X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ואנס. דורש מסמכים כספיים [צילום: קרייג רוטל, AP]
טראמפ. דורש הליך תקין [צילום: אלכס ברנדון, AP]
התובע המחוזי במנהטן, איש המפלגה הדמוקרטית:

חקירה נגד טראמפ בניו-יורק בחשד להונאה

התובע סיירוס ואנס הודיע לבית המשפט, כי הרחיב את החקירה נגד טראמפ וקבוצת טראמפ - שהתמקדה עד כה בתשלומי ההשתקה לשתי נשים ערב בחירות 2016 - וכעת הוא חוקר חשדות להונאה כלפי בנקים וחברות ביטוח החשד המסתמן: ניפוח שווי נכסיו לצורכי הלוואות מן הבנקים ולצורכי ביטוח
▪  ▪  ▪

התובע המחוזי של מנהטן, סיירוס ואנס הבן, מנהל חקירה נגד הנשיא דונלד טראמפ ונגד קבוצת טראמפ בחשד לעבירות הונאה כלפי בנקים וחברות ביטוח. כך התגלה לראשונה (יום ב', 3.8.20) ממסמכים שהגיש ואנס לבית המשפט המחוזי במנהטן. מדובר בחקירה נרחבת מכפי שהיה ידוע עד כה.
ואנס הוא איש המפלגה הדמוקרטית ובנו של סיירוס ואנס, שהיה שר החוץ בממשלו של הנשיא ג'ימי קרטר. התובעים המחוזיים בארה"ב נבחרים בידי הציבור והם אישים פוליטיים לכל דבר. העיר ניו-יורק ומדינת ניו-יורק הן מעוז של הדמוקרטים; הילרי קלינטון הייתה סנאטורית מטעם המדינה. ואנס כפוף לשלטונות המדינה, בראשותו של המושל הדמוקרטי אנדרו קואמו, ולממשל הפדרלי אין דרך להתערב בעבודתו.
ואנס פנה לבית המשפט בבקשה לחייב את טראמפ לציית לצו המחייב אותו למסור לו נתונים כספיים שלו למשך שמונה שנים, ובראשם דוחותיו השנתיים למס הכנסה. טראמפ היה המועמד הראשון לנשיאות מזה כיובל, שלא חשף את דוחותיו השנתיים. טראמפ מבקש מבית המשפט לקבוע, כי הצו אינו תקף. בחודש שעבר קבע בית המשפט העליון, כי על טראמפ למסור את המסמכים - אך פרקליטיו טוענים כעת, כי הצו הוצא בחוסר תום לב; קודם לכן טענו, כי לטראמפ יש חסינות מפני החקירה, טענה שנדחתה בידי בית המשפט העליון.
בפנייתו לבית המשפט לא אמר ואנס במה עוסקת חקירתו, אלא טען, כי דיווחים תקשורתיים מהשנה שעברה - שלדבריו לא הוכחשו - מבססים את עמדתו לפיה יש בסיס חוקי מוצק לצו. באותם דיווחים הועלה החשד, כי טראמפ ניפח לאורך שנים את שווי נכסיו כדי לקבל הלוואות בנקאיות ולצורכי ביטוח. טענה זו הועלתה אשתקד בידי פרקליטו לשעבר, מייקל כהן, בעדותו בקונגרס.
עד כה היה ידוע, כי ואנס חוקר חשד לעבירות של טראמפ על חוקי מימון הבחירות ואולי על חוקי המס, בשל תשלומי ההשתקה שלו לשתי נשים שטענו שניהלו רומן איתו. כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס קיבלה מכהן 130,000 דולר, וטראמפ החזיר לו את הכסף. טראמפ גם מימן את רכישת סיפורה של דוגמנית פלייבוי קארן מקדוגל בידי העיתון נשיונל אינקוויירר שבעליו, דייוויד פקר, הוא ממקורביו של טראמפ. החשד הוא, שמדובר היה בתשלומים שנועדו לצרכים פוליטיים - למנוע פגיעה בקמפיין טראמפ ב-2016 - ולכן היוו שימוש בלתי חוקי בכספו של טראמפ או בכספי קבוצת טראמפ.
במסגרת חקירה זו הוציא ואנס צו למשרד רואי החשבון שטיפל בענייניו של טראמפ, משרד מאזארס, לקבלת הנתונים והדוחות. טראמפ ביקש מבית המשפט לאסור על רואי החשבון למסור את המסמכים, אך בתי המשפט - כולל העליון - דחו את עמדתו. נציגיו של ואנס טענו בדיונים האחרונים, שהתקיימו בפני השופט הפדרלי המחוזי ויקטור מאררו, כי טראמפ נוקט בסחבת כדי להגן על עצמו מפני חקירה פלילית. פרקליטו של טראמפ, ג'יי סקלוב, הכחיש את הטענה ואמר שטראמפ עומד על כך שההליך יהיה תקין.
יצוין, כי גם אם ואנס יקבל את המסמכים - הם לא יתפרסמו בקרוב, אם בכלל. המסמכים יוצגו לחבר המושבעים הגדול, המקיים בדלתיים סגורות ותחת כללי סודיות קפדניים, דיונים מקדימים על הגשת כתבי אישום. רק אם וכאשר יחליט חבר המושבעים הגדול על הגשת כתב אישום, יתפרסמו הדוחות. הפרשנות המקובלת על רוב המשפטנים בארה"ב היא, כי לא ניתן להעמיד לדין פלילי נשיא מכהן. עם זאת, גם אם טראמפ ינצח בבחירות בעוד שלושה חודשים, ניתן יהיה להעמיד לדין את קבוצת טראמפ ואישים אחרים ממנה.

תאריך:  03/08/2020   |   עודכן:  03/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירה נגד טראמפ בניו-יורק בחשד להונאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
הציוץ של טראמפ מלמד עד כמה הוא הפך לקול רם אך מבודד בממשלה ובחיי הציבור בארה"ב - טוען אלכסנדר ברנס בניו-יורק טיימס    אפילו הרפובליקנים מיהרו לדחות את האפשרות, אם כי הדמוקרטים חוששים מכך שהנשיא ותומכיו ישבשו את ההצבעה    ובינתיים, בעוד הנשיאים לשעבר משתתפים באשכבה של חלוץ זכויות האזרח ג'ון לואיס, טראמפ קרא לתמוך בפיצריה בניו-יורק
איתמר לוין
וושינגטון פוסט תוהה: מדוע התקשורת האמריקנית כמעט ולא שמה לב לדבריו של טראמפ בזכותה של מי שמואשמת בשותפות בעבירות המין של אפשטיין?
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס על שלושה מבכירי המפלגה הרפובליקנית, שגם אבותיהם היו מראשי המפלגה, המתייצבים כיום נגד טראמפ - אם כי לא באותה צורה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הנשיא מתעניין בעיקר בפיתוח החיסון ואת הניהול היום-יומי הוא מותיר בידי המדינות והרשויות המקומיות    הוא רוצה שבתי הספר ייפתחו בסתיו - אך לא מציג דרך בטוחה לעשות זאת    הוא טוען שארה"ב מובילה בבדיקות - אך למעשה קיים חוסר משמעותי בהן ופיגור קשה בפענוח התוצאות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מצביע על דפוסי החנינות של טראמפ: הן ניתנות למקורבים, כולל על עבירות חמורות במיוחד, ולרוב בניגוד לעמדת משרד המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il