X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמותת הצלחה הגישה לבית משפט השלום בירושלים ערעור נגד עיריית ירושלים לאחר ששילמה תחת מחאה אגרה של 2,910 שקלים לצורך קבלת יומן הפגישות של ראש העירייה, משה ליאון, לשנת 2019 "בעת הגשת הבקשה היה המידע מוכן למסירה אצל העותרת וברי שלא הושקעו בו 100 שעות עבודה או אפילו כמות קרובה לכך"
▪  ▪  ▪
משה ליאון. למה לא מסר את היומן כפי שהבטיח? [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
איציק וולף
שבועיים חסרים ביומן ליאון שפרסמה עיריית י-ם

משה ליאון מתחמק מפרסום יומניו
איציק וולף
עיריית ירושלים תולה את ההימנעות מפרסום יומניו של ראש העירייה בהימנעות חברת מועצה מתשלום אגרה של 2,910 שקלים * הדרישה לתשלום הוגשה בניגוד להנחיות היחידה הממשלתית לחופש המידע * העירייה מסרבת להשיב לשאלות News1 כיצד חושבו שעות העבודה שבגינן נדרש תשלום האגרה וטוענת: היומן מתפרסם בכל שנה בסוף מרס ורק בגלל בקשה לחופש המידע לא ניתן לפרסמו ללא תשלום האגרה
לרשימה המלאה

עמותת הצלחה עתרה לבית משפט השלום בירושלים בדרישה להורות לעיריית ירושלים להחזיר לה אגרה שנגבתה לצורך מסירת יומן הפגישות של ראש העירייה, משה ליאון. זאת, בטענה שמדובר באגרה מנופחת בסך של 2,910 שקלים שנגבתה תחת מחאה.
בערעור, שהוגש על-ידי עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת הצלחה, נכתב כי עיריית ירושלים לא הראתה כל בסיס להימנעותה מפרסום יזום של יומן ראש העירייה, כפי שהובטח על ידו בעבר. עוד נכתב כי גם לאחר תשלום האגרה - הועבר לידי העמותה קובץ 'סגור' שאינו מאפשר חיפוש או עיבוד של הנתונים שבתדפיס יומן ראש העירייה.
עו"ד מן ציין כי מן היומן בוצעו מחיקות ספורות יחסית, בלא שניתן הסבר פרטני ביחס לכל מחיקה ומחיקה. כל זאת, תוך שניתן היה להבחין שבעת הגשת הבקשה היה המידע מוכן למסירה בידיה של עיריית ירושלים מבלי שהזדקקה כלל לשעות העבודה שבגינן גבתה את האגרה.
"ניתן לראות מן המידע שהועבר כי בעת הגשת הבקשה היה המידע מוכן למסירה אצל העותרת וברי שלא הושקעו בו 100 שעות עבודה או אפילו כמות קרובה לכך (בשים לב למחיקות שבוצעו ולהיקף הרשומות בקובץ שנמסר). מממילא אף לא נמסר למערערת כל חישוב או פירוט לגבי שעות העבודה בפועל שהושקעו בהכשרת היומן למסירה - בניגוד לדין ולהנחיות", ציין בערעור.
לדברי עו"ד מן, בשנים האחרונות נמסרו לעמותת הצלחה יומנים רבים של בעלי תפקידים במגוון רשויות ומשרדי ממשלה - כולל על-ידי עיריית ירושלים. "בכל הנוגע לבקשות למסירת יומנים ולוחות זמנים, לא נדרשה ברוב רובן של הפעמים התובעת לשלם אגרת טיפול כלשהי בבקשות. במקרים של יומני שרים וסגני שרים, שהתובעת הגישה ומגישה בעניינם בקשות רוח מדי שנה - לא נוהגים המשרדים המוסרים את יומנם באופן שוטף לדרוש מהמערערת אגרה בגין מסירת יומנים אלו", ציין.
עוד הוסיף כי בכל הנוגע למסירת יומני ראשי ערים - הרי שבמקרים בודדים התבקשה עמותת הצלחה לשלם אגרות, אך הן היו בסכומים נמוכים באופן משמעותי מן הסכום שנדרש על-ידי עיריית ירושלים. מדובר באגרות בסכומים של בין 54 שקל (נתניה) ל-540 שקל (תל אביב-יפו).
"דומה על-רקע זה כי דרישת המשיבים היא חסרת מידתיות ומכוונת להמשיך את מסע הקשיים שהערימו על מסירת המידע המבוקש", ציין בערעור. לדבריו, מעיון במידע שנמסר עולה כי הערכת זמני ומשאבי הטיפול שהעירייה טענה שיש להשקיע בהכנת המידע למסירה הייתה מופרזת ואינה עומדת במבחן סבירות כלשהו או במבחן המציאות, תוך השוואה ליומנים אחרים שנמסרו בעבר. "במקרה שלפנינו, מדובר אף בכמות שהושקעה בפועל, שאמורה להיות ידועה למשיבים, לרבות פירוט הפעולות שהתבצעו במסגרתה, אך פירוט כזה לא הוצג למערערת או למבקשת אחרת שממנה נדרש תשלום האגרה", ציין.
"המשיבים לא נתנו כל הסבר או פירוט אמיתי לסכום דמיוני זה, ומשכך - לא עמדו בנטל המוטל עליהם להוכיח כי מדובר בעלות אמיתית של הנפקת המידע המבוקש", ציין והוסיף כי גם אם יקבע בית המשפט שיש מקום לתשלום אגרה - הרי שהתחשיב הוא תחשיב החורג בצורה קיצונית ממתחם הסבירות.
"על כן, יתבקש בית המשפט הנכבד להורות למשיבים להשיב למערערת את מלוא האגרה ששולמה להם תחת מחאה, ולכל הפחות את רובה, בשים לב לגובה האגרה הסביר שיקבע כי היה לשלם במקרה זה", לשון הערעור.

