X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר
הממשלה תוסמך להכרזת מצב חירום מיידי [צילום: לשכת ראש הממשלה]
מליאת הכנסת צפויה לאשר בקריאה שנייה ושלישית את החוק המסמיך את הממשלה להכריז על מצב חירום בשל הקורונה ולתקן הגבלות בתחומי החיים השונים על התנהלות פרטית של אזרחי ישראל החוק יעמוד בתוקפו כהוראת שעה עד 30.6.21
▪  ▪  ▪

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה את חוק הקורונה הגדול לקריאה שנייה ושלישית. החוק, האמור להסמיך את הממשלה לחוקק הגבלות כמעט ללא פיקוח של הכנסת, צפוי להיות מאושר הערב במליאת הכנסת. לאחר שיאושר צפוי החוק לעמוד בתוקפו כהוראת שעה עד 30.6.21.
9 ח"כים תמכו בחוק: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים ניר ברקת, חווה אתי עטיה, עוזי דיין (הליכוד), מיכל וונש, עינב קאבלה, תהלה פרידמן, איתן גינזבורג (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
7 ח"כים התנגדו להצעת החוק: אוסאמה סעדי, עופר כסיף (הרשימה המשותפת), יוראי להב הרצנו, יואב סגלוביץ' (יש עתיד), אלי אבידר (ישראל ביתנו), אילת שקד (ימינה), ניצן הורביץ (מרצ). ח"כ גדעון סער (הליכוד) נמנע.
לפי הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), המכונה "חוק הקורונה הגדול", הממשלה תוסמך להכריז על מצב חירום בשל הקורונה, אם שוכנעה כי "קיים סיכון ממשי להתפשטות רחבה נגיף הקורונה ולפגיעה משמעותית בבריאות הציבור אם לא יינקטו פעולות מכוח הסמכויות הקבועות בחוק זה".
הכרזה שכזו יכולה להתרחש לאחר שהונחה בפני הממשלה עמדת שר הבריאות וחוות דעת מקצועית של משרד הבריאות בעניין. במקרים חריגים ההכרזה תיכנס לתוקף מידי גם בטרם פרסומה ברשומות. ביום תחילת החוק יראו כאילו ניתנה כבר הכרזה על מצב חירום שתוקפה 45 יום והממשלה, באישור ועדת החוקה, רשאית להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות שלא יעלו על 60 יום כל אחת עד תום הוראת השעה (30.6.21). עוד מבקש החוק לקבוע כי הכנסת רשאית לבטל את ההכרזה; הממשלה חייבת לבטלה אם חדלו להתקיים הנסיבות המצדיקות אותה.
ביחס לסמכות הממשלה להתקין את התקנות נקבע כי הממשלה תוסמך להתקין תקנות רק בעת הכרזה על מצב החירום בשל קורונה. בתקנות ניתן יהיה לקבוע מגבלות בתחומי החיים השונים - על התנהלותו של הפרט (במרחב הפרטי שלו, כולל בבית מגוריו וברכבו הפרטי, ובמרחב הציבורי), על בתי עסק, פעילויות הפתוחות לציבור, מקומות עבודה, אירועים, מוסדות חינוך, מסגרות רווחה, ועל התחבורה הציבורית. תוקפן של התקנות לא יעלה על 28 ימים ובמקרה של תקנות הגבלת הפעילות במרחב הפרטי והציבורי תוקפן לא יעלה על 14 ימים.
הממשלה תוסמך להאריכן לתקופות נוספות אלו עד תום הוראת השעה ובלבד שההכרזה על מצב החירום קורונה בתוקף. התקנות אותן תהיה הממשלה רשאית להתקין יחייבו אישור מראש של ועדת החוקה או הוועדות האחרות שהתקנות בתחום סמכותן; אם הוועדה לא קיבלה החלטה בתום 24 שעות ייכנסו התקנות לתוקפן והיא תוכל לאשרן (כולן או חלקן), או לשנות את תקופת תוקפן בתוך פרק זמן של שבוע או שבועיים בהתאם לסוג ההגבלות שבהן; אם לא קיבלה הוועדה החלטה יובאו התקנות למליאת הכנסת. לדרישת הוועדה, התקנות יונחו על שולחן הוועדות בכנסת בליווי התשתית העובדתית שעמדה בבסיס התקנתן.
