X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפגינים מחוץ לכנסת [צילום: יאיר גולן]
ועדת חוקה. דיון מכריע [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
מפגינים חסמו את הכניסות לכנסת במחאה נגד "חוק הקורונה הגדול" ועדת חוקה דנה בהסתייגויות לפני אישורו בקריאה שנייה ושלישית ליברמן: "החוק הופך את הכנסת לחותמת גומי"
▪  ▪  ▪

אחרי לילה של עימותים בירושלים, הבוקר (יום ד', 22.7.20) חסמו עשרות מפגינים את הכניסות לכנסת ישראל, במחאה על חוק הקורונה הקרוי גם "חוק ההסמכה״. לטענת הפעילים הם הגיעו למחות באופן לא אלים כדי לא לאפשר את ההצבעה על החוק המתוכננת להתקיים בוועדת חוקה ובהמשך היום במליאה. המשטרה פינתה אותם תוך זמן קצר.
החל הדיון בוועדת חחוקה
ועדת החוקה, חוק ומשפט מתכנסת פעם נוספת להצבעה על ההסתייגויות השונות, לפני אישור החוק לקריאה שנייה ושלישית. בתום הדיון בהסתייגויות יחלו ההצבעות. "חוק ההסמכה" מאפשר לממשלה לתקן צווים, במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. במקום אישור בדיעבד בכנסת של תקנות הממשלה, יינתן לוועדות הכנסת 24 שעות לאשר את התקנות לפני כניסתן לתוקף. אם הוועדה הרלוונטית לא תקבל החלטה בתום 24 שעות - הן ייכנסו לתוקף בכל מקרה.
כמו-כן לפי החוק, התקנות בעניין שמירת מרחק והגבלה על התקהלות במרחב ציבורי לא יוכלו למנוע קיום הפגנות, תפילות וטקסים דתיים, אך הממשלה תהיה רשאית לקבוע תנאים לקיומם. החוק יחוקק כהוראת שעה ל-11 חודשים ויהיה בתוקף עד ל-30 ביוני 2021.
ח"כ איילת שקד בוועדת חוקה: "לפני שהתקנה נכנסת לרשומה צריך לאפשר לוועדה 48 שעות לדון בה במקום 24 שעות במצב הקיים. העובדה שהממשלה לא מוכנה לתת לכנסת זמן לדון בהחלטה זה רק מעיד על כך שראשי ועדות לא מתכוונים להיות עצמאיים אלא להיות בובות על חוט ולהכפיף את עצמכם באופן מלא להחלטות הממשלה. הממשלה מקבלת החלטות, הן נכנסות לתוקף ולאחר מכן הכנסת מחליטה לשנות אותן. כך נראת ממשלה שלא שולטת במה שהיא עושה".
שר המשפטים, אבי ניסנקורן, התייחס בציוץ בטוויטר לחוק הקורונה וכתב: "רק לעשות סדר: כחול לבן ואני דאגנו שחוק הקורונה הגדול לא יפגע בעצמאות הכנסת, בבתי המשפט ובזכויות האזרח הבסיסיות. כל החלטה תתקבל בוועדת שרים פריטטית ותהיה חייבת באישור הכנסת. כפי שהבטחנו, גם שמרנו על זכות ההפגנה. נאבקים בקורונה, שומרים על הדמוקרטיה".
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף אץ חוק הקורונה ואמר כי הוא יהפוך את הכנסת לחותמת גומי. "היום יובא לכנסת 'חוק הקורונה' שמשמעותו הפיכת הכנסת לחותמת גומי. הרצון של הממשלה לשלול מהכנסת את הסמכות העיקרית שלה - פיקוח על עבודת הממשלה - הוא בגדר פקודה בלתי חוקית בעליל לחברי הקואליציה", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "אני קורא לחברי הכנסת בקואליציה להרים את נס המרד! בואו נלחם ביחד על כבודה של כנסת ישראל ונצביע נגד חוק הקורונה".

תאריך:  22/07/2020   |   עודכן:  22/07/2020
+חוק הקורונה הגדול אושר סופית
22:12 22/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת קצבה שלוש שעות להנמקת ההסתייגויות לחוק הסמכויות שצפוי להיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית  ▪  מפלגת יש עתיד: כשיאושר חוק הסמכויות יהפכו הכנסת וקולם של האזרחים לבלתי משפיעים, הממשלה שנכשלה בניהול המשבר תמשיך לנהל את ההגבלות ללא פיקוח של הכנסת

שלוש שעות להנמקת הסתייגויות [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]
לפיד. ממחר - הכנסת חסרת השפעה [צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום]
+הערכות: נתניהו החליט - בחירות בנובמבר
20:34 22/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורמים במערכת הפוליטית מעריכים שראש הממשלה כבר החליט שלא להעביר את תקציב המדינה עד לסוף אוגוסט, באופן שיגרום לפיזור הכנסת ולבחירות ב-18 בנובמבר

נתניהו. יתמקד במערכת המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
בדרך לבחירות רביעיות? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בג"ץ דחה על הסף עתירה נגד החוק הנורבגי
17:37 22/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גרוסקופף: העותר רוצה שנאמץ את דוקטרינת "התיקון החוקתי הלא-חוקתי", אך לא הציב תשתית מינימלית לדיון בשאלה זו; הוא גם לא הסביר מדוע החוק הנורבגי מצדיק התערבות כה חריגה בחקיקת חוקי יסוד

