X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: דוברות הכנסת]
בדיון שקיימה הוועדה במסגרת המאבק בקטל בדרכים, אמר ח"כ טופורובסקי: להתייחס לזה כאל מלחמה נציג המשטרה: מתנגדים לכוונה לבטל את מיזם מצלמות המהירות משרד התחבורה על ההפרדה בכביש 90: אין תקציב מדינה אז תוכניות לא יצאו לפועל
▪  ▪  ▪
רחלי טבת-ויזל [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 13.7.20) במאבק בתאונות הדרכים ודיווח על פעילות הרשות לבטיחות בדרכים. יו"ר הישיבה, ח"כ בועז טופורובסקי, פתח את הדיון ואמר כי מאז תחילת השנה נהרגו בכבישים 144 בני אדם, ומאז קום המדינה קיפחו את חייהם בדרכים 34,244 בני אדם מהם 5,150 ילדים ובני נוער. "יותר מכל מלחמות ישראל יחד", אמר. "אין סיבה שלא נתייחס לזה כאל מלחמה".
טופורובסקי הזכיר כי ב-2016 קיימה ועדת הכלכלה שימוע ציבורי לבלימת הקטל בדרכים, שבחן את כל תחומי העיסוק לבלימת הקטל בכבישים ובכלל זה סוגיית האכיפה, הטיפול בתשתיות, הכשרת הנהגים פעילות הממשלה והרשויות הנוגעות בדבר ועוד. הוא הוסיף כי בעקבות זאת הייתה צריכה לקום ועדת שרים, אך הוקמה רק ועדת מנכ"לים, שהתכנסה פעם אחת, ביוני 2017, וקיבלה החלטה להקצות 4 מיליארד שקל למאבק בתאונות הדרכים. לדבריו, לפי מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה שהיישום הוא חלקי ביותר.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחלי טבת ויזל, אמרה כי מאז תחילת השנה יש ירידה של 19% במספר ההרוגים, ביחס לתקופה המקבילה ב-2019, אך הוסיפה כי כ-30% מהנפגעים הם מהחברה הערבית בעוד ששיעורם באוכלוסייה עומד על 21%, ולכן דרושה תוכנית ייעודית לחברה הערבית. בסקירה שנתנה לחברי הוועדה היא הוסיפה כי הבעיה הקשה ביותר היא בקרב רוכבי הדו גלגלי, שם ישנה מגמת עלייה במספר ההרוגים והפצועים קשה והסיכוי של רוכבי אופנוע להיפגע גבוה פי 17-15 מהמשתמשים בכלי רכב אחר. לדבריה, המדינה צריכה להשקיע משאבים במרחב העירוני ולעבור למודלים של ערים בטוחות.
באשר לתקופת הקורונה, אמרה טבת ויזל כי במרס חלה ירידה במספר ההרוגים, אך באפריל-מאי חלה עלייה ובסך-הכל ישנה עלייה של 40% במספר ההרוגים למיליארד קילומטר נסועה. עוד ציינה מנכ"ל הרלב"ד כי התאונות עולות למשק 14 מיליארד שקל בשנה, בעוד שתקציב הרשות עומד על 74 מיליון שקל בלבד, ובהשקעה לא גדולה אפשר לקבל חיסכון גדול ותוצאות בהצלת חיי אדם. עם זאת, ח"כ טופורובסקי שאל אם יש לרשות סמכויות וטבת ויזל הודתה כי אין לרשות סמכויות והיא לא יכולה לחייב, למשל, רכישת עוד ניידות.
נציג המשטרה, ניצב משנה נועם בגינסקי, התייחס להבטחת השר לביטחון פנים לשעבר, גלעד ארדן, לוועדת הכלכלה ב-2018 להפעיל 450 ניידות, ואמר כי כיום המשטרה מפעילה 300 ניידות. "נשמח להפעיל 450 ניידות ולקבל משאבים, אך אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים לצמצם את מספר ההרוגים". באשר לכוונה להפסיק את הפעלת מצלמות המהירות, במסגרת חוק ההסדרים, אמר: "המכרז של הפרויקט הנוכחי מסתיים ב-2023. אכן יש כוונה להפסיקו ואנחנו מתנגדים".
השרה והמנכ"ל טרם דיווחו לוועדה
מנהל אגף התשתיות במשרד התחבורה, ראיק סלאם, התייחס לנושא התשתיות ואמר כי משרד התחבורה משקיע 250 מיליון שקל בשנה בשיפור תשתיות בתחום הבין עירוני ועוד 150 מיליון שקל בתחום העירוני. טופורובסקי אמר כי המשרד הבטיח גדר הפרדה לכל אורך כביש 90, וזה לא קרה. סלאם השיב: "לגבי כביש 90 יש תכנונים אבל אין תקציב מדינה, אז התוכניות לא יצאו לפועל. כשאין תקציב מדינה עובדים על 1/12 ואין אפשרות לתקצב דברים חדשים".
