X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טפירו. תרמית ולא פעילות עסקית [צילום: שלמה שוהם, יח"צ]
כבוב. הרשיע במאות עבירות [צילום: ניר קידר]
פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב:

טפירו ובירמן הורשעו במרמה ב-119 מ"ש

סוכן הביטוח חיליק טפירו ועו"ד אמיר בירמן רימו מאות משקיעים בשנים 2014-2012, כאשר גייסו 119 מיליון שקל והבטיחו להשקיע אותם בתמ"א 38 ובאשראי חוץ-בנקאי בפועל ניהלו השניים תרמית פונזי, בה השתמשו בכספי משקיעים לשלם לקודמיהם, ונטלו עשרות מיליוני שקלים לצרכיהם האישיים
▪  ▪  ▪

חיליק טפירו ואמיר בירמן הורשעו (יום ב', 27.7.20) בעבירות מרמה וגניבה בהיקף כולל של 119 מיליון שקל. השניים פעלו בשנים 2014-2012 במסגרת חברת ט.ב מתקדמים בכספים, אשר הוצגה כמשקיעה בפרויקטים של תמ"א 38 ובמתן אשראי חוץ-בנקאי; מפסק דינו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, עולה שבפועל הייתה זו תרמית פירמידה.
טפירו ובירמן הקימו את החברה בספטמבר 2012, והיא גייסה במשך שנה וחצי 80 מיליון שקל מ-500 משקיעים. טפירו גייס את המשקיעים באמצעות עובדי סוכנות הביטוח שנשאה את שמו, ואילו בירמן - עורך דין במקצועו - איתר עסקות להשקעת הכספים, נתן לחברה שירותים משפטיים וריכז את הניהול הכספי באמצעות משרדו. למשקיעים נאמר שהם מלווים כספים לחברה, תמורת תשואה מובטחת שהגיעה עד 23% לשנתיים. בפועל, השניים השתמשו ב-13.6 מיליון שקל מכספי המשקיעים כדי לשלם לקודמיהם (תרמית פירמידה/פונזי); והם נטלו לעצמם 7.5 מיליון שקל.
בדצמבר 2013 עברה הפעילות לבעלותו הבלעדית של טפירו, אשר המשיך אותה תחת השם "קרן אור". בארבעת החודשים שמאז ועד קריסת המרמה, המשיך טפירו לגייס כספים בטענה שהם יושקעו בתמ"א 38 ובאשראי חוץ-בנקאי. הוא גם הציג את הכלכלן שלמה מעוז, כאילו הוא הכלכלן של הקבוצה ואף עומד בראשה - למרות שהדברים היו כוזבים והפרסומים הופסקו רק בעקבות פנייתו של מעוז. בצורה זו גייס טפירו במרמה 39 מיליון שקל מ-245 משקיעים, מתוכם נטל 23 מיליון שקל לצרכים אישיים ועסקיים שלו.
כבוב קובע, כי מעשיהם של טפירו ובירמן היו תרמיתיים ולא פעילות עסקית לגיטימית כפי שטענו. "הצגת ההתקשרות כהסכם הלוואה, אף שלאורך כל הדרך ההתקשרות שווקה ללקוחות כהשקעה... והעובדה שבמקביל ניתן בעל-פה מצג חלקי בלבד, וההסכם שותק באשר לייעוד הכספים - כל אלו מוכיחים כי התקיימה בענייננו מרמה". טפירו ובירמן נמנעו במתכוון מפרסום תשקיף, למרות שבפועל שיווקו ניירות ערך לכל דבר, וגם עובדה זו מוכיחה שמעשיהם היו תרמיתיים.
עוד אומר כבוב, כי בניגוד למצגיהם של טפירו ובירמן - לא היו בטוחות לכספים שקיבלו. החברה השקיעה בפועל רק 50% מהכספים שגייסה, כך שפוטנציאל הרווחים היה נמוך. לקוחות רבים לא היו מבצעים את ההשקעה אילו ידעו מהו השימוש האמיתי בכספיהם, ודי בכך כדי להוכיח את המרמה. השניים גנבו 22 מיליון שקל מלקוחותיהם בתקופת הפעילות המשותפת - הסכומים ששימשו לתשלום ללקוחות קודמים ולצרכים אישיים. ואילו בתקופה בה פעל טפירו לבדו, שוב הוצגו ההשקעות כאילו מדובר בהלוואות ושוב נמסר ללקוחות שהם יזכו לתשואה גבוהה בסיכון נמוך. כאמור, טפירו השתמש ב-60% מן הכספים שלא למטרות להן נועדו.
כבוב הרשיע את טפירו ובירמן גם בעבירות ניירות ערך, בכך שנמנעו כאמור מפרסום תשקיף למרות שבפועל שיווקו ניירות ערך. הוא אומר כי השניים ידעו על חובת התשקיף אך התעלמו ממנה, ועשו זאת בכוונה להטעות משקיע סביר. הם הורשעו במאות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בעבירות מרובות של גניבה בידי מורשה ועבירות מרובות של עבירת מנהלים בתאגיד.

תאריך:  27/07/2020   |   עודכן:  27/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טפירו ובירמן הורשעו במרמה ב-119 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המליץ בפני אביו של מנצור עומר, שנטל חלק ברצח שישה בני אדם בחדרה באוקטובר 2005, לחזור בו מעתירה נגד צו תפיסה שהוציא גנץ, במסגרתו נתפסו עשרות אלפי שקלים שקיבל מהרשות הפלשתינית
מירב ארד
משרד התרבות משקיע במיזם תקציב של כ-40 מיליון ש"ח    המשרד קבע סכום תשלום מרבי לאמן
איתמר לוין
יצחק דנון
החברה נשענה על הזרמות מחברת-האם אינפינידט, המנוהלת בידי משה ינאי    קרסה לאחר שבעליה הגיעו למסקנה שלא תוכל להגיע לרווחיות, גם בשל הקורונה
מירב ארד
בנוסף, בוחן שר האוצר מתן תמריץ למעסיקים שיכשירו עובדים בחל״ת לתחומי פעילות מועדפים בעלי תרומה גבוהה לפריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il