X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לוין. כמו בימים שקדמו לרצח רבין [צילום: פלאש 90]
מנדלבליט. "ססמאות ריקות" [צילום: דוברות הכנסת]
יו"ר הכנסת טוען לרפיון מצד היועמ"ש לממשלה:

"אכיפה בררנית זוקפת את ראשה המכוער"

לוין אומר כי ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה נתניהו ולפגיעה בבני משפחתו מחייבת תגובה נחרצת מצד היועץ המשפטי ופרקליט המדינה "למנוע מגורמים קיצונים את ניצול המצב לרעה לשם יצירת אנרכיה"
▪  ▪  ▪

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, תוקף (יום א', 26.7.20) את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואת פרקליטות המדינה' וטוען כי הן נוהגות ברפיון כלפי תופעות חמורות. בהתייחסות לאירועים האחרונים, כתב לוין: ראינו איך ההתרחשויות מנוצלות לביזוי סמלי המדינה, לאיומים קשים ברצח ולהסתה חסרת תקדים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו, להתפרעויות אלימות, למקרים של תקיפת המפגינים עצמם על-ידי קיצונים' ולהתקהלויות המתעלמות במכוון מהוראות משרד הבריאות, הוראות שנועדו למנוע התפרצות רחבה עוד יותר של הקורונה.
"לצערי, דווקא כאשר אנו זקוקים לנחישות מצד רשויות אכיפת החוק, אנו נתקלים בהיעדר תגובה של ממש מצדן ובכלל זה מצד היועץ המשפטי לממשלה. ראוי היה שרשויות התביעה ינהגו כפי שנוהגים השוטרים בשטח, שהינם היחידים שעומדים בנחישות אל מול ההפגנות האלימות. ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה מחייבת תגובה נחרצת, וביזוי סמל המנורה אל מול הכנסת אסור שייעטף בססמאות ריקות על חופש הביטוי כביכול".
יו"ר הכנסת האשים את רשויות אכיפת החוק באכיפה בררנית והמשיך: "האכיפה הבררנית זוקפת שוב את ראשה המכוער, והפעם זה על חשבון הבריאות והביטחון האישי של כל אחת ואחד מאיתנו. נגיף השנאה והאלימות מסוכן לא פחות מנגיף הקורונה. על כן, זוהי שעת מבחן לכל רשויות אכיפת החוק. עליהן להפסיק את החידלון ולפעול בעוצמה כדי להגן על כלל אזרחי ישראל".
לדברי לוין, "ימים אלו אינם פשוטים לכולנו, ולכן דווקא עכשיו נדרשות מאיתנו נחישות ואחריות, כדי למנוע מגורמים קיצונים את ניצול המצב לרעה לשם יצירת אנרכיה".
במקביל, הגיב ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) לדיווח בהארץ, לפיו המחליט מנדלבליט, בצעד חריג, להפקיע מידי דן אלדד את ליווי חקירת פרשת המימד החמישי. היועמ"ש החליט להעביר את הטיפול בפרשה לידי המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, אף שהמשנים לפרקליט אינם משמשים פרקליטים מלווים. הוא נמנע מלהשיב לשאלה מדוע עשה זאת
לדברי קרעי, שוב מוכח, כי ה'חומה' של שר המשפטים וראשי כחול לבן על היועמ"ש וחבר מרעיו, היא קודם כל כדי להציל את עצמם וש'ישראל תלך לעזאזל-לפני הכל'".
מוקדם יותר, נמסר בשמם של מקורבי ראש הממשלה: "תשובת היועץ המשפטי לממשלה לבג״צ היא עוד הוכחה לרדיפה ולתפירת התיקים נגד ראש הממשלה נתניהו ורעייתו. הניסיון של היועץ המשפטי להפוך את החלטת ועדת ההיתרים בנימוק מופרך חושפת את כוונתו האמיתית והלא מוסתרת - לפעול להחלפתו של ראש הממשלה.
"לאורך כל ההליך המשפטי בעניינם של ראש הממשלה ורעייתו החלטותיו של מנדלבליט רצופות סתירות. בכל פעם שחשש שהחלטה קודמת שלו תפגע בסיכוייו להרשיע בתיק הוא הפך את החלטתו ב-180 מעלות. כך לדוגמה, בשנת 2018 קבע מנדלבליט שחוק המתנות לא חל על תמיכתו של ספנסר במימון ההגנה המשפטית- וכעת, כשהוא חש שהחלטה זו תפגע ביכולתו להרשיע - הוא הופך אותה.
"מנדלבליט היה גם האיש ששלח את ראש הממשלה לוועדת ההיתרים כדי לאשר את מימון הוצאותיו המשפטיות- רק כדי לשלול ממנו את המימון כשהוועדה אישרה שראש הממשלה יכול לקבל אותו. כל פעולות היועץ מלמדות שמטרתו למנוע מראש הממשלה לקבל משפט צדק.
"היועץ מנע מראש הממשלה את מימון הגנתו המשפטית, הוא מנסה לעקוף את החלטת 11 שופטי בג״צ ואת חוק יסוד הממשלה באמצעות 'מסמך ניגוד העניינים' שממליץ לשלול מראש הממשלה סמכויות בסיסיות ו'לשתק' אותו, וכעת הוא פועל בחוסר סמכות כדי להפוך את החלטת ועדת ההיתרים בעניין ההגנה המשפטית של רעייתו.
"היועמ״ש איבד כל רסן. הוא החליט להפיל את ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר ודוהר לעברו כמו רכבת חסרת שליטה שאיבדה את הבלמים".

