X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביטון. האם יזוכה [יונתן זינדל, פלאש 90]
השופטת חיימוביץ. דרשה תשובות ברורות
העדות ניתנה ע"י רונאל פישר במשפט המתנהל בת"א נגד יאיר ביטון לפיו קיבל מידע סודי מערן מלכה באמצעות פישר בדבר החשדות נגדו בפרשת אברג'יל פישר העיד: לא קיבלתי ולא מסרתי מידע סודי; פניתי רשמית כבא-כוחו של ביטון לבכירים במשטרה והם מסרו לי שהוא אינו חשוד; אם הייתי יודע שהוא חשוד לא הייתי מציע לביטון, השוהה דרך קבע בחו"ל לרגל עסקיו, לבוא לארץ לחקירה התביעה שיקרה לבית המשפט, כשהתכחשה לכך שניסתה לגייס עדי הזמה אחד הקצינים אמר: "לא נבוא לשקר במשפט"
▪  ▪  ▪
השופט סובל. תוצאת המשפט בת"א עשויה להקרין כלפי המחוזי בי-ם [צילום: בוצ'צ'ו]

פישר. מסר עדות קריטית [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) המייצגת את המדינה בכתב האישום נגד איש העסקים יאיר ביטון (בפרשת אברג'יל), המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הכחישה שניסתה לגייס עדי הזמה בניסיון להפריך את עדותו של רונאל פישר, וזאת למרות שאכן נעשה מאמץ לגייס קציני משטרה בכירים למטרה זו. כך עולה ממידע שהגיע לידי News1.
מידע זה התגלה באחרונה, וחלקו הובא בפני השופטת טלי חיימוביץ, בפניה מתברר כתב האישום נגד ביטון. אופן התנהלותה של הפרקליטות בכלל והתובעים בתיק זה בפרט - עורכי הדין עפרה קרמני ויונתן טל, טעון בדיקה, שמא נעשה ניסיון לשיבוש הליכי חקירה ומשפט.
הפרקליטות מנהלת שני כתבי אישום נגד יאיר ביטון. האחד בבית המשפט המחוזי בתל אביב (בפני השופטת טל חיימוביץ). השני, שכולל גם אישומים נגד רונאל פישר, בבית המשפט המחוזי בירושלים (בפני השופט משה סובל). שני כתבי האישום שלובים זה בזה. זיכוי במשפט המתנהל בתל אביב - הליך זה מצוי בשלב של סיכומים - עשוי לנגוס קשות בעדותו של ערן מלכה נגד רונאל פישר ויאיר ביטון, במשפטם בירושלים.
על-פי כתב האישום בירושלים, ערן מלכה, שהיה בדרגת רב-פקד בלהב 433, הדליף מידע לרונאל פישר - כשזה שימש כבא-כוחו של יאיר ביטון, בדבר חשדות שעלו ביחידת יהלום נגד ביטון למעורבות בסיוע לארגוני פשיעה להלבין כספים באמצעות פרויקטים באילת בתחום הנדל"ן. כמו-כן נטען, כי פישר טס לחו"ל לפגישה עם ביטון, והעביר לידיו חומר חקירה סודי שקיבל לכאורה מערן מלכה, כדי להכינו לחקירה ביחידת יהלום, אליה זומן קודם לכן בהודעת דוא"ל.
ביטון ופישר כופרים בזאת, מכל וכל. פישר, שהעיד בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מסר כי ביטון - בעת ששהה בחו"ל לרגל עסקיו - זומן בהודעת דוא"ל לחקירה. מיד עם קבלת הזימון, פנה אליו ביטון כדי שיבדוק לשם מה הוא דרוש לחקירה. פישר מסר בעדותו כי הוא פנה רשמית, כבא-כוחו של ביטון, לבכירים ביאחב"ל וביהלום - היחידה המיוחדת לחקירות של מס הכנסה, וביקש הבהרות: מדוע ביטון נדרש להגיע לחקירה, מה מידת הדחיפות, והאם הוא חשוד בעבירה. בעדותו בבית המשפט מסר פישר, כי אותם בכירים אליהם פנה הבהירו כי ביטון דרוש למסירת עדות בנוגע לניסיון השתלטות ארגוני פשיעה על פרויקטים לבנייה באילת, וכי לא מדובר בחקירה באזהרה נגדו.
בעדותו טען פישר, כי הטענות כאילו הוא קיבל מידע מתועד ממלכה כדי להכין את ביטון לחקירתו באזהרה, בשקר יסודו, שכן באותו זמן, ולפי הדיווח שאכן קיבל מקציני משטרה אליהם פנה רשמית, ביטון לא היה חשוד בעבירה בפרשת הפרויקטים באילת. בעדותו הוא הדגיש, שוב ושוב, כי חוקרי המשטרה מסרו לו מידע כוזב - לפיו ביטון לא היה חשוד, במטרה שהוא, כבא-כוחו של ביטון, ישכנע את ביטון להגיע למסירת עדות בישראל. אם הייתי יודע שהוא חשוד, אמר, ואם אכן הייתי מקבל מסמכים סודיים מערן מלכה שביטון חשוד בעבירות, לא הייתי פונה לאותם בכירים במשטרה בשאלות, לא הייתי מוליך שולל את ביטון, ולא הייתי משפיע עליו לחזור לישראל. פישר הציע בעדותו: לזמן את אותם בכירים עימם שוחח כדי שיאשרו כי אכן - הם הונו אותו בכך שאמרו לו שביטון לא חשוד. הפרקליטות דחתה את טיעוניו של פישר, באותו מעמד, ולא הודיעה על כוונה לזמן עדי הזמה.
