X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סולברג חייב את בלס בהוצאות של 10,000 שקל לאחר שדחה בקשה של בתו - בקובעו שהוא הרוח החיה מאחוריה, במסגרת ניסיון לשים את ידו על דירה שעל-פי החשד הוברחה מנושיו
▪  ▪  ▪
בלס. הסתיר טפחיים [צילום: פלאש 90]

הפיננסייר הנוכל דוד בלס ישלם הוצאות של 10,000 שקל בהליך בו היה באופן פורמלי אחד המשיבים. זוהי החלטתו יוצאת הדופן (יום ג', 28.7.20) של שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג.
בשנות ה-80 גנב בלס עשרות מיליוני דולרים מכספי התנועה הקיבוצית המאוחדת אותם ניהל ונדון ל-5.5 שנות מאסר. במאי 2002 הוכרזו הוא ורעייתו, איזבל בלס, כפושטי רגל בשל חובות של עשרות מיליוני דולרים, רובם לתק"ם. בשנת 2007 ביקשה בתם, ג'יזל בלס, לבטל חוזה לפיו מכרה דירה לאילנה נוטס. התביעה נמחקה בשנת 2016, כאשר ג'יזל הצהירה במפתיע בבית המשפט שהדירה איננה שלה - מה שחיזק את החשד, שמדובר היה בדירה של הוריה שנעשה ניסיון להבריחה מנושיהם.
בשנת 2019 ביקשה ג'יזל לחדש את ההליכים בתיק. נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, קבע שעליה לבקש לשחזר את התיק שכן הוא כבר נסגר ובוּעַר. מאוחר יותר דחתה השופטת נועה גרוסמן את בקשת השחזור לאחר שקיבלה את טענתה של נוטס, לפיה דוד הוא העומד מאחורי הבקשה ומנסה לפתוח מחדש את הדיון שכבר הוכרע במסגרת הליכי פשיטת הרגל.
ג'יזל ערערה על ההחלטה והוריה צורפו להליך כמשיבים. סולברג דחה את הערעור, באומרו: "התנהלותם של ג'יזל והוריה מחייבת שלא להיעתר לבקשתם". הוא מוסיף: "בקשת צו השחזור דנן עולה כדי שימוש לרעה בהליכי משפט. זה למעלה מעשור שג'יזל והוריה מנהלים הליכים משפטיים שונים בעניין הדירה; טענותיהם משתנות ומתפתחות מעת לעת, הכל לפי הצורך ולפי העניין. התנהלותם עד כה - ובפרט דבריה המפורשים של ג'יזל בחקירתה בבית המשפט - היא הסיבה לכך שהבקשה במסגרת הליך פשיטת הרגל נמחקה, מבלי שניתנה הכרעה לגוף העניין.
"נזכיר, כי בתחילת הליך פשיטת הרגל טענה ג'יזל (או שמא נאמר - נטען בשמה) שהדירה בבעלותה. זו הייתה גם עמדתו המוצהרת של אביה... לאחר מכן, כאמור, חזרה בה ג'יזל מתביעתה ומטענותיה ובקשתה נמחקה, לא לפני שהתקיימו ארבעה דיוני הוכחות, ומספר ישיבות נוספות. משנמחקה הבקשה, הגיש אביה של ג'יזל בקשה להצטרף כצד להליך, ולאחר שזו נדחתה הגיש בקשת רשות ערעור, שנדחתה גם היא, ובה טען, כי "בית המשפט התעלם ממכלול הנתונים, העדויות והראיות, המוכיחות כי [דוד] בלס הוא בעלים של הדירה.
"עוד אדגיש את קביעתו של בית המשפט המחוזי, לפיה הבקשה בענייננו אומנם הוגשה בשמה של ג'יזל, אך למעשה עומד מאחוריה אביה, שכלל לא היה צד לתביעה האזרחית שלשם חידושה מבוקש השחזור. אין זו תגלית מרעישה, שהרי כך היה גם בהליכים קודמים שנוהלו. כפי ציין השופט [יצחק] עמית במסגרת ערעור שהוגש מטעם נוטס על ההחלטה שלא לפסוק לטובתה הוצאות משפט: 'כל הצדדים ידעו שבחורה בת 18 לא קונה דירה בכספה, היה ברור ש[ג'יזל] היא איש קש, והיא חוליה שקופה... כולם יודעים את זה'. עוד עולה מהחלטת בית המשפט המחוזי בעניין השחזור, כי גם בשלב זה נהג אביה של ג'יזל כדרכו, מאן לפרוש את היריעה במלואה, גילה טפח וכיסה טפחיים. התנהלות שכזו - אין לקבל".
לבסוף קובע סולברג, כי דוד היה הרוח החיה מאחורי ההליך ולכן ישלם לנוטס הוצאות בסך 10,000 שקל. השופטים מני מזוז וג'ורג' קרא הסכימו עם עמית. את ג'יזל בלס ייצגו עוה"ד נבות תל-צור ואלרן דולב, את נוטס ייצגו עוה"ד אביחי ורדי ורועי עינב, ואת דוד ואיזבל בלס - עו"ד נתי חלפין.

תאריך:  28/07/2020   |   עודכן:  28/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוד בלס ישלם הוצאות בהליך שיזמה בתו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כוחות צה"ל בגבול ישראל-לבנון תוגברו במערכי אש מתקדמים ובכוחות מיוחדים    שר הביטחון ביקר בבסיס חיל-האוויר בנבטים והודיע: "למדינת ישראל יש יכולת אינסופית ואנחנו יודעים איך להשתמש בה"
איתמר לוין
נעאמנה יבוא במקומו של חאלד זועבי ויכהן לצידה של אילנה סקר כאחד משני נציגי הלשכה בוועדה    גבר על דורון ברזילי ויצחק גורדון
איציק וולף
שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים סיכמו על מתווה שלפיו למענקים בסך 750 שקל שמקבל כל אזרח בוגר יינתנו 500 שקל בגין כל ילד עד לילד הרביעי    מהילד החמישי ואילך - יינתנו 300 שקל על כל ילד    חיילים משוחררים בשנה הראשונה יקבלו תוספת של 500 שקל למענק הבסיסי
איציק וולף
מדובר בשני המנועים האחרונים מתוצרת פראט אנד וויטני מתוך 12 שהחלה אל-על למכור מאז נובמבר 2019    רווח ההון שרשמה בגין כל המנועים: 14.1 מיליון דולר
איציק וולף
משתלמים בהכשרות מקצועיות וצעירים מתחת לגיל 28 עם ילד יהיו זכאים למלוא גובה דמי האבטלה, דמי האבטלה יופחתו בשיעור קטן משתוכנן במקרה של ירידה בשיעור האבטלה, גובה המשיכה של קרנות הפנסיה תעמוד על 7,500 שקל לשם שמירה על כספי החוסכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il