X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מקבלים בפועל אישור לעבוד [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
מאות מעסיקים קרסו [צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90]
שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית:

הקלה חלקית בהיטל על מעסיקי מסתננים

מעסיקיהם של מסתננים מסודן ואריתריאה בתחומי התעשיה והבניין ישלמו היטל של 15% משכרם, ומעסיקים בתחום החקלאות ישלמו 10% - במקום ההיטל הרגיל של 20% לא יינתן פטור למעסיקים בתחום הסיעוד הנימוק העיקרי: לאחר שנקבע שמעסיקי מסתננים חייבים בהיטל כמו מעסיקי עובדים זרים - יש להעניק גם את אותן הקלות
▪  ▪  ▪

מעסיקיהם של מסתננים מסודן ואריתריאה בתחומי הבניין, התעשיה והחקלאות ישלמו היטל מופחת על העסקתם - בדומה לזה שמשולם על עובדים זרים חוקיים. כך קובע (יום ג', 4.8.20) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
בספטמבר 2017 קבע בית המשפט העליון, כי מעסיקיהם של מסתננים חייבים בתשלום ההיטל החל על כל העובדים הזרים. מדובר כאמור במסתננים מסודן ואריתריאה, שהמדינה החליטה שלא להרחיקם מישראל; הם מקבלים רשיונות ישיבה זמניים שאמנם אינם מאפשרים להם לעבוד, אך בפועל המדינה אינה אוכפת את איסור ההעסקה וזאת כדי שיוכלו לקיים את עצמם. ההיטל הרגיל הוא 20%, בענף החקלאות הוא 10%, בענפי התעשיה והבניין הוא 15% ובענף הסיעוד קיים פטור ממנו. מטרתו היא לייקר את העבודה הזרה ובכך להפחית את כדאיותה ולהגדיל את מספר המשרות לישראלים.
רשות המיסים טענה, כי מעסיקיהם של מסתננים אינם יכולים ליהנות מן השיעורים המופחתים, שכן הם אינם מועסקים "לפי היתר להעסקת עובד זר" כדרישת החוק. אולם עמית אינו מקבל פרשנות זו. הוא אומר כי ברגע בו נקבע שמעמדם של המסתננים זהה למעמדם של עובדים זרים לעניין החיוב בהיטל - הרי שמעמדם זהה גם לגבי גובהו וגם לגבי ההפחתות בשיעורו.
די בכך שההלכה הקודמת החמירה עם המסתננים ומעסיקיהם בעצם דרישת ההיטל, ואין להחמיר עוד יותר על-ידי התעלמות מן ההיטל המופחת בענפים אלו. עמית מציין: "בעקבות פסק הדין קרסו מאות עסקים. מאות ואלפי עסקים אחרים נקלעו לקשיים, לאחר שהושתו עליהם שומות עבור שנות מס קודמות, בסכומי עתק של מאות אלפי ומיליוני שקלים. אין מקום לפרשנות שתחמיר עוד יותר את מצבם של עסקים אלה".
לדעת עמית, אילו הייתה הממשלה מבקשת להכביד על מעסיקיהם של מסתננים בהיטל גבוה מזה של מעסיקי עובדים זרים, היא הייתה עושה זאת בחקיקה מפורשת. ההיטל נועד במקורו לצמצם את היקף העבודה הזרה ולא להילחם בתופעת ההסתננות, הוא מוסיף. ערעור מס אינו המקום המתאים לדיון במדיניות הממשלה בנושא המסתננים, ובמיוחד לנוכח העובדה שהמדיניות כלפי אלו מסודן ואריתריאה היא עמומה ואף יש בה סתירות. לבסוף, אומר עמית, מדובר באוכלוסייה מוחלשת, ההיטל פוגע עוד יותר באפשרות העסקתה והוא גורם לתופעה של העסקה ב"שחור". גישתה של רשות המיסים תוביל לכך שהם לא יועסקו כלל ויגיעו לחרפת רעב, או שמעסיקיהם יקרסו בשל ההיטל. "כל אלה תוצאות לא רצויות בעליל, גם בהיבט התועלתני הצר".
לצד זאת קובע עמית, כי מעסיקיהם של מסתננים בתחום הסיעוד לא יקבלו פטור מההיטל, שכן לגבי ענף זה נקבע במפורש שהפטור יינתן לעובד המועסק "כדין". הימנעותה של הממשלה מלאכוף על המסתננים את איסור העבודה, אינה הופכת את העסקתם לחוקית. גם כאן, אומר עמית, יש להשוות בין עובדים זרים למסתננים: מעסיקיהם של אלו ואלו לא יקבלו פטור אם ההעסקה איננה חוקית. לצד זאת מעיר עמית, כי יש מקום שהממשלה תעניק פטור גם למסתננים, כדי להעדיף אותם על פני עובדים זרים.
עמית קיבל ארבעה ערעורים של חברות כוח אדם נגד רשות המיסים (בנוגע לעובדי חקלאות, תעשיה ובניין) ודחה שניים אחרים (בנוגע לעובדי סיעוד ונגד ההלכה הבסיסית בנוגע להיטל), וחייב את המדינה בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל בכל ערעור שהתקבל. השופטים נעם סולברג וענת ברון הסכימו עם עמית.

תאריך:  04/08/2020   |   עודכן:  04/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקלה חלקית בהיטל על מעסיקי מסתננים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודק
רוני יפ  |  4/08/20 14:03
2
רעיון מצוין,עם מיליון מובטלים ל"ת
נקל על העסקת שב"ח  |  4/08/20 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
עידן יוסף
‏שר האוצר מייבש את מבחני התמיכה של שר העבודה והרווחה, לאחר שעלו לפניו חששות ששמולי יחלק כספים לעמותות "הנוגדות לחלוטין את ערכיה ואת מדיניותה של הממשלה"
איתמר לוין
המדינה ביקשה לדון שוב בשאלה כיצד עליה להוכיח שאין לנשים ולנערות שבסיכון חלופת מגורים בטוחה בארץ מולדתן    חיות: שאלה תיאורטית משום שאין ערעור על המקרה הספציפי; מדובר ביישום נקודתי של כללים מוכרים
איתן קלינסקי
השיר מוקדש לפליטות האימה מיבשת אפריקה, שעברו התעללויות מיניות על-ידי בדואים במדבר סיני טרם הצליחו להגיע לישראל    בישראל יש לה מעמד של מסתננת, חסרת זכויות    אני מבקש להודות לרופאים לזכויות אדם, המגישים סעד רפואי לפליטת האימה
איתן קלינסקי
מערכות חיים הפרוסות במגילת רות מחייבות אותנו בימים אלו    הן קוראות לנו לא להתנהג כמו שר המשפטים בביקורו המתלהם בדרום תל אביב, התנהגות הרחוקה מזו של בני מואב שהתנגו כלפי רעבים ללחם שבאו מבית לחם יהודה
יונתן אורון
במדינת ישראל 2020 בנים להורים לא יהודים על-פי ההלכה, יכולים להתגייס ולמות למען המדינה ואז להיקבר מחוץ לגדר כי אינם יהודים מספיק    ילדים לאימהות שהן עובדות זרות, ילדים שנולדו בארץ ורוצים לקשור את גורלם בגורל מדינת ישראל והעם היהודי, מגורשים ונרדפים על-ידי משרד הפנים ומשטרת ההגירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il