טופורובסקי ציין כי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים והמנכ"ל אמורים היו לדווח לוועדה, בין היתר על פעילות בנושא בטיחות בדרכים, ועדיין לא עשו זאת.
ח"כ חמד עמאר התייחס למגזר הערבי ואמר כי אין אכיפה. לדבריו, אם המשטרה הייתה אוכפת עבירות תנועה כמו שהיא אוכפת מסיכות לא היינו מגיעים למצב החמור הזה. ח"כ יבגני סובה אמר כי הדרישה לתוספת תקציב לא מספיקה, כי גם אם ימצא תקציב הרשות עדיין לא אחראית. ח"כ אימאן חטיב יאסין הוסיפה כי צריך להשקיע בתשתיות ביישובים הערבים. ח"כ תמר זנדברג אמרה כי צריך להפחית נסועה ורק כך ניתן יהיה להפחית הרוגים, והדרך היא לעבור לתחבורה ציבורית.
מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה, טען כי אין תוכנית לאומית והמדיניות נשענת על דוח ועדת שיינין מ-2005. "עם תקציב של 74 מיליון שקל אי-אפשר להילחם בתאונות הדרכים, ומה שעושה הרשות היום זה בעיקר הסברה. כשלא מסתכלים על התופעה באופן כולל האזרחים משלמים את המחיר. אני לא מכיר מחקר שאומר שהנהג הישראלי יותר גרוע מהנהג הבריטי או האמריקני, והשאלה מה הממשלה יכולה לעשות יותר ואני רואה בעיקר אדישות", אמר.
היו"ר סיכם ואמר כי "הוועדה מבקשת מנציגי משרדי הממשלה, התחבורה והבטיחות בדרכים, ביטחון הפנים, החינוך, הפנים והמשפטים, לבחון את החלטת הממשלה מ-2017 ולהעביר אליה בכתב, עד סוף אוגוסט, התייחסות ביחס ליישומה. כמו-כן דורשת הוועדה ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להעביר אליה את הדיווח השנתי, שעד כה לא הועבר. הוועדה מותחת ביקורת כי לא נמסר לה דוח מפורט מנציג בכיר ומתכלל של משרד התחבורה, על כלל הפעילות בנושא הבטיחות בדרכים. הוועדה מצפה ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון את פעילות הרשות לפעילות בדרכים, את מעמדה, סמכויותיה, מיצוי הפוטנציאל שלה, ולהעביר הצעה לתיקוני חקיקה. הרשות לבטיחות בדרכים יכולה וצריכה לתכלל את כל נושא הבטיחות בדרכים, הכולל גם תקציב, גם סמכויות, וגם יחס ראוי מהממשלה".
עוד הוא ציין כי "הוועדה תבקש לקיים דיון על חזון המלחמה בתאונות דרכים והטמעת אמצעיים טכנולוגים, וקידום החזון של הרכב האוטונומי כמי שיכול לשנות את המציאות הישראלית והעולם בכלל. הוועדה מבקשת מהמשטרה להגביר נוכחות בכבישים, ובכוונתה לזמן את ראש אגף התנועה לדיון בנושא. ח"כ טופורובסקי אמר עוד כי הוועדה דורשת נתונים על האכיפה שמבצעת המשטרה, עד אמצע אוגוסט 2020".

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
תאריך:  13/07/2020   |   עודכן:  13/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלייה של 40% בהרוגים למיליארד ק"מ נסועה בתקופת הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
עבירות "ברירת משפט" - בהן מוטל קנס על עבירות כגון פקיעת רישיון, מהירות מופרזת, אי-ציות לתמרורים וחניה - מהווה 10% מכלל התיקים במערכת המשפט    ההמלצה: ערעור על הקנס יידון במסלול מינהלי מזורז, אשר יפעל במתכונת דיגיטלית ולרוב ללא צורך בקיום דיון במעמד הצדדים
אברהם שרון
יש להסיר אלתר את הפרסומת המסוכנת והמסכנת חיים - "אם זה דחוף מתקשרים" - של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמורה להילחם עליהם ולא לסכן אותם
עידן יוסף
שמונה פצועים בהם אישה פצועה קשה וילדה בינוני    מהודעת המשטרה עולה שמדובר בתאונת דרכים
עידן יוסף
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד): היקף הנפגעים מאופניים חשמליים ומגלגינועים בעלייה, דרשנו מכל רשות מקומית שרוצה להכניס מיזם שיתופי לסלול כבישים ייעודיים לפני כן    רופא באיכילוב: "כאשר עפים בˉ50-40 קמ"ש בכביש בעיר סואנת, גם קסדה לא תעזור"    בכיר ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "מבחינת כלים חשמליים דעת המדינה שהכלים האלה לא מנועיים"
איתמר לוין
אומר שההסדרים המקלים עליהם חותמת הפרקליטות, קובעים מדינות ענישה המונעת מבתי המשפט להטיל את העונש החמור הראוי במקרים כאלו    4.5 שנות מאסר לכדורגלן שהפקיר את ארי נשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il