לעדות פישר ניכרת חשיבות מיוחדת, דווקא בגלל החשדות המופנים גם נגדו - כאילו הוא קיבל מידע סודי מערן מלכה והדליף לביטון כדי להכינו לחקירתו באזהרה. בלא עדי הזמה, עשוי בית המשפט לקבל את גרסתו של פישר. השאלה מדוע לא הגיעו עדי הזמה מטעמה של הפרקליטות - בלא עדי הזמה עשוי/עלול בית המשפט להימנע מהרשעתו של ביטון - התבררה רק בהמשך.
ל-News1 נודע, כי לבאי-כוחו של ביטון, עורכי הדין איתן פלג ואסף גולן, הובא מידע לפיו הפרקליטות ניסתה לגייס בכירים במשטרה עימם שוחח פישר, כדי שיעידו נגד גרסתו. אותם בכירים סירבו. אחד הבכירים שבהם אף אמר לגורם מסוים (שמו שמור במערכת, י.י.): "לא נבוא לשקר במשפט".
במהלך הדיון בבית המשפט, ולאחר ניסיון התחמקות, ולשאלת השופטת חיימוביץ שדרשה תשובות ברורות, הכחישה התובעת עפרה קרמני כי נעשו פניות לגיוס עדי הזמה. תגובתה הבלתי נכונה הקפיצה את באי-כוחו של ביטון. עו"ד יונתן טל, הפועל בתיק זה כיד ימינה, ניסה לרכך את הכחשתה של התובעת קרמני באומרו: "ניכר שהמשטרה מדליפה לסניגורים לפחות תיאורטית". בכך ביקש להסביר פשר הגרסאות הסותרות במשפט זה: האם אכן ניסתה הפרקליטות לזמן עדי הזמה.
ל-News1 נודע, כי הפרקליטות פנתה לפחות לשלושה חוקרים בכירים, כדי לגייסם כעדי הזמה נגד גירסת רונאל פישר, אך הם סירבו למסור עדות שאינה עולה בקנה אחד עם האמת. שמותיהם שמורים במערכת. כמו-כן ניסתה הפרקליטות להדיח גורם בכיר מאוד, כדי שימסור עדות כוזבת שתפליל את יאיר ביטון. בכך נטפל בהמשך.

תאריך:  05/08/2020   |   עודכן:  05/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  אסף דעבול / Assaf Daaboul  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יוסף ניצני / Yossef Nitzani  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  שלומי לחיאני / Shlomo Lahiani  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות נכשלה בגיוס עדי הזמה; "לא נבוא לשקר במשפט" נגד ביטון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיום ליום גדל המידע על הריקבון
קובגר  |  5/08/20 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
קובע שהרשעה פלילית בהפרת אמונים בתאגיד מצריכה חומרה גבוהה יותר של המעשים מאשר בהפרת אמונים בשירות הציבורי    זיכה ברוב דעות את משה טטרו, לשעבר חבר ועד בנק דיסקונט, אשר ניצל את מעמדו כדי לכפות על סוכן ביטוח לפרוע חוב ישן שלו לחברת מנורה
איתמר לוין
נג'יב רזאק נדון ל-12 שנות מאסר בשל חלקו בהיעלמות 4.5 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הממשלתית 1MBD    מיליארד דולר הגיעו לחשבונות הבנק של רזאק - ובית המשפט דחה את טענתו לפיה לא ידע על כך
יואב יצחק
פתיחת התיק מחדש נעשית בעקבות מידע מוכמן שהועבר אל הנציב בימים אלה    המידע הנפיץ מוחזק בידי גורמי חקירה בכירים, והוא כולל מידע לפיו: שי ניצן הנחה למסור מראש ליוחנן דנינו לפני חקירתו את דבר קיומה של קלטת המתעדת שיחתו עם הקצינה צ'    בכך סיכל ניצן תפיסת דנינו בשקרים    על-פי המידע, הבדיקה שערך הנציב ב-2019 בתלונה שהגיש עו"ד יעקב בורובסקי שובשה בעקבות מידע מטעה ואף כוזב שהוצג בפניו מצד כמה גורמים, ובהם ראש מח"ש עו"ד קרן בר מנחם, ופרקליט המדינה שי ניצן
איתמר לוין
מאיר תורג'מן, סגן ראש העירייה לשעבר, חשוד בקבלת שוחד ב-355,000 שקל ובגניבת 70,000 שקל מבית הכנסת בו התפלל    משה הבא, לשעבר יו"ר בזק בינלאומי, חשוד במתן שוחד כדי לקדם היתרים למלון שבבעלותו
איתמר לוין
תומך בקבלת העתירות נגד הענקת החסינות בכנסת הקודמת, כאיתות לכנסת הנוכחית לקראת דיון אפשרי נוסף    כץ מואשם במרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי שעמדו במקביל לחקיקה שקידם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il