X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה: האוצר אישר לתגבר את חברות התח"צ באוטובוסים של החברות הפרטיות - נערכים לקלוט כמה מאות אוטובוסים מדי יום יו"ר ועדת הכלכלה: הוועדה קוראת למשרד התחבורה לקבוע תבחינים לקליטה שוויונית ותחרותית של אוטובוסים מהחברות הפרטיות השימוש באוטובוסים פחת ב-40% ובמוניות ב-70%
▪  ▪  ▪
עו"ד נועה בן-ארי
רן שדמי

סונדוס סאלח

ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 14.7.20) במשבר חברות ההסעה, בשילוב אוטובוסים פרטיים ומוניות בתחבורה הציבורית ובפיקוח על התחבורה הציבורית בצל הקורונה.
ח"כ יבגני סובה ביקש להסדיר את סוגיית ההלוואות של בעלי האוטובוסים הפרטיים, שלא עובדים ולא יכולים לעמוד בתשלומים. הוא קרא לדחות את התשלומים לתקופה נוספת. ח"כ סונדוס סלאח אמרה כי ישנם 200 נהגים שהוצאו לחל"ת ולא הוחזרו ואף פוטרו, וישנה אי-בהירות באשר להנחיות משרד התחבורה. לדבריה, "אנשים מחכים לתחבורה ציבורית שלא מגיעה והנחיות משרד הבריאות לא ברורות". ח"כ שרן השכל אמרה כי צריך לאפשר לחברות ההסעה הפרטיות להשתלב במערך התחבורה הציבורית. היא קראה להביא את התקנות בנושאי התחבורה ציבורית לאישור הוועדה. ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקום לתת לחברות פיצוי אפשר לתת להן עבודה.
סגן מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, אמר כי חלה ירידה במספר הנוסעים, שעומד כעת על 60% מיום רגיל, ולמרות זאת המשרד פנה לוועדת החריגים באגף החשב הכללי באוצר וקיבל אישור להיערך לקליטת כמה מאות אוטובוסים שיתגברו את מפעילי התחבורה הציבורית. הוא הוסיף כי התגבור ייעשה בקווים העמוסים, וכי ישנה היערכות לקליטת כמה מאות אוטובוסים מדי יום. עוד הוא ציין כי כדי לקלוט חברות הסעים צריך לתת להן יום עבודה שלם ולא רק קו אחד או עבודה שעתית.
רן ברודר מחברת פיוצ'ר מוביליטי קרא לנהוג כמו במדינות אחרות בעולם (שוויץ, אוסטריה, גרמניה, קוריאה הדרומית, יפן, אוסטרליה ואחרות) ולא להגביל את מספר הנוסעים באופן המבריח נוסעים. הוא העריך שככל שהמגלה לא תוסר נכון יהיה לתגבר את התחבורה הציבורית באמצעות מסיעים פרטיים באופן שלא יעלה על 70 מיליון שקל עד ראש-השנה, דבר שיתניע את המשק. כמו-כן הציע להשתמש בחברות הפרטיות לשירותי הסעיות חינמיים לעובדים במרכזי התעסוקה.
עו"ד נועה בן ארי ממרכז השלטון אמרה כי בעבר התברר שלחברות התחבורה הציבורית אין מספיק אמצעים לצורך הפעלת קווי תלמידים. היא קראה לבחון מחדש את הנושא ולהעבירו לאחריות המסיעים הפרטיים ולקבל השתתפות גדולה יותר בתקצוב ממשרד החינוך. שדמי אמר כי משרד התחבורה אינו מעוניין בכך שקווי התלמידים יופעלו באמצעות תחבורה ציבורית, ואמר כי הדבר קורה מטעמים היסטוריים.
