X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הבריאות הסכים להגדיל את מספר המתפללים בבתי הכנסת, והנחיות בעניין יפורסמו בהמשך לבקשת דרעי, ינסה רוני נומה למצוא מצווה מוסכם ללימודים בחוליות בישיבות ובכוללים
▪  ▪  ▪
עדיין נותרו פערים בין הצדדים

ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח”כ משה גפני נפגשו (יום ב', 27.7.20) בכנסת עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל הפרופסור איתמר גרוטו. בישיבה נידון תפקוד הישיבות והכוללים ומגבלות התפילות בבתי הכנסת.
לקראת צום תשעה באב סוכם עם ראשי הסיעות החרדיות לבקשתם, כי מספר המתפללים בבתי הכנסת יגדל. ומשרד הבריאות יפרסם בהמשך את מספר המתפללים והנהלים.
תפילות תשעה באב בכותל המערבי יתקיימו במתכונת של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל מתחם תפילה. בקרן למורשת הכותל ציינו כי "בהתאם לנהלי משרד הבריאות, רחבת הכותל יכולה להכיל עד כאלף איש בו זמנית, ולא עשרות אלפים כבשנה רגילה".
אלוף (מיל') רוני נומה נעתר לבקשת דרעי, וינסה להסדיר ולתכלל את כל נושא פתיחת הלימודים בחודש אלול מול ראשי הישיבות והכוללים. נומה שימש ראש צוות החירום בבני ברק בהתפשטות הקורונה טרום חג הפסח.
גפני דרש להגדיל את מספר התלמידים בחוליות, ואמר שאין חולק על כך שמתווה זה הצליח מעל למצופה. לדבריו, "צריך להמשיך ולשמור על הוראות משרד הבריאות. במקביל, דברים שהם אפשריים לעשות במסגרת הזהירות צריכים להיעשות".
עמיתו לסיעה, ליצמן, אמר: "הודענו שלא נאפשר המשך הגבלה שרירותית לתפילה בבתי כנסת, אלא יש להתאים לפי גודל המקום". לדבריו, "לצד הצורך בזהירות יתרה למניעת הידבקות בקורונה, יש לעשות הכל להמשך קיום עולם התורה, היכלי הישיבות והכוללים, הרחבת האפשרות לתפילה בבתי כנסיות ביום יום ולקראת ט' באב".
יו"ר ש"ס דרעי ציין כי עולם הישיבות סובל מנשירה גדולה של תלמידים שאינם חוזרים לספסל הלימודים: "ציבור בני התורה עוברים בתקופה הנוכחית משבר גדול", אמר.
ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) נאם במליאה ואמר: "לא יכול להיות מצב שיישבו שעות על שעות לדיונים על מועדונים, על מסעדות, על בתי מלון, על בתי כושר, על כל הדברים החשובים – כל דבר חשוב כשלעצמו – ועל בתי כנסת ישאירו על עשרה מתפללים בלבד. לא יכול להיות שיזרו חול בעיני הציבור, יציגו מצג שווא לציבור, יציגו את כל מוסדות דת יחד – ישיבות, בתי כנסת, ומקווה – מציגים בוועדות כ-4.8% תחלואה. מה הקשר בין ישיבות לבתי כנסת? בישיבות התלמידים חיים מהבוקר עד הלילה, ובבתי כנסת נכסים לתפילה ויוצאים עם מסכה. זה כמו שנבוא ונציג במקום בשורה אחת את בתי הכושר, מסעדות ומלונות. זה שקר גס לציבור".
לבקשתו ולבקשת ח"כ משה אבוטבול, תקיים ועדת החוקה דיון מהיר שכותרתו "אפליית בתי הכנסת במגבלות מחמירות תוך עיוות נתוני ההדבקה שהיו בהם".

תאריך:  27/07/2020   |   עודכן:  27/07/2020
+הרבנים קניבסקי ואדלשטיין: להימנע מהשתתפות בחתונות
00:58 28/07/20  |  עידן יוסף

רבני הפלג הליטאי, חיים קניבסקי וגרשון אדלשטיין, קוראים להימנע מהשתתפות באירועים כגון חתונה ובר-מצווה למי אינו מהמשפחה הקרובה. באיגרת ללומדי התורה, כתבו הרבנים כי אין לשהות בבתי מדרש שבהם אין הקפדה על כללי הבריאות, וכי מנגד יש להקפיד בזהירות יתרה במקומות אלה על מנת שלא להביא להשבתת לימוד התורה.

