X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: Depositphotos]
על חשיבותם של קישורים חיצוניים
במסגרת שירותי קידום אתרים
קידום אורגני איכותי ואפקטיבי לאורך זמן של אתר אינטרנט, מהווה תהליך מתמשך המצריך ביצוע של מגוון פעולות שונות לאורך זמן אחת החשובות והמרכזיות שבהן היא בניית פרופיל קישורים חיצוניים

כולנו (או לפחות מרבית בעלי האתרים...) מבינים את החשיבות של עיצוב האתר, התאמתו לגלישה ממכשירים ניידים, מהירות הטעינה שלו ושאר מאפיינים מרכזיים עליהם מושם דגש במסגרת שירותי קידום אתרים מקצועיים. אחד הסעיפים החשובים והפחות מוכרים בעולם הקידום האורגני הוא בניית פרופיל קישורים חיצוניים. מהם אותם קישורים חיצוניים, כיצד הם תורמים לקידום אורגני מוצלח של האתר, כיצד משתמשים בהם בצורה נכונה והאם כל בעל אתר יכול לעשות זאת גם בעצמו?
מהם קישורים חיצוניים?
על-מנת להבין את הנושא והחשיבות של קישורים חיצוניים במסגרת קידום אורגני של אתרי אינטרנט, נתחיל מהצגה פשוטה ובסיסית - מהם בכלל קישורים חיצוניים?
ובכן, מדובר בקישורים המופיעים בדפים ואתרים שונים ברשת (אתרים אשר אינם האתר שלנו, אותו אנו מנסים לקדם), אשר הקלקה עליהם מובילה את הגולש ישירות לדף מסוים בתוך האתר שלנו. זה יכול להיות העמוד הראשי של האתר או דפים ספציפיים בתוכו, בהתאם לנושא המופיע בקישור.
פרופיל קישורים חיצוניים הוא בעצם מערך הקישורים שאנו בונים עבור האתר המקודם, לאורך זמן. כך, בכל רגע נתון יכול האלגוריתם של גוגל "לראות" מערך שלם של קישורים באתרים שונים ברשת, המפנים כולם אל האתר שלנו. ככל שהאתרים מהם יוצאים אותם קישורים הם אתרים חזקים יותר מבחינת תעבורת גלישה וככל שהקישור יוצא ממקום יותר רלוונטי יותר עבור הנושא בו עוסק האתר שלנו (כלומר - לא מדובר בקישור מאולץ אלא בחיבור טבעי יחסית בין הנושא בו עוסק המאמר בו מופיע הקישור לבין הדף אליו הוא מקשר באתר שלנו) - כך חשיבותם של הקישורים החיצוניים גדולה יותר, והם יסייעו לקדם את האתר שלנו בצורה יעילה יותר.
לסייע לבסס את האתר ברשת - כיצד תורמים קישורים חיצוניים לקידום אורגני מוצלח?
מדוע קישורים חיצוניים חשובים כל-כך עבור קידום אורגני מוצלח של האתר? ובכן, קישורים חיצוניים בעצם מהווים ערוצים שונים נוספים באמצעותם ניתן להגיע את האתר שלנו. מהותם היא להגדיל את החשיפה של האתר שלנו לגולשים ברשת, ולכן הם נחשבים לכלי מרכזי וחשוב בעולם הקידום האורגני.
פרופיל קישורים חיצוניים איכותי (כזה הכולל קישורים רבים היוצאים מאתרים חזקים יחסית וכו') מעיד למעשה על הרלוונטיות של האתר שלנו ברשת. כאשר האלגוריתם של גוגל מזהה אתר אליו מפנים אתרים רבים אחרים באופן עקבי ולאורך זמן, הוא מסיק מכך כי אותו אתר אכן מבוסס בתחום בו הוא פועל ונחשב לאיכותי ומקצועי בתחומו. ככל שיותר אתרים וגולשים אחרים בעצם ממליצים על האתר הזה (מה שבא לכדי ביטוי בהופעתם של קישורים חיצוניים), כך הוא רלוונטי יותר עבור גולשים, ולכן יקודם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל.