יו"ר ארגון חברות ההסעה, ניסים סרוסי, אמר מנגד כי החברות יכולות לעשות גם מסלול של קו אחד, ולמלא שעתיים, והוסיף כי בבית יושבים למעלה מ-7,000 נהגים ללא עבודה עם הפסדים של יותר מ-1.2 מיליארד שקל. הוא הוסיף כי החברות הפרטיות עדיין לא נהנות מהתגבור עליו הצהיר שדמי, ואמר כי חברות התחבורה הציבורית מחזיקות גם חברות פרטיות וצריך לדאוג שלא תהיה העדפה שלהן. עוד הוא ציין כי המחזור של חברות ההסעה הוא מעל 100 מיליון שקל, ולכן הן לא זכאיות לפיצוי במסגרת התוכנית החדשה של הממשלה. אופיר חדד, החבר בארגון חברות ההסעה, הוסיף: "משרד התחבורה צריך לדאוג שלא רק בזכות קשרים אישיים תהייה לנו עבודה, צריך חלוקה שוויונית של הקווים שיתווספו".
נציג נהגי המוניות, יהודה בר-אור, אמר כי רמת הביקוש למוניות פחתה ב-70% מ-400 אלף נוסעים ביום ל-170-160, בעיקר משום שאין תיירות. הוא ציין ש-50% מהנהגים הם מעל גיל 67 ונחשבים אוכלוסייה בסיכון.
נציגת ארגון תחבורה בדרך שלנו, לילך חייבי מנחם, אמרה כי צריך לבנות נוהל מיוחד למצבי חרום, ולהעביר מידע לנוסעים בצורה מסודרת. מייסד ארגון 15 דקות, יוסי סעידוב, אמר כי הנוסעים חיים ברולטה רוסית. לדבריו, "אי אפשר לדעת אם אוטובוס יעצור או מה תהייה רמת הצפיפות, אם יהיה מזגן או לא. במקום לתגבר נסיעות אנחנו מקבלים את המצב ההפוך". מנכ"ל ארגון האינטרס שלנו, אלעד מלכה, אמר כי יש ירידה בביקוש, אבל לפני הקורונה הביקור עמד על יותר ממאה אחוז, כך שלא מדובר בירידה של 40% בקיבולת, ולכן התפוסה עדיין גבוהה.
היו"ר יעקב מרגי סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה קוראת לממשלה להאריך את ההתקשרויות המכרזיות בין השלטון המקומי לחברות ההסעה, תוך התחשבות בכל תקופת הקורונה. כמו-כן מבקשת הוועדה מהאוצר למצוא מנגנון סיוע כספי לחברות הסעה עם מחזור פעילות של עד 120 מיליון שקל". עוד הוסיף היו"ר מרגי כי הוועדה מברכת את משרד התחבורה על קליטת אוטובוסים פרטיים לתגבור התחבורה הציבורית, אך קוראת למשרד לקבוע תבחינים לקליטה שוויונית ותחרותית ולדווח לוועדה על כך תוך שבועיים. עוד קרא להאיץ את מתווה היישום של מפת הביקוש בתקופה שקדמה לשגרת הקורונה. הוועדה קוראת לרשות לתחבורה ציבורית להגיש תוכנית שיפוי מלאה למשרד האוצר על כך. הוא אף קרא לממשלה לאפשר לבנקים לדחות פירעון הלוואות לחברות הפרטיות לפחות בשנה, ובמינימום ביורוקרטיה.

