X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהדות התורה קיימו פגישת פיוס עם אנשי כחול לבן וטוענים כי ראש הממשלה הוא זה שאיפשר את אישור חוק ההמרה במטרה לפרק את הקואליציה "אם נתניהו יבקש בחירות, העמדה שנציג תהיה נגד"
▪  ▪  ▪
מקלב. עלול לחזור כבומרנג לנתניהו [צילום: חזקאל חוג'סטה]

סגן שר התחבורה, אורי מקלב, מאשים את ראש הממשלה באישורה בקריאה טרומית של הצעת החוק בעניין טיפולי המרה. בראיון (יום ו', 24.7.20) לביטאון דגל התורה "יתד נאמן", אמר מקלב: "אנחנו יודעים את האמת מי אשם בזה. נתניהו עשה באמת הכל לתקוע טריז בינינו לכחול לבן. חבל מאוד מבחינתו, כי זה יכול לפעול נגדו כבומרנג".
כתב היומון, אריה זיסמן, הסביר כי נתניהו לא טרח לפעול ולהסיר את חוק ההמרה. הוא כתב כי אם רק היה רוצה, היה יכול לעשות זאת. תחת זאת, הוא עצמו וכן שרים רבים וח"כים מהליכוד, כלל לא הופיעו להצבעה, ובעצם נתנו לחוק לעבור באמצעות כחול לבן.
יו"ר דגל התורה משה גפני ניהל פגישה עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, שבה יושרו ההדורים. בכאן חדשות דווח כי יהדות התורה הבטיחה שתגנוז את הצעות החוק שהתכוונה להעלות בשבוע הבא - פסקת ההתגברות וחוק איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. לאחר שביום רביעי הצביעו בכחול לבן בעד הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה, שעברה בקריאה טרומית בכנסת, נוצרה מהומה בקואליציה. גורמים במפלגות החרדיות איימו בהפסקת שיתוף הפעולה עם כחול לבן, שהצביעה בניגוד לעמדת הקואליציה בנושא.
ביהדות התורה חוששים שנתניהו מעוניין לצאת לבחירות נוספות. בשיחה שקיים גפני עם נתניהו לא הובהר האם ראש הממשלה מתכוון להעביר את התקציב בחודש הבא, או לצאת לבחירות. יהדות התורה סבורה שנתניהו מנסה לערער את היציבות הקואליציונית באופן שיוביל לבחירות. מקלב נשאל, מה תעשה מפלגתו אם תעלה הצעה לפיזור הכנסת ונתניהו יבקש ממנה לתמוך, והשיב: "נעשה את מה שאנו עושים תמיד ונשאל את גדולי ישראל. העמדה שנציג תהיה נגד בחירות. הציבור מתנגד לכך ואין סיבה להכניס את המדינה לעוד סבב בחירות הזוי ומיותר. אני משוכנע שגם רוב הציבור שלנו מתנגד לבחירות".
על רוח הפיוס בין יהדות התורה לבני גנץ, ניתן ללמוד מדברי מקלב: "בכחול לבן הגיעו אלינו לאחר ההצבעה השבוע, ואמרו לנו שזה לא היה נגדנו אלא תג מחיר נגד נתניהו והליכוד. אני לא מצדיק את ההצבעה שלהם, אבל זה מה שהיה חשוב להם לומר לנו".
היחסים בין החרדים לכחול לבן הם לצנינים בעיני נתניהו, בפרט כאשר התקשורת ציינה את שיתוף הפעולה הזו כסמל לירידה בכוחו, שהנה אפילו שותפיו הקרובים, אינם בכיסו. כתב יתד נאמן מדגיש כי בפועל, דבר לא קרה, והמפלגות החרדיות מנסות ככל האפשר למנוע קרע בין נתניהו לגנץ, וזו הסיבה שבגללה הן שומרות על יחסים תקינים עם שני ראשי הממשלה, זה שבפועל וזה החליפי.

תאריך:  24/07/2020   |   עודכן:  24/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נתניהו ניסה לתקוע טריז בינינו לגנץ"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כפויי טובה. ל"ת
הכרת הטוב  |  24/07/20 19:41
2
מקלב המקל כפויי טובה
בע"ה כך אומרים  |  27/07/20 07:28
3
למה לא מפרסמים לגובות ל"ת
באתר הזה!  |  27/07/20 13:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איתמר לוין
בימי בין המצרים אנו נזכרים בגורמים שהביאו לחורבן בית שני ולכל האסונות שבאו בעקבותיו    דברי חז"ל מצביעים בצורה ברורה על אשמתם של המנהיגים: אטומים, מנותקים, דואגים רק ליחסי הציבור שלהם ובורחים מאחריות    השוואה למציאות שלנו מעוררת חלחלה וחייבת להדליק את כל נורות האזהרה    נקודת האור מצויה דווקא במקום אותו חלק מאותם מנהיגים אוהבים לתקוף: מערכת המשפט
עידן יוסף
המשטרה כרזה למפגינים נגד נתניהו להתפזר אך חלקם בחרו להישאר    הפגנת הימין בעד נתניהו הסתיימה    עימות בין השר אוחנה למ"מ המפכ"ל מוטי כהן ומפקד מחוז ירושלים: "בהפגנות של חרדים נוהגים אחרת"
עידן יוסף
הליכוד בראשות נתניהו מאבד תמיכה, ובנט מימינה ממשיך לצבור כוח    ארבע מפלגות החברות בקואליציה הנוכחית אינן עוברות את אחוז החסימה, והממשלה בהרכבה הנוכחי, עם 57-55 מושבים, אינה מצליחה לקבל רוב
מירב ארד
חדרי הכושר ייפתח ביום ראשון אם הממשלה לא תציג מתווה    יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון: "אני לא מוכנה לפתוח ושאחרי שעתיים יסגרו בצו חדש"    פרופ' לוין: לא רואים היגיון בהחרגת פעילויות מסוימות בסופי שבוע אבל כן מותר באמצע השבוע"
איציק וולף
נשיא המדינה מותח ביקורת חריפה על שרי הממשלה שמאיימים בהליכה לבחירות    "מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף"    יו"ר הקואליציה: הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il