X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושרו הקלות ל-100 עמותות חברתיות

עמותות מסיונריות יובאו לדיון מיוחד

ועדת הכספים תקיין דיון נפרד בהקלות לשתי עמותות המזוהות עם המסיון הקלות ניתנו לעמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה ל-96 אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ולארבע ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין בעמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אדם, קליטת עלייה וגופים שעוסקים בעידוד תעסוקה
▪  ▪  ▪
[צילום: יד לאחים, יחידת המעקב]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 3.8.20) הקלות במס על תרומות ל-100 עמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. ל-96 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ולארבע עמותות ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין, זאת בהתאם לסעיפים 46' לפקודת מס הכנסה ו-61 לחוק מיסוי מקרקעין.
בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אדם, קליטת עלייה וגופים שעוסקים בעידוד תעסוקה. על-מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות לכשנתיים פעילות.
לגבי שתי עמותות - עמותת המצפה לישראל (לעניין סעיף 61), והעמותה יחד, רמת השרון (לעניין סעיף 46), שהופיעו ברשימות שביקשה רשות המיסים לאשר, ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי יתקיים דיון בנפרד, לפי הנוהל החדש שאישרה הוועדה לאחרונה. במסגרת הנוהל נקבע, כי במקרה של בקשה מצד חבר ועדת הכספים, תקיים הוועדה דיון נפרד לעניין עמותה מסוימת, בנוכחות אותה עמותה והגורמים הרלוונטיים, וכי אם במסגרת דיון מיוחד זה, יושג רוב של שני שלישים מחברי הוועדה, שמתוכם שליש חברי אופוזיציה, יוכלו חברי הוועדה לדחות את בקשת עמותה להקלות, בנימוק ש"מטרותיה של עמותה מסוימת או פעילותה שנויות במחלוקת ציבורית עמוקה באופן כזה שמביא לכך שלדעתם אין זה ראוי לאשר תקצוב עקיף" דרך סעיף 46 או סעיף 61.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "מדובר בשתי עמותות של המיסיון. הדבר במחלוקת ציבורית עמוקה בעיני, אני מבקש להזמין אותם ולקיים דיון בנפרד, בהתאם לנוהל החדש".
בהמשך הדיון עלה הרצון לסייע לעמותות במיוחד בתקופה הזו, שעה שהתרומות אליהן פחתו נוכח המשבר הכלכלי. כך הציעו מספר חברי ועדה להגדיל את שיעור ההקלות נוכח משבר הקורונה, מעבר להגדלת תקרת העמותות הזכאיות לסיוע.
ח"כ אליהו ברוכי: "סעיף 46 נועד לעודד פעילות וולונטרית של האזרחים, אנחנו בתקופה מאוד קשה, ויש ירידה של תרומות לאזרחים. אני חושב שיש לשקול את הגדרות החוק, ולהגדיל את הרכב ההקלות וההחזרים. אני מעוניין להגיש הצעת חוק בנושא".
ח"כ בצלאל סמוטריץ': "רשות המיסים תומכים בהעלאת התקרה לעניין מחזור העמותה, היום זה כמעט 10 מיליון שקל, אך הם מתנגדים להעלאות ושינוי לעניין האחוזים של ההטבה עצמה, לעניין תרומות קטנות יותר. זה לא פותר את הבעיה, כי רוב התרומות לדעתי זה מאזרחים קטנים".
יו"ר הוועדה, הציע לאור הדברים כי ח"כ ברוכי מגיש יגיש את הצעת החוק בנושא, "ומי שירצה יחתום לו. שההצעה תגיע לוועדת השרים. נציין שאנחנו מעוניינים לעשות זאת בהסכמה, לפחות לתקופה שהקורונה כאן".

תאריך:  03/08/2020   |   עודכן:  03/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמותות מסיונריות יובאו לדיון מיוחד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מירב ארד
בראש ועדת המשנה יעמוד ח"כ אופיר סופר    הוועדה תקדם מענים מידיים וארוכי טווח לקיצור ולשיפור הליך ההכרה בנפגעי הלם הקרב והפוסט טראומה
איתמר לוין
שלושה בעלי זכויות ביצירות מוזיקליות טוענים שהאגודה מחזיקה בקופתה סכומי עתק המגיעים לבעלי הזכויות, ושחובתה לחלק אותם כדי לסייע ליוצרים במשבר הקורונה
מירב ארד
מינואר 2020 ליולי 2020 גדל מספר מיטות האשפוז הכללי בישראל מ-16,301 מיטות ל-16,321, כלומר נוספו רק 20 מיטות אשפוז כללי    באשר לנתוני התפוסה באשפוז הכללי, י התפוסה במחצית הראשונה של השנה אינה גבוהה יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובחלק מבתי החולים אף נמוכה יותר    במשרד הבריאות השיבו לפניית הממ"מ לגבי תפוסת מיטות הקורונה שמדובר בנתונים שגויים שלא ברור מה מקורם וכיצד חושבו    פרופ' רוטשטיין: הנזק הכלכלי לביה"ח – למעלה מ-200 מ"ש
איתמר לוין
קצין בדרגת פקד נחשד במתן הוראה למסור דיווח כוזב בליבתו של תיק גניבת רכב    להב לא עשתה דבר במשך שנתיים, וכאשר הועבר החשד למח"ש - נעלמו מסמכים מן התיק    מח"ש כלל לא חקרה את הקצין, והוא משרת בתפקיד רגיש ביחידת העילית    התובע שחשף את החשדות נאלץ לעזוב את המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il