X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיליקובסקי. למי נועד הכסף [צילום: מן הטלוויזיה]
שרה נתניהו. משק בית משותף [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
עימות נוסף בין היועץ המשפטי לראש הממשלה

מנדלבליט: האם נתניהו קיבל טובת הנאה

מעלה את החשש שנתן מיליקובסקי, בן-דודו של ראש הממשלה, העניק לו טובת הנאה בדמות מימון הגנתה של שרה נתניהו בסך 270,000 דולר - בלא לקבל את אישור ועדת ההיתרים נתניהו הצהיר ב-90% מהכסף שקיבל ממיליקובסקי הופנה להגנת רעייתו טרם החזיר את הסיגריות והחליפות שקיבל מספנסר פרטרידג'
▪  ▪  ▪
"היועץ רוצה להפיל אותי"
דוברו של ראש הממשלה, עופר גולן, אומר בתגובה, כי תשובת היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ "היא עוד הוכחה לרדיפה ולתפירת התיקים נגד ראש הממשלה ורעייתו.
הניסיון של היועץ המשפטי להפוך את החלטת ועדת ההיתרים בנימוק מופרך חושפת את כוונתו האמיתית והלא-מוסתרת - לפעול להחלפתו של ראש הממשלה. כל פעולות היועץ מלמדות שמטרתו למנוע מראש הממשלה לקבל משפט צדק. היועץ המשפטי איבד כל רסן. הוא החליט להפיל את נתניהו בכל מחיר ודוהר לעברו כמו רכבת חסרת שליטה שאיבדה את הבלמים".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מביע את החשש שראש הממשלה, בנימין נתניהו, עוקף את כללי ועדת אשר בנוגע לקבלת טובות הנאה. כך עולה (יום א', 26.7.20) שמסרה הפרקליטות לבג"ץ. הדרך האפשרית: הצהרה על כספים שניתנו לו כאילו נועדו למעשה עבור רעייתו, שרה נתניהו.
נתניהו קיבל מבן-דודו, נתן מיליקובסקי, 300,000 דולר בלא אישורה של ועדת ההיתרים הפועלת ליד מבקר המדינה והוועדה הורתה לו להחזיר סכום זה. אולם בתחילת החודש מסרה הוועדה (בהרכבה החדש), כי נתניהו דיווח ש-90% מסכום זה נועדו למימון הגנתה של רעייתו בפרשת החמגשיות, ולכן הוא יחזיר למיליקובסקי 30,000 דולר בלבד. הודעתו של נתניהו נתמכה באישור עליו חתם עו"ד יחיאל וינרוט, אחד מבאי-כוחה של שרה נתניהו.
מנדלבליט אומר כי ועדת ההיתרים הייתה צריכה לברר האם מדובר בטובת הנאה שניתנה למעשה לנתניהו עצמו ולכן מצריכה היתר. "לא מן הנמנע כי טובת הנאה הניתנת לבן זוגו של שר, או אדם אחר הסמוך על שולחנו, יכול שתהיה כזאת אשר במהותה היא טובת הנאה הניתנת לשר. לשיטת היועץ המשפטי לממשלה, פרשנות מצמצמת מדי של סעיף זה עלולה להוביל במקרים מסוימים לעקיפה של כללי אשר, על הרציונאלים החשובים שעומדים בבסיסם, בדרך של קבלת טובות הנאה על-ידי קרובי השר, אשר ממנה נהנה במישרין או בעקיפין השר עצמו כחלק ממשק הבית המשותף, וזאת מבלי שהדבר יהיה כפוף לאישור הוועדה שהוסמכה 'לסרב למתן היתר, לתתו או לתתו בתנאים, אם הדבר נראה לה מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית'", מסביר מנדלבליט.
עוד מוסר מנדלבליט, כי נתניהו טרם מילא הוראה נוספת של הוועדה מפברואר 2019 - להחזיר לידידו ספנסר פרטרידג' את החליפות והסיגרים שקיבל ממנו או את שוויים. לדבריו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שולמית ברנע-פרגו, וחשב המשרד פנו בשבוע שעבר לבאי-כוחו של נתניהו "בבקשה לקבלת התייחסות לעניין הערכת השווי של החליפות והסיגרים שקיבל ראש הממשלה, לצורך קיום החלטת הוועדה".
מנדלבליט גם מביע תמיכה בהחלטת ועדת ההיתרים, לפיה בקשתו של נתניהו לקבל מפרטרידג' 10 מיליון שקל למימון הגנתו אינה מצויה בסמכות הוועדה, שכן היא מעלה חשש לעבירה על חוק המתנות. הוועדה החליטה כך לאחר שאימצה את חוות דעתו של מנדלבליט עצמו, ובכך סתמה את הגולל על האפשרות שנתניהו יקבל מימון זה. עמדתו של מנדלבליט הוגשה בנוגע לעתירות של התנועה לטוהר המידות והתנועה לאיכות השלטון, המבקשות לאכוף על נתניהו לקיים את החלטות ועדת ההיתרים. התגובה הוגשה באמצעות עוה"ד שרון רוטשנקר ויונתן ברמן.

