X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הושלם משא-ומתן בין חברת בז"ן לבין שותפות תמר ובמסגרת ההסכם הצפוי תספק תמר לבז"ן גז טבעי עד להתחלת הזרמת הגז על-ידי אנרג'יאן או עד ל-31 ביולי 2022 בז"ן תוכל להאריך את תוקף ההסכם בחצי שנה במצטבר
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי/פלאש 90]
בז"ן בהפסד של 157 מיליון דולר
איציק וולף
בתי הזיקוק סיימו את המחצית הראשונה של השנה בהפסדי ענק, לעומת רווח נקי של 92 מיליון דולר אשתקד * ברבעון השני לבדו הפסידה בז"ן 11 מיליון דולר
לרשימה המלאה

חברת בז"ן השלימה משא-ומתן להסכם גישור לרכישת גז טבעי ממאגר תמר. ההסכם - שדרוש עדיין לקבל את אישור האסיפה הכללית של בז"ן - טרם נחתם על-ידי שותפות תמר, הצפויה לעשות זאת בימים הקרובים. בהסכם נקבע כי מחיר הגז הטבעי יהיה קבוע, ללא מנגנוני הצמדה כלשהם.
ההסכם המסתמן יהיה בתוקף ממועד אישורו באסיפה הכללית של בז"ן ועד למועד תחילת אספקת הגז הטבעי לבז"ן על-ידי אנרג'יאן או עד ל-31 ביולי 2022. בז"ן תוכל להאריך את ההסכם פעמיים - בכל פעם לתקופה של שלושה חודשים ועד לתום שנת 2022.
שותפות תמר תספק לבז"ן את כל כמות הגז הטבעי עבור תקופה של 12 חודשים ובז"ן התחייבה לרכוש את כל הגז הטבעי שיידרש לה בתקופה זו באופן בלעדי משותפות תמר. כל זאת, ביחס לכמויות העודפות מן הכמות המינימלית של גז טבעי שבז"ן כבר ממילא מחויבת לרכוש משותפות תמר במסגרת ההסכם הראשון, מחויבות שתהיה בתוקף רק ברבעון הרביעי של השנה הנוכחית.
בז"ן חתמה גם על הסכמי מסגרת שבמסגרתם התחייבה לרכוש מספקי נפט גולמי סחורה בכמות מינימלית שנקבעה, והספקים התחייבו לאפשר לבז"ן להאריך את תנאי האשראי לתקופה של בין 60 ל-90 ימים ללא בטחונות וכנגד תשלום עלויות עסקה.
ההסכמים המדוברים הם עד לכמות מירבית של נפט גולמי שנקבעה בין בז"ן לבין כל אחד מן הספקים. אם בז"ן תממש את זכותה להאריך את אשראי הספקים מעבר ל-30 יום שניתנו לה עד עתה היא תישא בעלות אשראי ספקים בגין התקופה הנוספת.
הסכמי המסגרת הם לתקופות של בין 15 ל-18 חודשים וכוללים אפשרות של בז"ן להאריכם ב-12 חודשים נוספים. כל הספקים שעמם נחתמו הסכמי המסגרת הם ספקים משמעותיים של בז"ן והם מחברות סחר הנפט הגדולות בעולם המציעות מגוון רחב מאוד של סוגי נפט גולמי. "להערכת בז"ן, התחייבותה לרכישת כמויות מינימום מהספקים לא תפגע בגמישותה בתמהיל הנפט הגולמי הנרכש", לשון ההודעה לבורסה.

תאריך:  06/08/2020   |   עודכן:  06/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בז"ן תרכוש גז טבעי משותפות תמר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איזה ידיעה עקומה
חשדנית  |  9/08/20 23:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
איציק וולף
החברה הממשלתית נתיבי הגז הודיעה כי היא מתנגדת לשני סעיפים בתזכיר תיקון חוק משק הגז הטבעי: להטלת אחריות עליה לטיפול בתביעות פיצויים בלי הבטחת שיפוי מהמדינה ולאפשרות שמועצת הגז תשנה את תעריפי הגז על-פי הנסיבות המשתנות
עידן יוסף
שלומי פיליפ מנהל תחום עלויות חקיקה ברשות המיסים: נכון לסוף שנת 2019 יש בקרן העושר 474 מיליון שקל ההכנסות עתידות להגיע ל-200 מיליארד שקל
עידן יוסף
פרופ' איתן ששינסקי מציע לחייב את חברת כי"ל להגיע להסדר עם רשות המיסים לפני שתורשה להתמודד על המכרז לזיכיון    "נובל אמרה שהפרישה את כספי ההיטלים אולם רשות המיסים לא מוכנה לקבל את הכסף"
עידן יוסף
ראש המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר מגלה: יש בארץ כ-250 מיליארד חביות נפט בפצלי שמן, כמות דומה לכמות הנפט שיש לסעודיה    "ארגונים רבים בארץ ובממשלה עשו מאמץ גדול כדי שנפסיד הרבה כסף מהכנסות המדינה מגז. אם היינו חותמים חוזים על ייצוא גז בשנת 2013, היינו מרוויחים עד היום לפחות עוד 10 מיליארד דולר"
איציק וולף
קבוצת דלק הודיעה כי קיבלה את אישור מועצת הנפט להעברת הזכויות בקידוחים כריש ותנין וכי התמלאו כל התנאים לעסקת פי גלילות    שתי העסקות יחד צפויות להניב לחברה 1.38 מיליארד שקל שיצמצמו במעט את החוב הפיננסי העצום שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il