שירות חדש מבקש לשים סוף לתופעה בה צופים זעים באי-נוחות על הספה בעת קטע מיני בוטה בסרטים ובסדרות. השירות, הקרוי טוב טי-וי (ToV), מאפשר ניטור תכני מין, אלימות, שפה מלוכלכת והחפצת נשים, ומיועד בעיקר לקהל שומר מצוות שחל עליו איסור הלכתי, אך למעשה לכל אדם שמרן או הורה החרד לחינוך ילדיו.
התוכן ניתן לסינון בכמה רמות, באופן שמתאים את עצמו להעדפות הצופה - הלכתיות, ערכיות או מוסריות. כחלק מרמות הסינון יכולים הצופים לקבוע במהלך הצפייה, מה לראות ומה לא, באמצעות חלון-צץ המקפיץ התראה מה עשוי לקרות בשניות הבאות ולהכריע בעצמם.
מאחורי שירות ההזרמה (סטרימינג) החדש קבוצת אנשי עסקים, בראשות איש הנדל"ן ישראל זעירא, שעומד מאחורי יוזמות חינוכיות וערכיות רבות. עד כה הושקעו במיזם כארבעה מיליון שקלים ובהמשך צפויה השקעה נוספת. במקביל, מתקיימים מגעים עם גופי תקשורת נוספים לכניסה לשותפות במיזם.
"הגעתי לפתרון הזה דרך צורך אמיתי בביתי: ילדי המתבגרים ביקשו לצרוך תכני פעולה וקומדיה, אבל לצערנו הגדול - בעידן הנוכחי, קשה עד כמעט בלתי אפשרי להשיג תוכן ראוי באופן חוקי. זה האתגר בדור הזה, ואני שמח שהצוות שלנו מצא את הפתרון הטוב לכל בית".
מחיר המינוי החודשי הוא 45 שקלים, כאשר שבוע ההיכרות הראשון חינם, והמינוי כולל ספרייה עם מאות שעות תוכן.
שירות TOV לא מעלים נשים מהמסך, אך שומר על כבודן. התוכן מוגש ללקוחות על בסיס ערוץ בטכנולוגיית Ott, על בסיס הרשת, ביצוע המנוי מתנהל בממשק ידידותי למשתמש וההרשמה הראשונית נמשכת פחות מדקה. סינון התוכן מעוגן בחוזים מול המפיצים, שמאפשרים הסרת קטעים של עד 4 דקות (במצטבר) מכל כותר, ובלבד שלא תהיה פגיעה בסיפור עצמו. קיימת גם אפשרות של תיבת חיווי בתחילת הסרט, שבה ניתן לצפות בתקציר של הקטעים הבעייתיים ולבחור מה לאשר לצפייה ומה לצנזר.
"כרגע היקף התוכן באתר מספיק לצפייה איכותית של שלושת פילוחי הגילים אליהם פונה הערוץ - מבוגרים, נוער וילדים", אומר מנהל התוכן של הערוץ, טל ברקאי. "מדובר על מאות שעות צפייה שכרגע נמצאות באתר. עם זאת, בתור ערוץ תוכן אנו עובדים כל הזמן על יצירת תכנים חדשים ואיכותיים כדי לוודא שהיצע התכנים בערוץ יהיה מספיק גדול ומגוון".
ברקאי, בעל ניסיון רב בתוכן, בילה את השנה האחרונה עד לפרוץ הנגיף לחיינו בירידי ופסטיבלי מדיה בעולם, צפה במאות סדרות ואלפי שעות תוכן, נפגש עם נציגי חברות תוכן בעולם ויצר רשימה עצומה של תכנים ראויים ו"שווים" ובחר מאות כותרים שמהם כמעט שאין
צורך לסנן דבר. הוא מספר כי מי שצפה בתכנים תחילה הן נשים, שהחליטו לסווג את הדברים מבחינת רמת צניעות. בדירוג תכני הפעולה כבר היה ניתן לשתף גברים.
גדעון אברהם, מנכ"ל ToV, מגלה כי המיזם במו"מ עם גופי המדיה הגדולים בישראל. "מתקיימים שיתופי פעולה נרחבים עם גופים המעוניינים לספק לקהל הלקוחות שלהם פתרונות צפייה איכותיים.
עצם הרעיון של ערוץ סטרימינג איכותי יחד עם הביטחון שהתכנים באמת נקיים ואיכותיים, יצרו עניין רב סביב המיזם בקרב גופים עסקיים וציבוריים".
בינתיים, כבר נחתמו הסכמי תוכן עם מפיצים: מישראל יש חברה אחת - טרנספקס /
מרק רוזנבאום, מאנגליה - האט טריק Hat Trick (ערוץ 4 ו-BBC), ומארצות הברית - Daro, Nfi new film international.
כחלק משיתופי הפעולה של תוכן, נחתם הסכם עם חבורת "אנדרדוס" הפופולרית. החבורה הקומית הסרוגה תתור לאורכה ולרוחבה של הארץ, תקיים אירועי אודישן מצולמים ותכתיר את הדבר ה"טוב" הבא. מדובר בסדרת מקור ראשונה בת 12 פרקים שמצולמת בימים אלה, וצפויה לעלות לערוץ בשבועות הקרובים. כבר עתה התקבלו מאות קטעי אודישן מצולמים ומצחיקים.
המיזם ייפתח לצפייה ב-2 באוגוסט 2020.