X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי ההערכות, בסוף שנת 2020 יהיו כ-500 אלף איש מובטלים עיקר הנפגעים: צעירים עד גיל 30 חסרי השכלה אקדמית, ערבים וחרדים התוכנית כוללת אבחון מקצועי והכוון תעסוקתי אישי, מתן תמריצים למעסיקים, דמי קיום לאורך ההכשרה, הכשרות מקוונות ללא עלות ומענק התמדה בעבודה
▪  ▪  ▪
הכשרות מקצועיות ותמריצים [צילום: פלאש 90]

משרד העבודה והרווחה מציג (יום ד', 5.8.20) את התוכנית הלאומית להכשרות מקצועיות, במטרה להשיב עובדים למעגל התעסוקה בעקבות משבר הקורונה. במשרד העבודה הציבו יעד להחזיר למעגל העבודה 100 אלף עובדים, בהשקעה של כמיליארד שקלים.
על-פי ניתוח הנתונים על-ידי בנק ישראל, משרד האוצר והלמ"ס, משרד העבודה והרווחה מעריך כי רבים מהעובדים שיצאו לחל"ת לא ישובו למקום עבודתם, מובטלים רבים לא ימצאו עבודה במהרה והצמיחה בישראל צפויה להיעצר. על-פי ההערכות, בסוף שנת 2020 יהיו כ-500 אלף איש מובטלים.
עוד עולה מניתוח נתונים כי נפגעי המשבר העיקריים הם צעירים, עד גיל 30 - שיעור הצעירים בחל"ת ובאבטלה גבוה ב-30% מהשיעור הכללי, חסרי השכלה אקדמית, ללא כישורים או מיומנויות, שהרוויחו משכורת נמוכה טרום המשבר, עם ייצוג יתר לנשים - בחודש יוני שיעור הנשים (25-30) שיצאו לחל"ת עקב משבר הקורונה היה גבוה פי 1.5 מהנתון המקביל בקרב האוכלוסייה הכללית. כמו-כן המשבר מאופיין בייצוג יתר לערבים ולחרדים - שיעורם מבין כלל המובטלים גבוה ב-20% לעומת השנה שעברה.
בעקבות ממצאים אלה, הוחלט במשרד העבודה כי התוכנית תתמקד באוכלוסיות הבאות: צעירים מקבלי דמי אבטלה בעלי ותק תעסוקתי מצומצם יחסית; מבוגרים בעלי ניסיון תעסוקתי עשיר יותר אשר ייתכן שיידרשו הסבה מקצועית; צעירים בני 24-18 ואוכלוסיות נוספות שלא השתתפו בשוק העבודה; עובדים בשכר נמוך בעלי סיכון גבוה להיפלט משוק העבודה.
התוכנית הלאומית כוללת ארבעה מהלכים אסטרגיים:
  • מתן ליווי אישי עד למציאת עבודה: אבחון מקצועי והכוון תעסוקתי אישי (עם מאבחן או באופן דיגיטלי); קורסי אוריינות דיגיטלית, אנגלית, עברית לפי צרכי הפרט והמעסיק; סיוע בכתיבת קורות חיים, הצגה עצמית, עבודה בסביבה מקוונת ועוד; הפנייה לראיונות וליווי עד לקבלה לעבודה; הפניה להכשרה מקצועית במידת הצורך
  • קיום שותפות עם המעסיקים: איסוף מידע מהשטח על משרות פנויות וחיבור למועמדים; תפירת "חליפה אישית" למעסיק עד להשמת העובד הנכון עם ההכשרה המתאימה; בנייה משותפת של הכשרות והצפת צרכים לגבי הכשרות נדרשות נוספות; בניית מערכת טכנולוגית להנגשת הביקושים והמשרות במשק; מתן תמריצים למעסיקים ולעובדים; ניהול בקרת איכות המבוססת על הערכה ומדידה בין הגופים המפעילים.
  • הכשרה מקצועית איכותית: מגוון מסלולי הכשרה בדגש על שיתוף המעסיקים משלב הגדרת הביקוש ועד להשמה; בניית הכשרות לפי צורכי המעסיקים ושיתופם בכל שרשרת התהליך; ביזור ופישוט של מערך ההכשרות. המטרה: השמות ולא תעודות; יצירת "מסלולים ירוקים" למעסיקים; דמי אבטלה מוגדלים (20%) או דמי קיום לאורך ההכשרה; מיקוד כלל התקצוב בקורסים איכותיים על סמך המדד המתחשב בשכר, משרות פנויות והשינויים בהיקף המועסקים; הקמת בי"ס דיגיטלי - הכשרות מקוונות ללא עלות לכולם.