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
+הארכה בשלוש שנים להעדפת טקסטיל כחול לבן במכרזי מערכת הביטחון
01:07 15/07/20  |  עידן יוסף

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק חובת המכרזים (תיקון מס' 24- הוראת שעה) (תיקון) התש"ף 2020. הצעת החוק אותה יזמו הח"כים מיקי לוי, ע'דיר כמאל מריח, משה גפני ויו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, נועדה להאריך בשלוש שנים נוספות (עד ל-15 ביולי 2023) את תקופת תוקפה של הוראת השעה שהסמיכה את הממשלה לקבוע, בתקנות, הוראות בדבר העדפה של תוצרת הארץ ברכישה של טקסטיל עבור מערכת הביטחון והמשרד לביטחון הפנים כמו כן, מוצע להסמיך את שר האוצר להאריך בצו, את תקופת תוקפה של הוראת השעה בשנתיים נוספות. לדרישת הוועדה, הארכת ההסדר ע"י שר האוצר תהיה באישור ועדת החוקה.

+הנשיא נגד ח"כ רול: "פגע ביסודות המדינה"
22:57 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ריבלין גינה את קריאתו של ח"כ עידן רול לסרבנות  ▪  יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לא מחה עד עכשיו על הדברים  ▪  רול התנצל, טען שלא הובן נכון אך לא מחק את הציוץ המקומם

רול. קריאה לסרבנות [צילום: פלאש 90]
+שס הסירה התנגדות והתוכנית הכלכלית אושרה בקריאה ראשונה
19:45 14/07/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה שני חוקים שנועדו ליישם את התוכנית הכלכלית לסיוע למשק להתמודדות עם המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מההתמודדות עם נגיף הקורונה. זאת לאחר ששס הסירה את התנגדותה. יו״ר שס, השר אריה דרעי, ברך על כוונת שר האוצר ישראל כ"ץ, להענות לדרישתו ולאשר תקציב משמעותי במסגרת התוכנית הכלכלית למען הקמת רשת לביטחון תזונתי לשכבות המוחלשות. ״במשבר הכלכלי, השכבות המוחלשות סובלות יותר מכולם. אני מתחייב כי לא נשאיר מאחור אף משפחה מוחלשת. חובתנו לדאוג למוחלשים יותר מכולם בתקופה זאת״, אמר.
החוקים שאושרו הם: הצעת חוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10 והוראת שעה לשנת 2020) (תיקון מס' 2), אושרה לאחר הצבעה שמית ברוב של 67 תומכים ללא מתנגדים ושלושה נמנעים. וכן הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020, שבה תמכו 65 ללא מתנגדים ושלושה נמנעים.

+שס מאיימת שלא לתמוך בתוכנית הכלכלית; ההצבעה מתעכבת
19:05 14/07/20  |  עידן יוסף

בשס קיבלו הוראה שלא להצביע בעד אישור התוכנית הכלכלית שעולה להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת, בשל העובדה שאינה כוללת את היוזמה של השר אריה דרעי לכלול בה תוכנית לביטחון תזונתי עבור אוכלוסיות מוחלשות. מה שאומר שתידרש תמיכת האופוזיציה כדי שהתוכנית תאושר (להצבעה דרושים 61 קולות) (כאן חדשות). משכך, מתעכבת ההצבעה. ח"כ אוריאל בוסו טען בדיון במליאה כי שר האוצר ישראל כ"ץ תומך בהצעת דרעי, אך פקידי האוצר מתנגדים.

+אושר פיצול הבית היהודי מימינה
16:36 14/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר לענייני ירושלים, ח"כ רפי פרץ, התפצל לסיעת יחיד בשם 'הבית היהודי מיסודה של המפד"ל'  ▪  לא הוכרז כפורש מסיעתו - על המשמעויות החוקיות הנגזרות מכך - לאחר שמפלגת ימינה לא ביקשה זאת

השר פרץ. ימינה לא ביקשה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשלב מסיעים פרטיים בקווי תלמידים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
השר לענייני ירושלים, ח"כ רפי פרץ, התפצל לסיעת יחיד בשם 'הבית היהודי מיסודה של המפד"ל'    לא הוכרז כפורש מסיעתו - על המשמעויות החוקיות הנגזרות מכך - לאחר שמפלגת ימינה לא ביקשה זאת
מירב ארד
ח"כ זוהר הודיע כי נגד יו"ר ועדת הקורונה "ינקטו צעדים משמעתיים"    הבהיר: "בשלב בזה לא יועברו לוועדת הקורונה הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה"
עידן יוסף
חברי כנסת שקיימו ביקורי פתע בבתי משפט גילו כי עצירים לא-מסוכנים מובאים כבולים לדיון בניגוד לחוק    שני שוטרים אליהם פנו אמרו כי כלל אינם מכירים את החוק, ואחר היה בוטה יותר
עידן יוסף
כך מציעה ועדת העלייה והקליטה, ביוזמת ח"כ אופיר כץ    יו"ר הוועדה: לשקול מתן מענק מותנה במגורים של חמש שנים בעיר. חשוב להדגיש את ההכשרה התעסוקתית והדיור    ראש עיריית נוף הגליל: לתת מראש מענק מותנה
עידן יוסף
תקציב של 10 מיליון שקל בשנה לא תוקצב עד לרגע זה    מנכ"ל בטרם: המשרדים השותפים לתוכנית עושים עשייה ברוכה ומוחלטת, אך עדיין ישנו פער עד שניתן יהיה לכנות זאת תוכנית לאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il