X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניצן. "ההחלטה לא הייתה בלתי סבירה" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
בארי. תרומות לפעילות שארגנה אשתו [צילום: משטרת ישראל]
ראש צוות החקירה בפרשת פישר, דובי שרצר:

ניצן מנע את חקירת בארי בחשד לשוחד

שרצר סבר שיש מקום לחקור את הניצב בחשד לעבירות של קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם רונאל פישר - אך ניצן ואורי כרמל קבעו שהוא ייחקר כעד בלבד החוקרים הפגישו את ערן מלכה עם רעייתו של רונאל פישר - אך לא תיעדו בצורה כלשהי את המפגש
▪  ▪  ▪
מח"ש וניצן סיכלו חקירת חשדות נגד דנינו - למרות המידע המפליל
יואב יצחק
חשיפה בלעדית ב-News1 * המידע המפליל: דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו * ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו * התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה * החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
לרשימה המלאה

היה מקום לחקור את ניצב ירון בארי בחשד לעבירות שוחד והפרת אמונים. כך אומר (יום ה', 6.8.20) דובי שרצר, שהיה ראש צוות החקירה בפרשת רונאל פישר. בארי היה ראש אגף התנועה וראש אגף משאבי אנוש, וכיום הוא מנכ"ל הגוף המאחד את קרן לב"י והאגודה למען החייל.
בחקירה עלה החשד, כי פישר שיחד את בארי באמצעות תרומה לפעולות שארגנה רעייתו לסיוע לילדים נזקקים. שרצר כבר אמר כי היה מקום לחקור את בארי באזהרה כחשוד - אך פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, וראש מח"ש דאז, אורי כרמל, החליטו לחקור אותו כעד בלבד. כעת אומר שרצר, כי לדעתו היה מקום לייחס לבארי עבירות חמורות, וכך גם המליץ. בסופו של דבר בארי הועמד לדין משמעתי והורשע בצורה חלקית. לדברי שרצר, דעתו לא השתנתה - אך אין לומר שההחלטה להימנע מכך הייתה בלתי סבירה בעליל.
עוד התברר בדיון, כי חוקרי רשות המיסים לא חקרו את ערן מלכה בחשד שלא דיווח על כספי השוחד שקיבל מפישר. סניגורו של פישר, עו"ד עמית בר, המשיך להראות את מה שלשיטתו מלמד על הטבות ניכרות שניתנו למלכה בתחום הפיננסי, כחלק מהטענה לפיה היו עימו הסכמות שלא תועדו כנדרש. שרצר השיב: "חוקרי המס קיבלו גישה מלאה והם קבעו את מי הם רוצים לחקור. אני יכול להעריך שעצמאי ובעל חברות היה הרבה יותר משמעותי להם מאשר שכיר. אני בשום שלב לא מנעתי מהם לחקור את ערן". הוא הדגיש שוב ושוב: "לא היו שום הסכמים מתחת לשולחן עם ערן".
בהמשך טען בר, כי אנשי מח"ש היו יכולים לחשוד - לאור מידע שעלה בחקירה - שמלכה קיבל במרמה את הפנסיה המוקדמת מן המשטרה. מלכה פרש רשמית מסיבות רפואיות, וכך נשמרו זכויותיו. לדברי בר, היה מקום לחשוד שפרישה זו אושרה על בסיס אישורים מזויפים או בלתי מדויקים, ושאל מדוע החוקרים לא בדקו נקודה זו. שרצר הסביר, כי לאנשי מח"ש לא הייתה כל יכולת להשפיע על החלטת הוועדה הרפואית.
עוד המשיך בר להציג פעולות חקירה שלא תועדו. ב-10.5.15 אמר מלכה לחוקר מח"ש, עופר בביצקי, כי לשיחתם היה חלק משמעותי בהחלטתו להתוודות - אך אין כל תיעוד לשיחה כזאת ביניהם. שרצר: "בביצקי היה חוקר זוטר, אולי הוא ליווה את ערן כעצור". ואילו ב-8.5.15 הפגישו החוקרים את מלכה עם מיכל פישר, רעייתו של רונאל פישר, אך המפגש לא תועד ואפילו לא נכתב זכרון דברים אחריו. שרצר אישר, כי ראוי היה לכתוב זכרון דברים, ולא הסביר מדוע המפגש לא תועד.
בר המשיך לנסות ולבסס את טענתו, לפיה מלכה הפך לעד מדינה לפני המועד בו נחתם ההסכם איתו. ב-10.5.15 אמר בביצקי למלכה: "אתם פה במו"מ" - בעוד שלדברי שרצר, שבוע קודם לכן הבהיר סגן מנהל מח"ש, משה סעדה, לסניגוריו של מלכה שלא ייחתם איתו הסכם. שרצר הגיב: "עורכי הדין שלו דיברו עם סעדה כמה פעמים. זה מראה את מה שאני אומר כל הזמן: שהיו דיבורים ולא הבטיחו לו שום דבר".
מלכה אמר בעדותו, כי היה מו"מ איתו ב-11.5.15. שרצר שב ואמר: "עורכי הדין שלו דיברו עם סעדה כל הזמן. הסטטוס שלו השתנה רק ב-19 במאי". ב-3.5.15 אפשרו החוקרים למלכה להיפגש עם אשתו, קרן מלכה, שגם היא קצינת משטרה. בפגישה זו, שתועדה בידי מח"ש, נתן מלכה לרעייתו שני פתקים - ללא כל התערבות מצד החוקרים. שרצר: "לא ראיתי את זה".