נושאי הכרזת מצב החירום וביטולה וכן התקנת התקנות בנוגע להגבלת המרחב הפרטי והציבורי יובאו לוועדת החוקה ושאר התקנות יובאו לוועדות החינוך, העבודה והרווחה, ועדת הכלכלה או ועדה אחרת שוועדת הכנסת תקבע בהתאם לתחום בו עוסקות התקנות.
עוד לפי המוצע, אם ועדה של הכנסת לא קיבלה החלטה בעניין התקנות, יינתן פרק זמן נוסף שבמסגרתו תוכל מליאת הכנסת לאשרן, ואם הכנסת לא קיבלה החלטה בעניין- יפקע תוקף התקנות. לפי המבחן שנקבע להתקנת התקנות - על הממשלה להשתכנע כי הן דרושות לשם "מניעת ההדבקה בנגיף הקורונה, צמצום התפשטותו, צמצום היקף התחלואה או הגנה על אוכלוסיות בסיכון". התקנתן כפופה גם למידתיות כך שהן יותקנו רק לתקופה ובמידה הדרושות ולאחר שנשקלו חלופות וההשפעות על המשק.
עוד לדרישת הוועדה, התקנות להגבלת הפעילות במרחב הציבורי בעניין שמירת מרחק והגבלה על התקהלות במרחב ציבורי- לא יוכלו למנוע קיום הפגנות, תפילות וטקסים דתיים אך הממשלה רשאית לקבוע תנאים לקיומם.
כמו-כן, לבקשת הוועדה נוספה דרישת חיוניות בהגבלת כניסה של אדם נוסף מלבד המתגוררים במקום המגורים. בהתקנת הגבלות פעילות במוסדות חינוך הבהירה הוועדה כי תינתן תשומת לב לחשיבות המשך פעילותם של מוסדות לילדים בגילים המחייבים השגחת הורים. כמו-כן עמדה הוועדה על כך שסגירת מוסד או חלקו במקרה בו שהה בו אדם הנושא את נגיף הקורונה, לא תעלה על 72 שעות ובמקרים מיוחדים על 120 שעות לצורך חקירה אפידמיולוגית או מניעת הדבקה.
לאור הערות הוועדה והחשש מאופן הפעלת סמכויות האכיפה נקבע בחוק כי תוקם מנהלת אכיפה ארצית במשטרת ישראל, שתקבע את מדיניות האכיפה בדגש על אוכלוסיות מיוחדות ועל האפשרות להימנע מהטלת קנס.
הוועדה הפחיתה את סכומי הקנסות המנהליים בשל פתיחת עסק באזור מוגבל בניגוד להגבלות כך שעסק עד 5 עובדים הקנס יעמוד על 2000 שקלים, בין 5 ל-50 עובדים - 4000 שקלים ומעל 50 עובדים - 6000 שקלים.

תאריך:  22/07/2020   |   עודכן:  22/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת חוקה אישרה את חוק הסמכויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד הבריאות הודיע למשרד התרבות כי הוא מסכים לאפשר באופן מיידי קיום הופעות חיות של אמנים בפני 200 מכוניות בשטח פתוח    סדרנים ישמרו שהקפסולות המשפחתיות לא יתערבבו בזמן ההליכה לשירותים והנגנים יידרשו לעטות מסכות פנים בכל ההופעה
איציק וולף
המשרד לקידום קהילתי ומשרד הבריאות יקצו 117 אלף שקל להעסקת שני עובדים ולתשלום שכירות למבנה המשמש את תוכנית יזה"ר במרכז גולומב בתל אביב    התכנון: הרחבה של התוכנית ב-2021 לארבעה מקומות נוספים
איתמר לוין
גרוסקופף: העותר רוצה שנאמץ את דוקטרינת "התיקון החוקתי הלא-חוקתי", אך לא הציב תשתית מינימלית לדיון בשאלה זו; הוא גם לא הסביר מדוע החוק הנורבגי מצדיק התערבות כה חריגה בחקיקת חוקי יסוד
איציק וולף
ראש עיריית כפר סבא הודיע כי אין היתכנות לתפעול חניון קרוניות המטרו המתוכנן לקום בצפון מערב העיר    "למדינה אצה הדרך לקבל החלטות הרסניות, הדיפו במתכונתו הנוכחית לא יהיה ונוביל את המאבק הזה יחד עם התושבים"    מחר תחליט מועצת הות"ל האם יידחה אישור התוכנית
יצחק דנון
חברת השירותים הפיננסיים נמצאת בבעלות משפחת שיינקופ וטוענת ש-20 מיליון דולר הוצאו ממנה שלא כדין    משקיעים בחברה: הבטיחו לנו תשואות נאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il