחנו היו ללא תסמיני קורונה.
במסגרת הסגר נאסרה כניסת אדם לבית שהוא אינו מתגורר בו חוץ מאשר בנסיבות הומניטריות, נאסרו התקהלויות גם בשטח פתוח והוגבלה היציאה גם לפעילות ספורטיבית. כמו-כן, נסגרו בתי עסק כמסעדות, ברים ובתי קפה תוך שהממשל המקומי מאפשר משלוחים לבתים. כמו-כן, נסגרו מוזאונים, בריכות שחייה ומכוני כושר. הותרה יציאה לצורך רכישת מוצרי מזון ולשם נסיעה לעבודה ונקבע כי בתי הספר יפעלו באמצעות למידה מרחוק.

+שיח כואב עם פרשת השבוע
10:13 09/07/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

במציאות חיינו אנחנו בשלב של חוסר אונים, כי אין לנו תשובה רפואית הולמת למי שנפגע במגיפת הקורונה, שפרצה לתוך חיינו בשנה האחרונה  ▪  בהעדר התשובה הרפואית ההולמת המגיפה לא נבלמה וממשיכה להכות

מגיפה [צילום: AP]
+ח"כ ברקת: אין לי אמון בפעילות משרד האוצר
09:21 09/07/20  |  איציק וולף

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) הצהיר כי אין לו אמון בפעילות משרד האוצר להוצאת המשק מהמשבר וכי הוא מבין את חוסר האמון של הציבור בממשלה. לדברי ברקת, שהתאכזב מאוד כשלא מונה לשר האוצר, המדיניות של אגף התקציבים באוצר כשלה והעזרה ניתנת למי שלא צריכים במקום למי שנפגעו קשה.

+השר רפי פרץ נכנס לבידוד לאחר שיועצו נדבק בקורונה
08:54 09/07/20  |  איציק וולף

השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ, ייכנס לבידוד לאחר שאחד מיועציו התגלה כנשא קורונה. הפעם האחרונה שבה שהה היועץ עם השר היתה ביום שלישי שעבר.
"השר מרגיש טוב, הוא יעבור בדיקת קורונה ויפעל על פי ההנחיות של משרד הבריאות. כמו כן, ייכנסו לבידוד יועצים נוספים ועובדי משרד אשר באו במגע עם אותו יועץ", נמסר מלשכתו של פרץ.

+יו"ר הקואליציה: נתק מוחלט בין הליכוד לכחול-לבן
08:33 09/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הקואליציה מצהיר על נתק מוחלט שקיים בין הליכוד לכחול לבן ומעריך שממשלת האחדות לא תחזיק מעמד זמן רב  ▪  "אם לא היינו בגל שני, יש מצב שלא הייתה כזאת ממשלה"  ▪  טען שהשר צחי הנגבי הוא אדם רגיש חברתית למרות שכינה את הטענות למצוקה כלכלית 'חרטא' והאשים את המראיינים אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בשנאת נתניהו והליכוד

זוהר. הקורונה מחזיקה את הממשלה יחד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
"נתק מוחלט". נתניהו וגנץ
+5,000 שקל קנס למפר בידוד שעלה לאוטובוס ללא מסכה
07:31 09/07/20  |  עידן יוסף

במהלך פעילות אכיפה ומניעה לאיתור אזרחים אשר אינם נשמעים להנחיות משרד הבריאות, אותר נוסע בקו אוטובוס באזור הדרום כשאינו עוטה את המסכה כראוי על פניו.
בבדיקת פרטיו נמצא כי הנוסע אמור לשהות בבידוד. השוטרים הורידו אותו מהאוטובוס ורשמו לו קנס של 5,000 שקל. הנוסע נלקח ע"י השוטרים עד לביתו כדי לוודא שהוא מקיים אחר הנחיות הבידוד.

+שתי שכונות נוספות בלוד יוכנסו להסגר
23:16 08/07/20  |  איציק וולף

שתי שכונות נוספות בעיר לוד יוכנסו החל ממחר להסגר למשך שבוע. מדובר בשכונות גני יער וס״ח. ההסגר על השכונות פרדס שניר, הרכבת ונווה שלום יימשך עד ליום שלישי הבא (14.7.2020) ויוסר בהתאם לירידה בתחלואה.