תאריך:  06/08/2020   |   עודכן:  06/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצן מנע את חקירת בארי בחשד לשוחד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא ניצן זה גזע של אקליפטוס
הפנתר  |  6/08/20 22:00
2
שי ניצן בדרך לגהנום בדין שמיים ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  6/08/20 23:02
3
נכתב בנובמבר 2019!!!
אקטואלי  |  7/08/20 00:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
טוענת: עדויותיהם של מלכה וע"י מספיקות כדי לדחות את הבקשה לזיכוי    ההגנה: היכן המסמך הסודי שהוכן במשטרה והועבר לכאורה לביטון?
יואב יצחק
העדות ניתנה ע"י רונאל פישר במשפט המתנהל בת"א נגד יאיר ביטון לפיו קיבל מידע סודי מערן מלכה באמצעות פישר בדבר החשדות נגדו בפרשת אברג'יל    פישר העיד: לא קיבלתי ולא מסרתי מידע סודי; פניתי רשמית כבא-כוחו של ביטון לבכירים במשטרה והם מסרו לי שהוא אינו חשוד; אם הייתי יודע שהוא חשוד לא הייתי מציע לביטון, השוהה דרך קבע בחו"ל לרגל עסקיו, לבוא לארץ לחקירה    התביעה שיקרה לבית המשפט, כשהתכחשה לכך שניסתה לגייס עדי הזמה    אחד הקצינים אמר: "לא נבוא לשקר במשפט"
איתמר לוין
ראש צוות החקירה מכחיש חלק מטענותיו של עד המדינה    שרצר: לא רשמתי את דבריו של מלכה לפיהם בכוונתו להודות, כי לא חשבתי שזה משמעותי    אומר שככלל אין תיעוד לשיחות בין החוקרים לסניגורים
איתמר לוין
הקבלן טוען שהמדינה לא הוכיחה אפילו לכאורה את העבירות שהיא מייחסת לו - שימוש בחומרי חקירה מסווגים בשנת 2014 כדי להתכונן לחקירתו בשל קשריו עם יצחק אברג'יל וניסיון להתחמק ממעצר
איתמר לוין
מזכירתו לשעבר של פישר שהפכה לעדת המדינה, נחקרה מספר פעמים מחוץ לחדר החקירות ללא תיעוד בזמן אמת    ראש צוות החקירה, דובי שרצר, לא ידע להסביר את הסיבות הנקודתיות, אך אמר שיש זכרונות דברים על כל האירועים המהותיים ושלא הייתה שיטה של "חקירת חניונים"
רשימות נוספות
פישר התפרץ על בכיר מח"ש  /  איתמר לוין
איננו מסתירים הסכם עם מלכה  /  איתמר לוין
שי ניצן עיכב המו"מ עם מלכה  /  איתמר לוין
שקרנים חינם  /  איתמר לוין
משפט פישר: הגרסה הכבושה של התביעה  /  איתמר לוין
האם חסן חסין  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il