X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברנסון פנה לבתי המשפט בלונדון וניו-יורק

הסדר נושים לווירג'ין אטלנטיק

חברת התעופה השביתה את פעילותה באפריל בשל הקורונה הגיעה להסדר עם נושיה בהיקף של 1.6 מיליארד דולר ומבקשת את הגנת בית המשפט
▪  ▪  ▪
התחילה במטוס משומש [צילום: יח"צ]

חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, בשליטתו של המיליארד ריצ'רד ברנסון, נכנסה להליכי חדלות פרעון בבית המשפט המחוזי במנהטן. החברה, שמרכזה בבריטניה, מבקשת (4.8.20) מבית המשפט להגן על נכסיה שבארה"ב מפני נושיה – במטרה לאפשר לה לממש הסדר נושים שיאפשר לה לצלוח את משבר הקורונה. ברנסון מחזיק ב-51% ממניות החברה, והיתרה בידי חברת התעופה האמריקנית דלתא.
בחודש שעבר הודיעה וירג'ין, כי הבטיחה מימון שיאפשר לה לשרוד במשך שנה וחצי. היא מסרה, כי הגיעה להסכמות עם נושיה ובעלי העניין על מימון של 1.6 מיליארד דולר, ולכן אין היא זקוקה לסיועה של ממשלת בריטניה. החברה פועלת רק בקווים בינלאומיים ארוכים והקפיאה את כל פעילותה בחודש אפריל; אין לה קווים מקומיים שאט-אט שבים לפעולה בארה"ב, אירופה וסין. באותו חודש נכנסה לניהול מיוחד חברת וירג'ין אוסטרליה, חברת התעופה השנייה בגודלה במדינה זו, בשל חובות של 6.8 מיליארד דולר ל-12,000 נוסעים.
בפנייתה לבית המשפט אומרת וירג'ין, כי היא ניהלה מו"מ עם בעלי העניין לצורך מימון מחדש, אשר יפחית את מצבת החובות שלה ויאפשר לה צמיחה בטווח הארוך. במקביל ביקשה החברה מבית המשפט בלונדון לאשר לה לכנס אסיפות נושים ב-25.8.20, לצורך אישור התוכנית המוצעת. בבקשה זו טענה החברה, כי המזומן שברשותה עלול להיגמר כבר בחודש הבא, אם התוכנית לא תאושר. לדברי וירג'ין, ההזמנות השנה צנחו ב-89% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והתחזיות למחצית השנייה של השנה הן לירידה של 75%.
ברנסון הקים את וירג'ין אטלנטיק ב-1984 ובתחילת דרכה היא הפעילה רק מטוס בואינג-747 (ג'מבו) משומש אחד, אשר טס בין לונדון לניו-יורק. בשנים הבאות הפעילה החברה מטוסים נוספים, ופריצת הדרך שלה באה כאשר ב-1991 קיבלה אישור לפעול מנמל התעופה הית'רו (ולא רק מנמלי התעופה המשניים של לונדון). וירג'ין אטלנטיק הייתה החברה הבריטית הראשונה שהתחרתה בבריטיש איירווייס בקו הדגל הטרנס-אטלנטי, ובכמה מן המובנים הייתה מבשרת עידן הלואו-קוסט. נכון להיום מחזיקה החברה ב-42 מטוסים, מעסיקה 10,000 עובדים וטסה ל-30 יעדים. בשנת 2018 הפסידה וירג'ין אטלנטיק 38 מיליון ליש"ט.
שווי נכסיו של ברנסון מוערך ב-4.4 מיליארד דולר והוא הבעלים של אימפריית חברות הנושאות כולן את השם וירג'ין. חברות אלו פועלות, בין היתר, בתחומי התיירות, המוזיקה, התקשורת, הרכבות, המשקאות, הספרים והפנאי. ברנסון ידוע בהתנהגותו הבלתי-שגרתית והצבעונית, הבאה לידי ביטוי גם בהשקעות יוצאות דופן - כגון טיסות לחלל - ובהרפתקאות כמו טיסה בכדור פורח והקפת העולם ביאכטה. בשנת 1999 קיבל ברנסון תואר אבירות והוא זכה בשורה של פרסים בינלאומיים נוספים, בין היתר על פעילותו הפילנטרופית הנרחבת.

תאריך:  05/08/2020   |   עודכן:  05/08/2020
+השמיים צפויים להיפתח ב-16 באוגוסט
22:04 05/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שר הבריאות יולי אלדשטיין, ושר החוץ גבי אשכנזי, הוסמכו לקדם את מתווה פתיחת השמים החל ב-16.8  ▪  רגב: "נפעל ליישום המתווה ולשמירת התעופה הישראלית"

המראות בעוד 11 ימים [צילום: משה שי/פלאש 90]
המטרה: תנועה בנמל התעופה בן גוריון [צילום: אריאל שליט/AP]
+מאז חצות אמש אובחנו 1,060 נשאי קורונה חדשים
21:30 05/08/20  |  איציק וולף

מאז חצות אמש אובחנו בישראל 1,060 נשאי קורונה חדשים. מניין המתים מקורונה בישראל עלה באחד ועומד על 565 מתים.