מומחה קידום אתרים או עשה זאת בעצמך - כיצד להשתמש נכון בקישורים חיצוניים?
כיצד משתמשים בצורה נכונה בקישורים חיצוניים? כפי שציינו לעיל, לא כל סוגי הקישורים החיצוניים הם אפקטיביים ורצויים באותה מידה. קיימת מידה רבה של חשיבות בנוגע לסוג ואיכות האתר ממנו יוצא הקישור החיצוני, כמו גם לאופן בו בנוי התוכן ממנו יוצא הקישור. כלומר, ישנן נקודות טכניות חשובות רבות אליהן חשוב להתייחס כאשר בונים פרופיל קישורים חיצוניים לאתר.
מורכבות זו מעידה במרבית המקרים על כך שעדיף לבעל האתר להשאיר את נושא בניית ותפעול פרופיל הקישורים החיצוניים למומחה קידום האתרים עימו הוא עובד.
אך בעוד בעלי אתרים יכולים לקדם את האתר שלהם בעצמם וגם לבנות פרופיל קישורים חיצוניים, רבים בוחרים לנסות ולחסוך קצת כסף על שירותי קידום ולעשות זאת בעצמם. כאן חשוב להבין כי מלבד לעובדה כי בניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי ואפקטיבי באמת מבחינת קידום אורגני היא מטלה לא פשוטה מבחינה מקצועית, גם מבחינות אחרות בעל האתר הרבה פעמים אינו יכול לפעול באותה יעילות כמו מומחה קידום אתרים המעורה בתחום. זאת מכיוון שלא כל אחד יכול להגיע לאותם אתרים "חזקים", אלו אשר כדאי להציב אצלם קישור חיצוני שיפנה לאתר שלנו. באתרים רבים שכאלו (דוגמת אתרי האינטרנט של העיתונים המובילים בישראל) לא תמיד ניתן להעלות מאמרים חדשים, או שהעלות של מאמר שכזה היא גבוהה מדי.
פעמים רבות, מקדמי אתרים מקצועיים יכולים "להשיג" עבורכם את הזכות לפרסם מאמרים באתרים חזקים יותר, ולהשיג מחירים משתלמים יותר עבור כך.
קיימות דרכים נוספות בהן יכול בעל האתר לנסות ולבנות בעצמו פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, למשל באמצעות יצירת שיתופי פעולה עם אתרים אחרים. למשל - פרסום תוכן באתר אחר אשר יכיל קישור המפנה אלינו בתמורה לכך שהוא יוכל לעשות את אותו הדבר באתר שלנו. במקרה זה חשוב לנסות וליצור את שיתופי הפעולה עם אתרים אשר עוסקים בתחומים קשורים או רלוונטיים לתחום בו עוסק האתר שלנו.
דרך נוספת להשגת קישורים חיצוניים חשובים היא הרשמה לאתרי אינדקס. קישור חיצוני המפנה אליכם מאתר אינדקס גדול ונחשב העוסק בתחום בו עוסק גם האתר שלכם, יכול לתרום משמעותית לחשיפת האתר ולקידומו האורגני.
לסיכום, קישורים חיצוניים הם חלק חשוב ובלתי נפרד מכל מערך קידום אורגני אפקטיבי, וכלי המסייע משמעותית לקדם את האתר לאורך זמן. חשוב להקפיד ליצור פרופיל קישורים חיצוניים איכותי לאתר שלכם, ועל-מנת לעשות זאת לרוב כדאי יהיה לשכור שירותי קידום אתרים מקצועיים.

בשיתוף תמי לב – קידום אתרים בגוגל
תאריך:  26/07/2020   |   עודכן:  26/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מחקר של הטכניון בדק ומצא: 100% מהדירות החדשות בישראל לקויות    המהנדס רפאל גיל מסביר כיצד ניתן לאתר את ליקויי הבנייה בדירתכם    המלצות אלו של רפאל גיל יוכלו לחסוך לכם המון זמן, כסף וכאבי ראש מיותרים בכניסתכם לדירתכם החדשה
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il