+יהודק הפיקוח הפרלמנטרי על הגבלת דיונים בבימ"ש בנוכחות עצורים
23:33 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לפי הצעת החוק שנועדה להתמודד עם דיוני עצורים ואסירים במציאות הקורונה בשנה הקרובה, שר המשפטים והשר לביטחון הפנים יוכלו להכריז על "הגבלה חלקית" או "הגבלה מלאה" של הדיונים בבית המשפט בנוכחות עצורים ואסירים וועדת החוקה תוכל לבטלה בכל עת  ▪  במקרה שלא תדון בהכרזה מלאה היא תישאר בתוקף עד 14 יום ובהכרזה חלקית עד 28 יום  ▪  לדרישת יו"ר ועדת החוקה, לא תהיה הארכה של התקופה אלא תידרש הכרזה מחדש

דיון בבית המשפט בתקופת הקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ביומיים הקרובים יובא לממשלה מתווה מופעי תרבות ואמנות
23:11 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך הודיע לוועדת הקורונה פרופ' איתמר גרוטו  ▪  יו"ר הוועדה, שאשא-ביטון, דרשה כי המתווה יובא כבר השבוע לאישור הוועדה, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מספר המתים מקורונה עלה ל-474
22:10 27/07/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן: מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-1,205 מחצות. אתמול מספר הנדבקים עמד על 1,044. מצבם של 310 חולים קשה, מהם 96 מונשמים. מספר המתים עלה ל-474.

+‏היועץ לביטחון לאומי של טראמפ חלה בקורונה
21:27 27/07/20  |  עידן יוסף

‏היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ חלה בקורונה. דונלד ‏טראמפ לעיתונאים: "לא פגשתי אותו לאחרונה".

+מאבטח בכנסת נמצא חיובי לקורונה
20:59 27/07/20  |  עידן יוסף

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, פנה לכלל באי משכן הכנסת בדוא"ל, נוכח עדכון שקיבל כי מאבטח מיחידת המשמר נמצא חיובי בבדיקה לנגיף הקורונה. בפנייתו מדגיש ניצב גריף כי על פי התחקור הראשוני שבוצע, נמצא כי היום האחרון בו שהה המאבטח בכנסת היה יום חמישי האחרון.

+תשלום במזומן באוטובוס כמוהו כלחיצת יד
18:00 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

- כך קובעת חוות דעת רפואית שהוכנה עבור ההסתדרות הלאומית  ▪  ארגון נהגי האוטובוסים מאיים בהשבתת השירות מיום רביעי  ▪  הוסר איום השביתה בסופרבוס לאחר שההנהלה הודיעה על התקנת מחיצות

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקלות לבתי הכנסת; אין פתרון לישיבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקבוע לפי גודל והמרחב . ל"ת
עובר אורח  |  27/07/20 22:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
- כך קובעת חוות דעת רפואית שהוכנה עבור ההסתדרות הלאומית    ארגון נהגי האוטובוסים מאיים בהשבתת השירות מיום רביעי    הוסר איום השביתה בסופרבוס לאחר שההנהלה הודיעה על התקנת מחיצות
עמנואל בן-סבו
מופעי האימים בטלוויזיה של מפגינים אנרכיסטים הסוחבים מטעני נפץ, לצד ניבולי פה, הסתה פושעת נגד ההנהגה הישראלית, הם לא דמוקרטיה, הם לא זכות הביטוי, הם לא חופש, זהו כולא ברקים של אנרכיה מתפשטת, רעשנית, קולנית, המתקיימת בזכותה של התקשורת ופרשניה
איתן קלינסקי
לראש הממשלה הנוכחי במדינת ישראל ולכל חבר מרעיו - אליהם, ורק אליהם, מכוונים במדויק דברי ישעיהו בן אמוץ ב"שבת חזון" - "שמעו דבר ה' קציני סדום האזינו תורת אלוהינו עם עמורה"
ד"ר רפאל בוכניק
הרושם המתקבל הוא כי מבחינת מחוללי ההפגנות נגד ראש הממשלה, יש יתרונות בהתגברות ממדי המגיפה, בבחינת "ככל שיהיה עכשיו רע יותר כך ייטב במעלה הדרך"    זהו סוג של הימור מסוכן על בריאות הציבור, ואין פוצה פה ומצפצף
ד"ר רבקה שפק ליסק
שרד הבריאות מתעקש לסגור בריכות, חדרי כושר ומסעדות    הנזק הכלכלי והפגיעה בעובדים הם ממשים    תמהני, מהי הסיבה לרצון להסיט את הזרקור מהתחלואה הגבוהה בריכוזי החרדים לאורח החיים החילוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il