חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, בשליטתו של המיליארד ריצ'רד ברנסון, נכנסה להליכי חדלות פרעון בבית המשפט המחוזי במנהטן. החברה, שמרכזה בבריטניה, מבקשת (4.8.20) מבית המשפט להגן על נכסיה שבארה"ב מפני נושיה – במטרה לאפשר לה לממש הסדר נושים שיאפשר לה לצלוח את משבר הקורונה. ברנסון מחזיק ב-51% ממניות החברה, והיתרה בידי חברת התעופה האמריקנית דלתא.
בחודש שעבר הודיעה וירג'ין, כי הבטיחה מימון שיאפשר לה לשרוד במשך שנה וחצי. היא מסרה, כי הגיעה להסכמות עם נושיה ובעלי העניין על מימון של 1.6 מיליארד דולר, ולכן אין היא זקוקה לסיועה של ממשלת בריטניה. החברה פועלת רק בקווים בינלאומיים ארוכים והקפיאה את כל פעילותה בחודש אפריל; אין לה קווים מקומיים שאט-אט שבים לפעולה בארה"ב, אירופה וסין. באותו חודש נכנסה לניהול מיוחד חברת וירג'ין אוסטרליה, חברת התעופה השנייה בגודלה במדינה זו, בשל חובות של 6.8 מיליארד דולר ל-12,000 נוסעים.
בפנייתה לבית המשפט אומרת וירג'ין, כי היא ניהלה מו"מ עם בעלי העניין לצורך מימון מחדש, אשר יפחית את מצבת החובות שלה ויאפשר לה צמיחה בטווח הארוך. במקביל ביקשה החברה מבית המשפט בלונדון לאשר לה לכנס אסיפות נושים ב-25.8.20, לצורך אישור התוכנית המוצעת. בבקשה זו טענה החברה, כי המזומן שברשותה עלול להיגמר כבר בחודש הבא, אם התוכנית לא תאושר. לדברי וירג'ין, ההזמנות השנה צנחו ב-89% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והתחזיות למחצית השנייה של השנה הן לירידה של 75%.
ברנסון הקים את וירג'ין אטלנטיק ב-1984 ובתחילת דרכה היא הפעילה רק מטוס בואינג-747 (ג'מבו) משומש אחד, אשר טס בין לונדון לניו-יורק. בשנים הבאות הפעילה החברה מטוסים נוספים, ופריצת הדרך שלה באה כאשר ב-1991 קיבלה אישור לפעול מנמל התעופה הית'רו (ולא רק מנמלי התעופה המשניים של לונדון). וירג'ין אטלנטיק הייתה החברה הבריטית הראשונה שהתחרתה בבריטיש איירווייס בקו הדגל הטרנס-אטלנטי, ובכמה מן המובנים הייתה מבשרת עידן הלואו-קוסט. נכון להיום מחזיקה החברה ב-42 מטוסים, מעסיקה 10,000 עובדים וטסה ל-30 יעדים. בשנת 2018 הפסידה וירג'ין אטלנטיק 38 מיליון ליש"ט.
שווי נכסיו של ברנסון מוערך ב-4.4 מיליארד דולר והוא הבעלים של אימפריית חברות הנושאות כולן את השם וירג'ין. חברות אלו פועלות, בין היתר, בתחומי התיירות, המוזיקה, התקשורת, הרכבות, המשקאות, הספרים והפנאי. ברנסון ידוע בהתנהגותו הבלתי-שגרתית והצבעונית, הבאה לידי ביטוי גם בהשקעות יוצאות דופן - כגון טיסות לחלל - ובהרפתקאות כמו טיסה בכדור פורח והקפת העולם ביאכטה. בשנת 1999 קיבל ברנסון תואר אבירות והוא זכה בשורה של פרסים בינלאומיים נוספים, בין היתר על פעילותו הפילנטרופית הנרחבת.