X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רובין. "סכנה לקיום הדמוקרטיה" [צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה]
אלקין. "לא בא טוב לראשי האוניברסיטאות" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נשיא אוניברסיטת חיפה טוען כי ההחלטה להעביר מתפקידה את מ"מ מנכ"ל המל"ג פרצה את החיץ שבין פוליטיקה למדע השר להשכלה גבוהה לא נותר חייב: לאוניברסיטת אריאל כמו לכל האוניברסיטאות יש זכות לנציג בות"ת. מבחינתם הסטודנטים לא קיימים, המכללות לא קיימות, המכללות הלא מתוקצבות לא קיימות, אוניברסיטת רייכמן בהרצליה לא קיימת"
▪  ▪  ▪

יושב-ראש ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), נשיא אוניברסיטת חיפה הפרופסור רון רובין, הודיע (יום ג', 14.7.20) כי הוא מתפטר מתפקידו בור"ה.
במכתב שנשלח לחברי הסגל ולסטודנטים באוניברסיטת חיפה, שכותרתו "טורקיה זה כאן", האשים רובין את השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין בהתערבות פוליטית בעשייה האקדמית.
"בשבועות האחרונים", כתב, תחת שרביטו של קומיסר ההשכלה הגבוהה, השר זאב אלקין, אנו עדים לניסיונות שיתוק של שומרי הסף האמונים על עתיד המדע במדינת ישראל. מדובר בשורה של צעדים, שעל האחרון שבהם התבשרנו אתמול בלילה - השר אלקין החליט להזיז מתפקידה, ללא נימוק, את מיכל נוימן - מ"מ מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה - קודש הקודשים שתפקידו להוות את החיץ הקריטי שבין פוליטיקה למדע.
"ידענו בעבר מאבקים על חופש הביטוי ועצמאות ההשכלה הגבוהה, אך הרס חסר מורא המונע מאינטרסים פוליטיים צרים, טרם חווינו", המשיך רובין ותקף. "תקופה קשה דורשת צעדים קשים. ולכן, כצעד של מחאה ומתוך תחושה של סכנה אמיתית לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל, החלטתי לנקוט צעד חריף שאף יו"ר ור"ה בעבר לא נקט - החלטתי להתפטר מתפקידי כיור ור"ה.
בנימה פוליטית בטרמינולוגיה המשמשת את השמאל בישראל, הוסיף מתקפה שחרגה מגבולות המשרד להשכלה גבוהה: "אנו נמצאים בתקופה חסרת תקדים ואפלה מאוד. שומרי הסף הפכו למטרה, ומערכות שחרתו על דגלן את ערכי חופש הביטוי וחופש המחשבה מותקפים השכם והערב. התרבות, מערכת המשפט, התקשורת וההשכלה הגבוהה נמצאים תחת מתקפה מסוכנת, המאיימת על קיומה של הדמוקרטיה בישראל.
הוא הזהיר מפני ניסיונות השתלטות על המדע בישראל, שמטרתם כלשונו להפחיד, להחליש, לצנזר, ולאפשר לאינטרסים פוליטיים להכתיב את סדר היום של המחקר. "זוהי סכנה ברורה ומידית למדינת ישראל ולעתיד של כולנו", טען רובין. אסור לנו בשום פנים ואופן, לשקוע בבוץ הטובעני שיחזיר אותנו לתקופות בהן אנשים האמינו שכדור-הארץ שטוח והשמש סובבת אותו. בטורקיה, כמו במקומות אחרים בהם היה ניסיון לחסל את הדמוקרטיה, בין הראשונים שאליהם הפנה השלטון המתבצר אצבע מאשימה, היו מוסדות ההשכלה הגבוהה. מדינת ישראל צועדת בעיניים עצומות לרווחה למחוזות חשוכים אלו בדיוק.
הפרופסור רובין הביע תקווה כי בהתפטרותו יצית את אש המרד בקרב כל הסגל האקדמי בישראל, ציבור הסטודנטים, ו"כל אדם במדינת ישראל שעתיד הדמוקרטיה, המדע, המחקר, והחופש לחשוב יקרים לליבו". "חברות וחברים, חייבים להתעורר - טורקיה זה כאן!", חתם.
