X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדינת ישראל הייתה אחת המדינות שעלה בהן השימוש בתרופות מרשם ב-127% בשנתיים האחרונות משרד המשפטים: "המשטרה מתכוונת להכניס לשימוש מדבקות לבדיקת רוק ובנוסף תחנות בדיקה בצדי הדרכים"; "ישנה תופעה של התעצמות המעבדות לייצור קנביס השייכות לארגוני הפשיעה, לשם כך הרמנו את גובה הקנס"
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: אביר סולטן/פלאש 90]

הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול קיימה (יום ג', 28.7.20) את ישיבתה הראשונה למושב זה, ודנה בנושא תופעות ההתמכרויות והשלכותיה. בדיון השתתפו נציגים רבים מהם נציגי משרדי ממשלה מגזר שלישי ואחרים ובירכו על עצם הקמתה שוב של הוועדה שעוסקת בנושאים חשובים ושההתמכרויות הוא אחד הנושאים המרכזיים בתקופה זו - תקופת הקורונה.
הדוברים העלו את חשיבות בלימת ההתמכרות בשלבים מוקדמים כל אחד בתחומו, וכמו-כן כל נציגי המשרדים הממשלתיים הביעו מוכנות לשיתוף פעולה בעניין מאגר מידע כולל ומשותף.
בדיון השתתפה מנהלת המחלקה לטיפול בהתמכרויות במשרד הבריאות ד"ר פאולה רושקה, והתייחסה לתחום התמכרות ההתנהגותית קרי השהיה מול המסכים בצל התקופה הזו ואמרה: "במקרה שאדם מכור אזי המוח שלו מכור, וגם יכול להתמכר לדברים אחרים כמו אלכוהול וכולי, מי שמתמכר למסכים יכול להתמכר גם לאלכוהול למין ולעוד תופעות". אחד היעדים של משרד הבריאות לפי ד"ר רושקה הוא מניעת היווצרות של התמכרות, כל עוד מדובר בשימוש מזדמן אנחנו מנסים להסיט את המשתמש לתכנים חיוביים.
מדינת ישראל הייתה אחת המדינות שעלה בהן השימוש בתרופות מרשם ב-127% בשנתיים האחרונות, תרופות אלה הן גם ממכרות וצריכתן גבוה במיוחד בקרב בני נוער ואחרים. רושקה העלתה את נושא המגזרים המיוחדים והתייחסה: "אנחנו מאוד מודאגים לקבוצת יוצאי אתיופיה".
הד"ר רושקה סיימה ואמרה כי הם מנסים לסייע לצוותים הרפואיים והפרא רפואיים לזיהוי מוקדם בקרב בני נוער ובכך ימנעו את ההתמכרות.
בדיון נשמעה גם עמדת משרד החינוך בנושא ההתמכרויות, והוצגה על-ידי הממונה למניעת שימוש בסמים ואלכוהול קרן רוט איטח, שציינה את חשיבותו של הזיהוי המוקדם של ההליך, וכמו-כן נושא המסכים והעולם הדיגיטלי ואמרה: "אנו נותנים את המענים בכל שלב התפתחותי לבני הדור, אנו יותר עסוקים ברצף השימוש בקרב בני נוער ועובדים על התנהגויות ממכרות כמו מסכים ובילוי מול מסכים".
במשרד החינוך חוזרים לתוכנית כישורי חיים מחדש שמטרתה לפתח כשירות רגשית חברתית וחיזוק יכולתם להתמודד עם מצבי חיים שונים בקרב תלמידים, שמחייבת בנוסף הכשרה לצוותים החינוכיים, לדברי רוט איטח: "אנו עסוקים בפיתוח תוכנית כישורי חיים מחדש ומוטרדים מהשיח הציבורי על אודות ההתמכרויות, עדיין לא הצלחנו ליצור חיבור בעניין המאבק בתופעה".
בדיון השתתפה נציגת משרד המשפטים נורית הרצמן, רפרנטית לנושא סמים במחלקה הפנימית בפרקליטות המדינה, והתייחסה לעניין איתור הנוהגים בהשפעת סם או בשכרות ואמרה: "המשטרה מתכוונת להכניס לשימוש מדבקות לבדיקת רוק ובנוסף תחנות בדיקה בצדי הדרכים".
הרצמן הוסיפה ואמרה: "ישנה תופעה של התעצמות המעבדות לייצור קנביס השייכות לארגוני הפשיעה בארץ, לשם כך הגדלנו את העיצום הכספי, והרמנו את גובה הקנס הכספי המוטל על העומדים מאחורי הפצת קנביס".
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל וונש, העלתה את חשיבות הקמתה של ועדה זו ואת ההזדמנות והחובה לטפל באופן כוללני ואחראי בכל הנושאים והאתגרים שלפנינו. ואמרה: "בתפקיד זה אני מחויבת להאיר את הזרקור על האחדות המהותית שאנחנו כל כך כמהים לה בנושאים שבהם אין בינינו הבדלים. זו הזדמנות לממש את השליחות שלנו לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל ולייצר שיתוף פעולה על-מגזרי, על-פוליטי, על מפלגתי במשכן הזה, ולפעול באחריות לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".
יו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ רם שפע בירך ואיחל הצלחה לוועדה ולעומדת בראשה, וציין את חשיבות ההתמכרות ואמר: "בתור אחד שמוביל את השינוי בתפישה בתחום הקנביס, הוועדה היא הזדמנות עבורנו כדי להבין איפה אנחנו בדיוק עומדים בסולם ההתמכרויות, ואיך משתפרים בנושא זה".
יו"ר הוועדה וונש סיכמה את הדיון ואמרה: "במסגרת הוועדה, לצד מענה שוטף לאתגרים המתגברים בצל משבר הקורונה להם תיתן הוועדה מענה יסודי וארוך טווח, בכוונתי לשים דגש בין היתר על נושא ההתמכרויות, אשר דורש התייחסות מעמיקה וכוללת שתיתן מענה כוללני, בין היתר כחלק מתהליך הלגליזציה - כדרך אחראית וכתנאי לקידומו. הוועדה תתמקד באיסוף ובהכנת בסיס נתונים, יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים, תוך עידוד שיתוף הפעולה ביניהם. הוועדה תתכלל את העבודה בין הגורמים השונים, ותעקוב אחרי ההחלטות שתתקבלנה".

