X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השרה אורלי לוי אבקסיס פנתה לשר האוצר ולשר למשאבי מים וביקשה מהם להורות על ביטול התעריף המוגדל של החריגה בצריכת מים - אשר גבוה ב-82% מתעריף המים שהוקצו לכל משק בית - למשך תקופת משבר הקורונה "בתקופת הקורונה יש עלייה משמעותית בצריכת המים בשל השהות המוגברת של אזרחים בבתיהם ומשקי בית רבים נמצאים במצב כלכלי קשה, יש לבטל התעריף המוגדל למים עבור משקי בית פרטיים, על-מנת להקל על האזרחים בתקופה הזו"
▪  ▪  ▪
צריכת המים הוגברה בימי הבידוד והחל"ת [צילום: פלאש 90]
לוי אבקסיס. הפגיעה במשק המים לא תהיה משמעותית [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

השרה לחיזוק ולקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס, פנתה אל שר האוצר, ישראל כ"ץ, ואל השר למשאבי מים, זאב אלקין, וביקשה מהם לאשר ביטול של תעריף החריגה במכסות המים של משקי הבית הפרטיים למשך תקופת משבר הקורונה.
מכסת המים שהוקצתה למשקי הבית הפרטיים עומדת על 3.5 מ"ק לנפש שבגינם משלמים על-פי תעריף של 7.4 שקל למ"ק. עבור כל חריגה מן המכסה הביתית המשפחתית משלמים הצרכנים תעריף גבוה בכ-82% העומד על 13.5 שקל למ"ק. זאת, כחלק מן הרצון של מדינת ישראל להביא לחיסכון בצריכת המים בשל המחסור במשק המים שהיה בישראל במשך שנים רבות.
לטענת השרה לוי אבקסיס, בתקופת הקורונה, חלה עלייה משמעותית בשיעור של בין 20% ל-30% בצריכת המים במשקי הבית הפרטיים. זאת, בשל השהות המוגברת של אזרחים בבתיהם בשל בידוד, הפסקת עבודה, סגרים, הפחתת זמינות מקומות הבילוי, ובשל הדרישה להגברת ההגיינה האישית. עוד ציינה כי בנוסף להגברת צריכת המים, נקלעו משקי בית רבים למצב כלכלי קשה המחייב להקל מעליהם את העול הכלכלי שהתעריף המוגדל משית עליהם.
"משק המים לא מצוי במחסור כיום בזכות מפעלי ההתפלה והחורפים המבורכים בשנתיים האחרונות, ולפיכך הצורך בחיסכון שהיה קיים בעבר, אינו מהותי היום, בוודאי שלא בתקופת משבר הקורונה, מאחר שהפגיעה במשק המים לא תהיה משמעותית. לאור זאת, מבקשת כי תפעל בדחיפות לביטול התעריף המוגדל למים עבור משקי בית פרטיים, על-מנת להקל על האזרחים בתקופה הזו", לשון פניית לוי אבקסיס לשר האוצר.

תאריך:  05/08/2020   |   עודכן:  05/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב אלקין / Ze'ev Elkin
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להקל על אזרחים, להפחית תעריף החריגה במים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פעילים בתחום: מדובר בכ-1,000 חיילים מדי שנה    חיילים חרדים המתגייסים למסלולים ייעודיים לחרדים זכאים לתוכנית נמרצת להשלמת השכלה    ח"כ אלכס קושניר: צה"ל מפסיד חיילים איכותיים בעלי כושר מנהיגות    צה"ל: המצב ישתנה בחודשים הקרובים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: הצעת החוק שתאפשר הסגר בית לכלבים שנשכו - תובא להצבעה כבר בקרוב    ח"כ השכל: נעשה עוול לכלבים ולבעליהם שהיה צריך לתקן כבר לפני שנים    ח"כ חיימוביץ': פקודת הכלבת משנת 1934 היא אנכרוניסטית, לא מתאימה לימנו וגורמת לצער בעלי חיים
עידן יוסף
עדת החוקה סיימה לדון בחוק ההיוועדות החזותית לעצורים ואסירים בזמן קורונה    יו"ר הוועדה: "לא נעזוב את הנושא של הכשרת ובניית אולמות נוספים ליד בתי-הסוהר"
עידן יוסף
את ההצעה מסרו, באמצעות גורמים בינלאומיים שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי    רה"מ הנחה את ראש המל"ל לברר עם שליח האו"ם מלאדנוב במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון       גם בית החולים זיו בצפת הציע סיוע
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il