השר אלקין הגיב להתפטרות, וכתב בפייסבוק: "קראתי בתדהמה את מכתב ההתפטרות של יו"ר ור"ה. על מה יצא קצפו?! איפה הפגיעה בחופש האקדמי?! על זה שהגנתי על זכויות הסטודנטים בהתאם להמלצות משרד הבריאות כדי שלא יהיו חייבים לבוא לקמפוסים ולעשות שם בחינות ולסכן את בריאותם ואת בריאות בני משפחתם? מה זה לא בא בטוב לראשי האוניברסיטאות?! על זה שאני סבור שלאוניברסיטת אריאל כמו לכל האוניברסיטאות במדינת ישראל יש זכות שיהיה לה גם נציג בות"ת שעוסקת בתקצוב האוניברסיטאות זו טורקיה?! כשאני מסתכל על ההתנהגות הבריונית של ראשי המוסדות שמבחינתם הסטודנטים לא קיימים, המכללות לא קיימות, המכללות הלא מתוקצבות לא קיימות, אוניברסיטת רייכמן בהרצליה לא קיימת, הגישה הבריונית של ועד ראשי האוניברסיטאות זה טורקיה ואני כאן כדי לשנות את זה!
המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר הביעה את דאגתה מדבריו של רובין, והגדירה אותם "קשים, נוקבים ומטלטלים" והודיעה כי היא מצטרפת לזעקה הבוקעת מהם.
בהודעה שפרסמה, נכתב: "המועצה קוראת לכל הנוגעים בדבר להצטרף למאבק בלתי מתפשר על עתידה, חרותה עצמאותה ומעמדה של ההשכלה הגבוהה בארץ. המועצה תפעל כתף אל כתף עם ור“ה ותהיה שותפה מלאה למהלכים שיידרשו על-מנת לשמר ולהעצים את חוסנה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.
המועצה קוראת לשר ההשכלה הגבוהה לצעוד לאורו של החוק להשכלה גבוהה ולפעול מתוך שיתוף פעולה עם ור״ה על-מנת לשמר ולבצר את עצמאותה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.
מכתב ברוח דומה נשלח אתמול על-ידי נשיא אוניברסיטת תל אביב לסגל האקדמי שלו.
ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל״ם), חברת ועדת החינוך, הגיבה להתפטרות: "שוחחתי כעת עם פרופ׳ רון רובין, אשר נאלץ להתפטר מתפקידו כיו״ר ור״ה. שמעתי עד כמה הוא מודאג מהתהליכים המתרחשים במערכת להשכלה גבוהה בתקופה האחרונה. ‬‫במקום לקדם חשיבה עצמאית ואת החופש אקדמי והמחקרי, פוגעים בה עקב אינטרסים פוליטיים. ‬‫השר אלקין, תשאיר את הפוליטיקה מחוץ לאקדמיה!‬״.

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר ור"ה מתפטר: "טורקיה זה כאן!"; אלקין: "הבריונות של ור"ה זה טורקיה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פוליטיקה באקדמיה
קאטו הזקן  |  17/07/20 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל פסק דין של בית המשפט השלום, וקבע שהותרת מסמך של עתירת מכללת אפיק באתר הפתוח לציבור, כמות שהוא, בעוד יתר המסמכים מוגבלים למנויים בלבד, מהווה לשון הרע
עידן יוסף
למרות הצהרת שרת התחבורה רגב כי יופעלו רק קווים חיוניים, החליטה הרשות לתחבורה ציבורית להפעיל קווים למקומות הבילוי    מועדוני הלילה ידועים במחוללי הדבקה, ובהפעלת הקווים קיימת סכנה ברורה להגדלת התחלואה
מירב ארד
נמצא כי הנגיף גורם להצטברות מסיבית של שומן בתאי ריאה אנושיים לאחר שהוא מחווט מחדש את מגנוני חילוף החומרים בתא    תרופה לטיפול בעודף שומנים בדם שמאושרת על-ידי ה-FDA הצליחה לדכא את פעילותו
איתמר לוין
רק חבר כנסת אחד מכל סיעה יוכל לבקר אסירים ביטחוניים ספציפיים והביקור יתקיים בהשגחה צמודה של נציג השב"ס    כל חברי הכנסת יוכלו לערוך ביקורים כלליים בכל בתי הכלא    סולברג: מתווה הולם המאזן בין שיקולי הביטחון לבין הפיקוח הפרלמנטרי על השב"ס
עידן יוסף
בבית הדין לעבודה נדונה שאלת סמכות בית הדין לדון בביטול החלטת שרת התחבורה לגביית תשלום במזומן    הערכה: מלבד סכסוך העבודה מול אפיקים, קווים ודן באר שבע ייפתחו סכסוכי עבודה גם ביתר המפעילים    ח"כ סאלח: עדיפות לנהגי הענף על פני המסיעים הפרטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il