  • תמריצים למעסיק ולעובד:
למעסיק:
  • המודל הגרמני - סבסוד שכר עובדים שצומצמה משרתם
  • מימון שכר מתלמד בתקופת ההכשרה אצל המעסיק (כיום המעסיק נדרש לשלם)
  • מענק על קליטת עובד שעבר הכשרה - לאחר שישה חודשי עבודה
  • מעסיקים שיחזירו עובדים מחל"ת יקבלו הכשרה מתקדמת לעובד על חשבון המדינה
לפרט:
  • דמי אבטלה מוגדלים (+20%) או דמי קיום במהלך ההכשרה
  • קבלת דמי אבטלה חלקיים לאחר קבלה לעבודה (לעובדים בשכר נמוך)
  • מענק התמדה בתעסוקה - לאחר שישה חודשי עבודה
  • סל גמיש להורים לילדים צעירים - מימון שמרטף, צהרונים, קייטנות לטובת הכשרה ותעסוקה.
שר העבודה והרווחה איציק שמולי: ״התוכנית הלאומית להכשרות מקצועיות היא מהלך אסטרטגי מרכזי ביכולתנו להניע מחדש את המשק ולתת לאלפי ישראלים שאיבדו את מקור פרנסתם הזדמנות מחודשת לשילוב במקצועות אטרקטיביים ובשכר גבוה. מול אתגרי האבטלה הגואה ובעיית הפריון הנמוך שמלווה אותנו כבר שנים - התשובה היא התוכנית הזו, שתוכל לחלץ רבים ממצבם ולשפר גם את ביצועי המשק״.
הממונה על זרוע העבודה, מרדכי אלישע: ״מדובר בתוכנית שתתן מענה לאוכלוסיות שנפגעו הכי קשה מבחינה תעסוקתית במשבר הקורונה. תפקידנו להציע לפרט הכשרות איכותיות, שמותאמות לצורכי המשק, והתוכנית עליה עמלנו מתמקדת במקצועות מבוקשים ובאוכלוסיות הספציפיות".

תאריך:  05/08/2020   |   עודכן:  05/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליווי אישי, תמריצים והכשרות מקצועיות למובטלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
מירב ארד
הוסיף "זה מדגרות קורונה"    תקף את כלי התקשורת והאשים: "מתדלקים את ההפגנות האלה"    גנץ באותה ישיבה: "מוטלת עלינו האחריות לאפשר את קיום ההפגנות"
יעקב ברדוגו
גנץ לא מוצא את עצמו בממשלה. עוד איתות ברור, אולי הכי ברור, לסוף דרכה של הממשלה. אל תאשימו אותי אם זה מתחיל להיראות כאילו גנץ מייחל לבחירות כדי שיוכל לפרוש בשקט, ובתסריט כזה נראה את גבי אשכנזי ממציא את עצמו מחדש
איתמר לוין
בתיאוריה יש לנו מנהיגות; בפועל היא נעלמה מן החזית    בתיאוריה פורסמו תוכניות סיוע רחבות היקף; בפועל הן אפילו אינן לעג לרש    בתיאוריה ניתנו הנחיות נגד הנגיף; בפועל הן מלמדות על ניתוק מן מציאות    בתיאוריה יש לשרים אחריות קיבוצית והכנסת מפקחת עליהן; בפועל בנימין נתניהו מגלה סממנים דיקטטוריים    בתיאוריה רוני גמזו יודע כיצד להילחם בקורונה; בפועל הוא עלול להיתקל בהתנגדות פקידותית ופוליטית
רפי לאופרט
קשה למחול לח"כ שאשא-ביטון על השגיאות שעשתה בתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה. הרחקתה מהתפקיד בנסיבות הקיימות, הייתה בלתי-נמנעת. ח"כ אינו יכול לבחור לעשות "חצי עבודה", ועוד בזמן ובמקום הלא נכונים. המקרה של ח"כ שאשא-ביטון חייב להיות שיעור מאלף לכל המעורבים
מירב ארד
האשים: "רבותיי, אתם מסיתים נגד ראש הממשלה 4 שנים על בסיס יומי, אתם התחלתם בכל הפילוג הזה במדינת ישראל, אתם וכל המערכות שתומכות בכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il