X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת מבג"ץ לשנות את ההנחיה לפיה התביעה המשטרתית תוכל להגיע להסדר מותנה רק עם מי שביצעו עבירות לאחר 1.1.19 טוענת שמדובר בפגיעה בשוויון ובסתירה למטרותיו של הליך ההסדר המותנה
▪  ▪  ▪
לייסט. 3,000 תיקים [צילום: עידן גרוס]

הסניגוריה הציבורית מבקשת מבג"ץ (יום ד', 22.7.20) לקבוע, כי ניתן יהיה לבצע הסדר מותנה בעבירות קלות שבטיפול התביעה המשטרתית, גם אם הללו בוצעו לפני 1.1.19. בצעד נדיר, מבקשת הסניגוריה - גם היא חלק ממשרד המשפטים - להתערב בהנחיותיו של היועץ המשפטי לממשלה.
ההסדר המותנה מאפשר למדינה, בשורה של עבירות קלות, להגיע להסדר מותנה שעיקרו הודאה של החשוד והתחייבותו לעמוד בתנאים שהוטלו עליו. החוק נכנס לתוקפו כבר בשנת 2013, אך הנחיותיו של היועץ דאז, יהודה וינשטיין, הובילו לכך שלגבי רוב העבירות שבטיפול המשטרה - התחולה היא שש שנים מאוחר יותר. הרוב המכריע של העבירות הקלות מטופלות בידי חטיבת התביעות של המשטרה, כך שהמגבלה היא משמעותית. לדברי הסניגוריה, מדובר ב-3,000 תיקים שניתן היה לסיים בהסדר מותנה אלמלא מגבלה זו.
הסניגוריה מזכירה, כי להסדר המותנה יש שתי מטרות עיקריות: למנוע פגיעה קשה מדי במי שאין להם עבר פלילי וביצעו עבירות קלות, ולהפחית את העומס מבתי המשפט. לטענתה, הנחיית היועץ עומד בניגוד לשתי תכליות אלו. היא גם גורמת לאפליה בשלושה מישורים: שוטרים חשודים מטופלים בידי הפרקליטות ולכן יוכלו ליהנות מהסדר מותנה בגין עבירה שאזרח יועמד לדין עליה; בין אזרחים המבצעים עבירות דומות, אך המטופלות האחת בידי המשטרה והאחרת בידי הפרקליטות; ובין אזרחים שביצעו את אותה עבירה לפני או אחרי תאריך התחולה.
לדברי הסניגוריה, היועץ אביחי מנדלבליט נימק את ההבדל בכך שקבלת עמדתה תיצור עומס עצום על היחידה המשטרתית המטפלת בהסדרים המותנים, ובכך שהיא תפלה לטובה חשודים אלו לעומת 12,000 איש שכבר הורשעו בעבירות דומות. הסניגוריה טוענת שמדובר בנימוקים בלתי משכנעים, ודאי כאשר הם ניצבים אל מול הפגיעה בשוויון עליה הצביעה. היא גם מבקשת מבג"ץ להורות למשטרה שלא להגיש כתבי אישום נגד מי שמתאימים להסדר מותנה בגין עבירות קודמות, וזאת עד להכרעה בעתירתה. הסניגוריה מיוצגת בידי עוה"ד אלקנה לייסט, גבריאל פורט ומיכל רובינשטיין.

תאריך:  23/07/2020   |   עודכן:  23/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסניגוריה הציבורית עתרה נגד היועץ המשפטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
חדרי הכושר ייפתח ביום ראשון אם הממשלה לא תציג מתווה    יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון: "אני לא מוכנה לפתוח ושאחרי שעתיים יסגרו בצו חדש"    פרופ' לוין: לא רואים היגיון בהחרגת פעילויות מסוימות בסופי שבוע אבל כן מותר באמצע השבוע"
מירב ארד
פרופ' בת שבע כרם, ממובילות המחקר: "מוקדים אלה נשברים בתחילת תהליך ההתמרה הסרטני ואף בתאים טרום-סרטניים. זיהוי מוקדם שלהם עשוי להעיד על סיכון גבוה להתפתחות גידול סרטני"
איתמר לוין
המדינה: שני אלימלך הפעילה את שלי חזז, מירית דבורה, אסף דבורה ושמעון קטורזה, והם הוציאו מעשרות קשישים אלפי שקלים כל אחד במסווה של "מועדוני לקוחות המעניקים הטבות"
איציק וולף
דיווחה על גיוס הכסף בהנפקת זכויות לבעלי המניות    בעל השליטה, דוד פתאל, השקיע 57 מיליון שקלים שהזרים לקופת החברה
איציק וולף
נשיא המדינה מותח ביקורת חריפה על שרי הממשלה שמאיימים בהליכה לבחירות    "מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף"    יו"ר הקואליציה: הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il