+הרבה נוסעים לא יוכלו לעלות לאוטובוס
22:50 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הגדלת התפוסה באוטובוסים נועדה להפחית את הצפיפות בתחנות  ▪  הפסקת השירות אחרי השעה 22:00 נועדה לאפשר העברת תשומות לתגבור קווים עמוסים בשעות השיא  ▪  קווי ההזנה לרכבת

רגב. "מתווה מאוזן" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+רבה של בני ברק: מרגיש חולשה? אל תצום
21:42 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הרב חיים יצחק אייזיק לנדא פרסם הנחיות לצמים לקראת צום י"ז בתמוז שחל היום  ▪  אסר את הצום על חולי קורונה שהבריאו, על נשים ובחורים צעירים שמרגישים חולשה ועל כל מי שמרגיש תסמינים גם אם נמצא שלילי בבדיקה

[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+בצל הקורעוני
21:06 08/07/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

העניים החדשים בעידן הקורונה וסוגיית התקינות הפוליטית  ▪  שאלו את צחי הנגבי  ▪  ולקינוח פסוקו - ה'כסף הקטן' של מירי רגב ושאר מטעמים

הנגבי. צודק [צילום: הלל מאיר/פלאש 90]
+תוכנית הסיוע: דמי אבטלה עד יוני 2021
20:09 08/07/20  |  איציק וולף

התוכנית הכלכלית שמגבש שר האוצר, ישראל כ"ץ, כוללת הארכה של דמי האבטלה ושל המענקים עד לחודש יוני 2021.
מדובר בתוכנית שהבטיחו כ"ץ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, להציג לסיוע לשכירים ועצמאים תוך שיפור המנגנונים של העברת הכסף ליעדו. השניים הודיעו לפני יומיים כי היא תוצג בתוך 48 שעות, אך טרם הציגו אותה.
פרטי התוכנית כוללים הארכה של דמי האבטלה לשכירים עד יוני 2021 ומענק לעצמאים עד 15,000 שקל. עוד כוללת התוכנית הגדלה של ההלוואות בערבות מדינה ב-23 מיליארד שקל והקפאת משכנתאות.

+ריבלין במתקפה על הממשלה והליכוד
18:20 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מותח ביקורת על הממשלה וטוען כי עד לרגעים אלו מדינת ישראל לא פיתחה תורת לחימה קוהרנטית  ▪  "אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור"

ריבלין. "אין מקום לחישוב פוליטי" [צילום: פלאש 90]
נתניהו ומיקי זוהר. דרוש אמון ציבורי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+2-3 מלוניות קורונה ייפתחו השבוע
17:58 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פיקוד העורף יפתח בתוך 48 שעות בין 2 ל-3 מלוניות קורונה חדשות  ▪  לפחות אחת מהן תותאם למגזר החרדי  ▪  כיום פועלות 12 מלוניות קורונה ו-6 מהן מותאמות לחרדים

כ-15 מלוניות עד סוף השבוע [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלת בריטניה תזרים 40 מיליארד ליש"ט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
וכמה זה באופן יחסי לישראל ??? ל"ת
חשבונאי  |  8/07/20 21:50
 
- יחסית לאוכלוסיה זה 23 מיליארד
שם מתו 45 אלף!!!  |  9/07/20 00:29
2
המלצה: תקנה מחשבון מר לוין
עמי לבנת  |  8/07/20 23:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
ציפי לידר
העניים החדשים בעידן הקורונה וסוגיית התקינות הפוליטית    שאלו את צחי הנגבי    ולקינוח פסוקו - ה'כסף הקטן' של מירי רגב ושאר מטעמים
איציק וולף
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מותח ביקורת על הממשלה וטוען כי עד לרגעים אלו מדינת ישראל לא פיתחה תורת לחימה קוהרנטית    "אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה, ואת השיח מול הציבור ועם הציבור"
איציק וולף
פיקוד העורף יפתח בתוך 48 שעות בין 2 ל-3 מלוניות קורונה חדשות    לפחות אחת מהן תותאם למגזר החרדי    כיום פועלות 12 מלוניות קורונה ו-6 מהן מותאמות לחרדים
איתמר לוין
העיתון ניתח נתונים של מאות אלפי מקרים בקרוב ל-1,000 מחוזות    הסיבות: חוסר אפשרות לעבודה מרחוק ומגורים בצפיפות
דן מרגלית
ביבי נכשל עד כה    מינה את רוני אלשיך למפכ"ל וקיווה שתיקיו ייסגרו ולא צלח; אחר כך ניסה להשיג תוצאה זו במינוי מנדלבליט ליועץ המשפטי ושוב נכשל; וביקש חסינות משולשת ונכשל; אז עתה הסגר הכללי הוא המוצא האחרון, והוא לא יוותר עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il