X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממונה על שוק ההון והביטוח, ד"ר משה ברקת, תוקף את דירקטוריון כלל החזקות וטוען כי למרות סיכומים שהיו בדיונים נמנע הדירקטוריון מהזרמת הון עצמי של 660 מיליון שקל לכלל ביטוח תוך יציאה למהלכי גיוס הון משני "כספי הגיוס אינם מושקעים כעת בכלל ביטוח, הנכס המניב העיקרי של כלל החזקות, או בכל נכס אחר המניב תשואה אלטרנטיבית"
▪  ▪  ▪
ברקת. הכסף שוכב ללא תשואה [צילום: משרד האוצר]

המממונה על שוק ההון, משה ברקת, טוען כי דירקטוריון כלל החזקות נמנע מהזרמת 660 מיליון שקלים שגויסו כהון לכלל ביטוח למרות הבנות שהיו בנושא.
במכתב ששלח לדירקטוריון כלל החזקות טען כי התנהלות זו מעוררת שאלות משום שכלל ביטוח גייסה הון משני מן הציבור, תוך מיצוי כמעט מלא של יכולתה לגיוס הון משני - תוך שהיא משאירה את ההון העצמי שיכול להיות לה בחברה האם "חודשים על חודשים, מדצמבר 2019, בתשואה אפסית", כלשונו.
לדבריו, על כלל החזקות היה להפנות את ההון העצמי להרחבת עסקי הביטוח של כלל ביטוח באופן שהיה מגדיל את רווחיותה ואת איתנותה של כלל ביטוח, ושהיה משיא ערך לבעלי המניות.
ברקת הוסיף כי ההחלטה בדבר ההימנעות מהזרמת ההון העצמי אמורה להתקבל על-ידי חברי דירקטוריון כלל החזקות, שחלקם חברים גם בדירקטוריון כלל ביטוח. "יש בה כדי ללמד על תפיסת דירקטוריון כלל החזקות באשר למחויבותו כלפי איתנותה ורווחיותה של כלל ביטוח, ויתרה מזאת - על שיקול דעתו בקשר לשימוש בכספי הגיוס, אשר אינם מושקעים כעת בכלל ביטוח, הנכס המניב העיקרי של כלל החזקות, או בכל נכס אחר המניב תשואה אלטרנטיבית", כתב.
עוד הוסיף כי פעולות דירקטוריון כלל החזקות, המפוקח בשל שליטתו בכלל ביטוח, עשויות לפגוע בתכליות חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים ובהן שמירה על יציבות המבטח וניהולו התקין. "משכך - הן עשויות להשפיע על היתר השליטה על כלל ביטוח", הדגיש והוסיף כי אין במכתב כדי למצות את הדין בעניין הזרמת הכספים.

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כלל החזקות פוגעת באיתנות כלל ביטוח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות: יצחק צבי, שהיה מאמן ורכז כדורגל במועצת חוף אשקלון, ניפח את שכרם של מאמנים שהעסיק והמציא מאמנים שכלל לא עבדו - וכך גנב מן המועצה 1.8 מיליון שקל במשך תשע שנים
איציק וולף
מתוך 1,668 הנדבקים החדשים שאובחנו אתמול בוצעו חקירות אפדימיולוגיות ל-191 בני אדם בלבד (11.4%)    רוב מוחלט של ההדבקות - בבית    10 נדבקו באירועים, 8 במוסדות השכלה, 3 במקומות בילוי ורק 1 בבית הכנסת
איתמר לוין
המפקד לשעבר של מחוז ירושלים הורשע במעשה מגונה, הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים    השופט מרדכי לוי: רוב טענותיו של שחם הן חזרה על אלו שכבר נדחו כאשר הורשע במחוזי; מותח ביקורת על נסיונו של שחם להפוך מנאשם מורשע למאשים ולקורבן    שחם יבקש לערער לעליון
איציק וולף
בכירים במשרד הבריאות מעריכים שבשל התפשטות נגיף הקורונה יורה המשרד לציבור להימנע מלחגוג את חגי תשרי, שיחולו בעוד כחודשיים וחצי, עם המשפחה המורחבת    "ההערכה הרווחת כעת היא שלא יהיה מנוס מלהורות לחגוג את ראש השנה רק עם המשפחה הגרעינית"
איתמר לוין
המסדר המפעיל את "המשפחה הקדושה" תובע ממשרד זיסמן-גייר-אהרוני 16 מיליון שקל בטענה לרשלנות    עורכי הדין: טיפולנו היה מקצועי, הציל את בית החולים מאסון וכעת נעשה ניסיון להתחמק מתשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il