14 חברי כנסת חדשים [צילום: ערוץ הכנסת]
+"בקצב הזה נלך לבחירות רביעיות"
16:57 22/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נמשכת הסערה בעקבות הצבעתה של כחול לבן בעד החוק שיאסור טיפולי המרה  ▪  ניסנקורן לאמסלם: נתניהו ידע בבוקר שנצביע בעד  ▪  בליכוד וביהדות התורה מתכוונים להעלות במליאה את פסקת ההתגברות כדי לנקום בכחול לבן  ▪  בכיר בכחול לבן: ההצבעה היום - מחאה על תמיכת הליכוד בחקירה לשופטי העליון  ▪  בכיר בליכוד: "נתניהו לא חייב לפנות את תפקיד רה"מ אם הממשלה תיפול"

[צילום: דוברות הכנסת]
שלט נגד נתניהו בת"א [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
גנץ. ראש הממשלה עודכן מראש [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+התנגדות רחבה להפחתת שכר המינימום
15:33 22/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: מי שמעז לומר שהפתרון לאבטלה זה הורדת שכר המינימום - הוא אטום  ▪  שר הכלכלה פרץ: צריך להשביח את כוח העבודה ולהעלות שכר

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+נקמת יהדות התורה: הצעות חוק בנושאי דת
15:15 22/07/20  |  עידן יוסף

‏ביהדות התורה סיכמו להטריל את הקואליציה, ולהעלות הצעות חוק בנושאי דת מהשבוע הבא. "גם אם יפלו".

+הכנסת הצביעה נגד ועדת חקירה לאפליית הציבור החרדי
15:11 22/07/20  |  עידן יוסף

ברוב של 38 מול שמונה דחתה מליאת הכנסת את הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האפליה כלפי הציבור החרדי. בליכוד התנגדו להצעת החוק וחברי הכנסת של שס ויהדות התורה נעדרו מהן ההצבעה.

+על אף החרם: שס תצביע בעד חוק הקורונה
15:08 22/07/20  |  עידן יוסף

על אף החרם על ההצבעות, בשס מודיעים כי הם חבריה יצביעו בעד חוק הקורונה בנימוק ש״מדובר בפיקוח נפש״.

+אין משמעת קואליציונית: איסור המרה אושר בטרומית
14:19 22/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החרדים קראו לגנץ במליאה: "לא תהיה ראש ממשלה"  ▪  15 ח"כים מהליכוד נעדרו ושניים הצביעו בעד  ▪  ש"ס מחרימה את ההצבעות במליאה  ▪  יהדות התורה: הברית עם גנץ נגמרה  ▪  סמוטריץ': "המפלגות החרדיות פראייריות אחרי שהליכוד וכחול לבן בגדו בהן"

[צילום: דוברות הכנסת]
חברי הכנסת החרדיים מוחים נגד אישור הצעת החוק [צילום: ערוץ כנסת]
+ועדת הכספים אישרה נוהל אישור להקלות במס לעמותות
11:26 22/07/20  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה נוהל אישור להקלות במס לעמותותץ במסגרת הנוהל, לעניין אישור הקלות לעמותות במסגרת סעיף 46, נקבע כי דחייה של בקשת עמותה מקבלת ההקלות בשל "מחלוקת ציבורית עמוקה", ידרוש רוב מיוחד של שני שליש מחברי הוועדה, כאשר מתוכם שליש יהיה מחברי האופוזיציה, בניגוד לרוב רגיל בלבד הדרוש כיום.

+ליברמן: "חוק הקורונה - משמעותו הפיכת הכנסת לחותמת גומי"
08:37 22/07/20  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, בפייסבוק: "היום יובא לכנסת "חוק הקורונה" שמשמעותו הפיכת הכנסת לחותמת גומי. הרצון של הממשלה לשלול מהכנסת את הסמכות העיקרית שלה - פיקוח על עבודת הממשלה - הוא בגדר פקודה בלתי חוקית בעליל לחברי הקואליציה. אני קורא לחברי הכנסת בקואליציה להרים את נס המרד! בואו נלחם ביחד על כבודה של כנסת ישראל ונצביע נגד חוק הקורונה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפגינים חסמו את כבישי הגישה לכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
משרד הבריאות: בחורף יהיו ברשותנו כ-3 מיליון חיסונים נגד שפעת    יו"ר ועדת הקורונה: חלק ניכר מתוספת כוח האדם שאושר - יש לייעד למחלקות הפנימיות, מהן הוסט כוח אדם לטיפול בקורונה
עידן יוסף
בוועדת הקורונה בכנסת נשמעו תלונות על חלק מהמלוניות    בבוקר נרשמו 6,534 שוהים במלוניות הקורונה, ורק 15% מקומות נותרו פנויים, 17 מלונות החלמה ו-5 מלונות בידוד    6 מתקני החלמה נוספים בהליכי פתיחה
עידן יוסף
יו"ר נת"ע: "בעקבות הקורונה, אנחנו במחסור של מנהלים ועובדים מסין"    נציג האוצר לא התייחס לעיכובים ויו"ר ועדת הכלכלה דרש לקבל את הדוח הפנימי של נת"ע ואת דוחות הביקורת של משרד התחבורה
מירב ארד
ועדת המשנה למוכנות וביטחון שוטף בראשות ח"כ משה יעלון    ועדת המשנה ליחסי חוץ והסברה בראשות ח"כ שרן השכל    ועדת המשנה לכוח אדם בצה"ל בראשות ח"כ אורנה ברביבאי    ועדת המשנה למדיניות ואסטרטגיה - בראשות ח"כ האוזר
עידן יוסף
במשך שנים חסה הנושא באחריות ועדת החינוך והכנסת אישרה בקריאה ראשונה את העברת הנושא לוועדת הפנים והגנת הסביבה    רם בן ברק לחיימוביץ': את נגועה בניגוד עניינים    חיימוביץ': יש לי אג'נדה, אבל קולי - קול אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il