תאריך:  26/07/2020   |   עודכן:  26/07/2020
+"אכיפה בררנית זוקפת את ראשה המכוער"
21:51 26/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוין אומר כי ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה נתניהו ולפגיעה בבני משפחתו מחייבת תגובה נחרצת מצד היועץ המשפטי ופרקליט המדינה  ▪  "למנוע מגורמים קיצונים את ניצול המצב לרעה לשם יצירת אנרכיה"

לוין. כמו בימים שקדמו לרצח רבין [צילום: פלאש 90]
מנדלבליט. "ססמאות ריקות" [צילום: דוברות הכנסת]
+מפקד המחוז: מחלקים יותר דוחות במחאת בלפור
20:40 26/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשיחה שהתקיימה בין השר לביטחון הפנים לניצב דורון ידיד, נשמע אוחנה אומר שהוא מעוניין "לאתגר", כלשונו, את פסיקת בג"ץ ותוהה "למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?"  ▪  ה"פתרון" שמציג מפקד המחוז: אנו מחלקים יותר דוחות על אי-עטיית מסכות בהפגנה מאשר במחאות אחרות  ▪  מהמשטרה נמסר: אנו מבצעים אכיפה של חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי גם במחאות, ללא משוא פנים

ניצבים דורון ידיד ומוטי כהן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מתז מים ממכת"ז על מפגינים [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: האם נתניהו קיבל טובת הנאה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מסע רדיפה תוצרת מנדבליט
אין ספק  |  26/07/20 13:16
2
מסע רדיפה תוצרת מנדבליט
אין ספק  |  26/07/20 13:16
3
זו תגובת מנדלבליט על האסטרטגיה
הנקמה  |  26/07/20 13:40
4
חדשות מנדלבליט
שפן  |  26/07/20 14:21
5
כך טוען מנדלבליט :
ברוך שטיין  |  26/07/20 15:49
6
התיק של שרה היה תיק קטנטן,
זה מאד פשוט  |  26/07/20 16:13
7
מה מנדלבליט עושה כל היום ???
קובגר  |  26/07/20 16:31
8
שנאה חינם החריבה את ירושליים ל"ת
יאקי  |  26/07/20 18:44
9
אם ביבי היה רוצה להיטיב איתו
היה חייב שוחד?  |  26/07/20 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
יואב יצחק
ראש הממשלה ובאי-כוחו מתכננים לבקש מבית המשפט לקיים דיון בבקשה שתוגש למחיקת כתב האישום נגד נתניהו מחמת הגנה מן הצדק    הטענה המרכזית: אישי ציבור רבים קיבלו מתנות ו/או פעלו תוך ניגוד עניינים חמור מזה המיוחס לנתניהו, ולא נחקרו ולא הועמדו לדין    אחד העיקריים שבהם: היועמ"ש אביחי מנדלבליט
מירב ארד
דורש להעביר את ההכרעה למבקר המדינה או לשופט בדימוס הבקיא בסוגיית ניגוד העניינים דוגמת השופט יעקב טירקל    עו"ד כהן: "אתה והפרקליטים הכפופים לך הגשתם בחופזה כתב אישום פגום כנגד ראש הממשלה"
בצלאל לביא
חוסר שליטה על אירועים היא אחד הפחדים הגדולים של מנהיגים מסוגו של נתניהו    יום אחד הם מגלים כי האחיזה בהגה רפויה והתנועה לא יציבה ומזגזגת בין הנתיבים    רק מסיבה זו הוא החליט לחלק כסף לכל אחד בלא כל הגיון ושיקול כלכלי בסיסיים
עידן יוסף
אלפים הפגינו בתל אביב. מקצתם חסמו את רחוב הרברט סמואל ותקפו שוטרים    כ-1,500 מפגינים נאספו מחוץ למעון רה"מ בירושלים, חסמו את כיכר פריז, והמשטרה מפזרת בגז מדמיע ובזרנוקי מים את ההתפרעות
יוסף פנדריך
נשאלת השאלה מאין לקח לעצמו את הסמכות להתערב בהחלטה ולקבוע שהיא הייתה פגומה? חשוב לציין שתלונות דומות של מתלוננים שמשיגים על עילת הסגירה בעניינם נדחות על-ידי הנציבות בטענה של חוסר סמכות    והנה דווקא כאן החליט רוזן אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il