+רשות המסים האריכה מועד בקשת מענקי סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה
17:34 05/08/20  |  איציק וולף

רשות המסים הודיעה על מתן ארכה להגשת בקשות למענקי סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה (פעימה שנייה) עד 17.8.2020 (במקום 7.8.2020).
ארכה זו מתייחסת גם לעצמאים שמחזור פעילותם בשנת 2019 היה עד 300 אלף שקל, שיכולים להגיש בקשה לתוספת מענק (פעימה שלישית) כבר בעת הגשת הבקשה לפעימה השנייה.

+מחלוקת בעניין הגבלות הקורונה על בתי כנסת
16:04 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות אדלשטיין על הטענות לאפליית בתי כנסת: "מנסים להגיע לקריטריון אחיד"  ▪  ההחלטה על חגי תשרי תתקבל בקרוב  ▪  יו"ר ועדת החוקה: "נשמת אפה של היהדות היא התפילות בבתי הכנסת ועולם התורה והישיבות"

[צילום: דוברות הכנסת]
השר אדלשטיין והיו"ר אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+איטון והרו לומדים כיצד לשרוד
15:38 05/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט מספר על התאמות הכרחיות, התועלת שבהרחבת הפעילות בחו"ל, החששות מקריסה והמעבר להוראה מקוונת בכמה מבתי הספר הידועים בעולם

הרו. 4,200 תלמידים בחו"ל [צילום: ברנרד ברנס]
+אדלשטיין בוועדת החוקה: "סגר זה הכדור האחרון בקנה"
11:16 05/08/20  |  מירב ארד

שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין, השיב לח"כ אלי אבידר בנוגע לעמדתו על האפשרות לסגר ואמר: "סגר זה הכדור האחרון שנשאר לך בקנה. אם אתה מביא לסגר ותוך שבועיים שלושה נשאר עם אותם נתוני תחלואה אתה יכול להרים ידיים ואנחנו מנסים מאוד לא להגיע לשם. נעשה הכול למנוע סגר אך זה תלוי מאוד בשמירה על ההנחיות. חבל מאוד שלצד הקפדה יתרה על הכללים של חלק מהציבור, שולחים לי כל מיני הזמנות בסגנון "נבוא להפגין לצד הזוג למען בניית בית נאמן בישראל" ומייצרים הדבקות שרשרת".

+בלי בדיקת קורונה - תשלמו
08:03 05/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אמריקנים רבים נדרשים לשלם אלפי דולרים תמורת טיפולים בקורונה, בשל פרצות בחוק הקיים - אך הקונגרס אינו ממהר לתקן אותו, מדווח ניו-יורק טיימס

עד 6,408 דולר לבדיקה [צילום: ג'ון מונצ'ילו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
אמריקנים רבים נדרשים לשלם אלפי דולרים תמורת טיפולים בקורונה, בשל פרצות בחוק הקיים - אך הקונגרס אינו ממהר לתקן אותו, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
בטווח הקצר המכה קשה וברורה: לחברות התעופה, ליצרני המטוסים ולשדות התעופה    אובדן ההכנסות וההפסדים עד סוף 2021 יגיעו למאות מיליארדי דולרים    התחזית החיובית: חברות יתייעלו, החזקות שבהן יגדילו את נתח השוק שלהן ותתרחב ההצטיידות במטוסים ידידותיים לסביבה
מירב ארד
מעסיקים בתחום התעשיה והחקלאות יורשו לקזז עד 528 שקלים משכר העובד בגין עלות המגורים    בענף הבנייה לא יורשה המעסיק לקזז משכרו של העובד    לרשות העובדים יעמוד קו ייעודי שפתח משרד העבודה לצורך תלונות
רפאל בוכניק
מחקרים סוציולוגיים מצביעים כי קמפיינים מתוכננים של דיסאינפורמציה דרבנו מצבים של כאוס והציתו סנטימנט אנטי-ממשלתי במוקדים חברתיים, לעיתים עד כדי שכנוע השראתי ליציאה לרחובות ואימוץ מאפיינים של התנהגות אלימה וקרימינלית
איציק וולף
המשנה לראש המל"ל הודיע בוועדת הקורונה כי גובש מתווה לחידוש הטיסות לישראל וממנה לעשר ארצות הנחשבות ל'ירוקות' ולבעלות תחלואת קורונה נמוכה אך ציין שישראל מוגדרת 'מדינה אדומה' בשל התחלואה הגבוהה ביחס למספר התושבים    טען כי השמיים בישראל מעולם לא נסגרו וכי לא בטוח שיש להקים מעבדת קורונה בנתב"ג    האופוזיציה תוקפת: "חוץ מהצהרות - אין למדינה תוכנית סדורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il