תאריך:  24/07/2020   |   עודכן:  24/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הורו לעיריית י-ם להחזיר האגרה המוגזמת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
מאיר תורג'מן, סגן ראש העירייה לשעבר, חשוד בקבלת שוחד ב-355,000 שקל ובגניבת 70,000 שקל מבית הכנסת בו התפלל    משה הבא, לשעבר יו"ר בזק בינלאומי, חשוד במתן שוחד כדי לקדם היתרים למלון שבבעלותו
איציק וולף
טיוטת המלצות שניסחו מינהל התכנון האסטרטגי והכלכלי במשרד הבריאות והמל"ל כוללת העברת סמכויות אכיפה נרחבות בענייני קורונה לראשי רשויות מקומיות    בין הסמכויות - סמכות לסגירת בתי ספר, בתי תפילה וחופים, סמכות לפינוי חייבי בידוד למלוניות, העברת מידע רפואי פרטני לרשות המקומית, ומידע על משפחות חולים מהרשות למשרד הבריאות
איציק וולף
שורה של בכירים יקבלו שדרוג בתיאורי תפקידיהם ובשכרם    בניגוד למקובל, המשרות החדשות הוצעו רק במכרזים פנימיים - בהם צפויים לזכות מי שמחזיקים כיום באותם תפקידים בדרגים נמוכים יותר    ראש האופוזיציה, עופר ברקוביץ': במקום לקצץ שכר בכירים -מעלים את השכר    העירייה: רוב ההחלטות התקבלו לפני שנה
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את טענות מ.ק.ש. אחזקות המבקשת להפעיל בית החלמה ליולדות בשכונת בית הכרם בירושלים    השופטת חנה מרים לומפ שיבחה את עיריית ירושלים על שהיא פועלת לאכיפת חוק רישוי עסקים עוד טרם נקבעו עובדות בשטח    "למערערת טענות רבות בדבר ההחלטה שלא להעניק רישיון, כאמור, אולם היא אינה חולקת על העובדה כי בפועל אין רישיון לעסק"
איציק וולף
היזמים המבקשים להפעיל בית החלמה ליולדות במקום שבו פעל בית אבות בשכונת בית הכרם הגישו לוועדה המקומית בקשה להיתר שימוש חורג    התושבים בשכונה המתנגדים להפעלת בית ההחלמה ליולדות החלו בהחתמת התנגדויות לצורך הגשתן לוועדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il