תאריך:  29/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
+בנט המועמד המוביל להחלפת נתניהו
00:50 30/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גובר בימין על כל המתמודדים מטעם הליכוד למרות שאינו מתמודד במסגרת מפלגת שלטון  ▪  בציבור הכללי זוכה גדעון סער להובלה בשל תמיכה מגוש השמאל-מרכז  ▪  נתניהו מוביל בפער ניכר  ▪  5.5% תמיכה לנתניהו מגוש השמאל-מרכז

בנט, סער וארדן בצילום משותף
+"המספר אפס ברכש גומלין לא יהיה פה"
22:42 29/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למרות הקורונה, מחלוקת בין משרדי האוצר והכלכלה על רכש גומלין עלולה לסכן יצירת עד כ-30 אלף משרות במשק  ▪  היו"ר מרגי: אזמן את נציגי המשרדים לשולחן עגול ונמצא פתרון  ▪  מנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי: בשנים הקרובות יש מכרזים בסך כ-44 מיליארד שקל, שיכולים להביא רכש גומלין של 35-20 אחוז ולייצר עשרות אלפי משרות  ▪  סגן החשב הכללי: החוק לא מדבר על רישיונות - בעקבות ישיבה בין שר הכלכלה לחשב הכללי ניתנה הנחיה למצוא פתרונות ואנחנו עושים פשרה בגלל צו השעה

"המספר אפס ברכש גומלין לא יהיה פה"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
שנה להחלטת הקבינט בעניין שטחי C - מה נעשה בפועל? האוזר: נדמה שמדינת ישראל שכחה מושכלות יסוד אפילו של האבות המייסדים של הסכמי אוסלו    קרעי: לקראת החלת הריבונות, צריך גוף ממשלתי ייעודי לנושא הריסת הבנייה שלא כחוק    כהנא: להקים רשות לשימור שטחי c עם תקציבים, סמכויות וחובת דיווח
מירב ארד
המליאה הפילה את הצעתה של ח"כ רדיר כמאל מריח ברוב של 53 מתנגדים לעומת 21 תומכים    בכירי כחול לבן נעדרו מההצבעה
עידן יוסף
המדווחים למוקד על הפגיעה, ההכלמה וההצקות ב-51% מהמקרים הם הורים, ב-29% הנפגעים עצמם וב-10% צוותי חינוך
עידן יוסף
שלומי פיליפ מנהל תחום עלויות חקיקה ברשות המיסים: נכון לסוף שנת 2019 יש בקרן העושר 474 מיליון שקל ההכנסות עתידות להגיע ל-200 מיליארד שקל
עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות: "זהו אינו אירוע בריאותי בלבד אלא אירוע לוגיסטי מורכב ורב-משרדי, וצה"ל הוא מרכיב מכריע ביכולת להתמודד עם סדר גודל שכזה"    האתגרים הלוגיסטיים: חיסון ל-5 מיליון אזרחים בפרק זמן של כחודש וביצוע 60 אלף בדיקות ביום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il