תאריך:  26/07/2020   |   עודכן:  26/07/2020
+יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "צפי לעלייה של מעל 100% בפניות לשירותי הרווחה"
11:06 27/07/20  |  מירב ארד

יו"ר איגוד העו"סים, ענבל חרמוני אמרה בדיון הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח על מצב שירותי הרווחה בעידן הקורונה, כי "עם הימשכות הקורונה, הצפי שלנו שככל שהאבטלה גדלה, קיימת אובדנות, יש עומסים בבתי חולים וכדו' תהיה עלייה של מעל 100% בפניות. כרגע אנו עומדים בעלייה של 70% בפניות".

+קשיים בהגעת תלמידי ישיבות מחו"ל
00:47 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עומס בקונסוליות וזמני המתנה ממושכים בטיפול בבקשות. יו"ר ועדת עלייה וקליטה השיג הקלה באישור תלמידים-קטינים: "לא נאפשר יצירת צוואר-בקבוק ביורוקרטי"

[צילום ארכיון: איתמר לוין]
+האוזר: "להעביר תקציב עם אופק, מהר ככל האפשר"
22:45 26/07/20  |  עידן יוסף

ח"כ צבי האוזר, בטוויטר: "‏מי שחושב שניתן יהיה להתמודד בחורף עם נגיף הקורונה, השפעת ובנוסף לזה להכניס את ישראל לקלחת בחירות- לא מבין בפני מה אנחנו עומדים. הגל שעמו אנו מתמודדים כעת מינורי לעומת זה שצפוי לבוא בחורף. רק ממשלת אחדות יכולה להתמודד עם המשימה. יש ליצור ודאות פוליטית ולהעביר תקציב עם אופק, מהר ככל האפשר".

+מרגי לשמולי: הגדל תשלום לתמיכת מוסדות ציבור
21:09 26/07/20  |  עידן יוסף

ח"כ יעקב מרגי פנה לשר הרווחה איציק מולי וביקש להגדיל את התשלום לתמיכת מוסדות ציבור. מנהלת אגף מוסדות ציבור שלחה מכתב בעניין תשלום מקדמה בסך 86 שקל בלבד לחודש. הסכום המועט הזה עבר רק בשל אי-העברת תקציב המדינה לשנת 2020.
מרגי מבקש לבחון עם משרד האוצר הגדלת תשלום המקדמות לסכום משמעותי יותר, בשל העובדה כי כספי תמיכה אלו נועדו לסייע למוסדות החינוך עבור תלמידים ממשפחות מעוטי יכולת אשר אינן יכולות לשלם את מלוא עלות שהיית תלמידים בפנימייה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בג"צ קול העם  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן אלדד / Dan Eldad  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חופש הביטוי  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר נתניהו / Yair Netanyahu  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אכיפה בררנית זוקפת את ראשה המכוער"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
הפגנות ספונטניות
הירונימוס  |  26/07/20 22:11
 
- ה"מחאה האנטי ביביסטית" מתבססת
האמת  |  27/07/20 00:56
2
אכיפה בררנית היא השחיתות
מניסיוני  |  26/07/20 22:58
3
מנדלבליט במלכודת
שפן  |  27/07/20 02:28
 
- השפן הקטן שכח לסגור הדלת,
ארנבת  |  27/07/20 11:18
4
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
5
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
6
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
7
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
8
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
9
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
10
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
11
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
12
מנדנבליט המסריח המבחיל החלאה
שמישלי  |  29/07/20 04:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
ביהדות התורה קיימו פגישת פיוס עם אנשי כחול לבן וטוענים כי ראש הממשלה הוא זה שאיפשר את אישור חוק ההמרה במטרה לפרק את הקואליציה    "אם נתניהו יבקש בחירות, העמדה שנציג תהיה נגד"
איתמר לוין
בימי בין המצרים אנו נזכרים בגורמים שהביאו לחורבן בית שני ולכל האסונות שבאו בעקבותיו    דברי חז"ל מצביעים בצורה ברורה על אשמתם של המנהיגים: אטומים, מנותקים, דואגים רק ליחסי הציבור שלהם ובורחים מאחריות    השוואה למציאות שלנו מעוררת חלחלה וחייבת להדליק את כל נורות האזהרה    נקודת האור מצויה דווקא במקום אותו חלק מאותם מנהיגים אוהבים לתקוף: מערכת המשפט
עידן יוסף
המשטרה כרזה למפגינים נגד נתניהו להתפזר אך חלקם בחרו להישאר    הפגנת הימין בעד נתניהו הסתיימה    עימות בין השר אוחנה למ"מ המפכ"ל מוטי כהן ומפקד מחוז ירושלים: "בהפגנות של חרדים נוהגים אחרת"
עידן יוסף
הליכוד בראשות נתניהו מאבד תמיכה, ובנט מימינה ממשיך לצבור כוח    ארבע מפלגות החברות בקואליציה הנוכחית אינן עוברות את אחוז החסימה, והממשלה בהרכבה הנוכחי, עם 57-55 מושבים, אינה מצליחה לקבל רוב
מירב ארד
חדרי הכושר ייפתח ביום ראשון אם הממשלה לא תציג מתווה    יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון: "אני לא מוכנה לפתוח ושאחרי שעתיים יסגרו בצו חדש"    פרופ' לוין: לא רואים היגיון בהחרגת פעילויות מסוימות בסופי שבוע אבל כן מותר באמצע השבוע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il