X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקראת פרסום הרשימות בחודש הבא

כללים לרשימת מניעויות השופטים

הרשימה תכלול "בעלי דין ועורכי דין שלמיטב ידיעתו הם 'שחקנים חוזרים' המתדיינים תדיר בבית המשפט שבו הוא מכהן ואשר קיים 'חשש ממשי למשוא פנים' אם ידון בעניינם או עילת פסלות אחרת"
▪  ▪  ▪
יש גם חובה לדון [צילום: דוברות הרשות השופטת]

"שופט או רשם יכלול ברשימת המניעויות בעלי דין ועורכי דין שלמיטב ידיעתו הם 'שחקנים חוזרים' המתדיינים תדיר בבית המשפט שבו הוא מכהן ואשר קיים 'חשש ממשי למשוא פנים' אם ידון בעניינם או עילת פסלות אחרת". כך קובע מסמך הנחיות להכנת רשימת המניעויות של השופטים, אותו מפיצה (יום ו', 7.8.20) הנהלת בתי המשפט.
רשימת המניעויות כוללת את מי שהשופטים פוסלים את עצמם מראש לדון בענייניהם - כצדדים או כעורכי דין - בשל קשרים אישיים, משפחתיים או מקצועיים ממשיים. מטרתה המרכזית היא לסייע למזכירויות בתי המשפט בניתוב התיקים. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, החליטה שהרשימות של כל השופטים יתפרסמו באתר הרשות השופטת החל משנת המשפט הקרובה, המתחילה בעוד חודש. מסמך ההנחיות נועד לסייע לשופטים בהכנת הרשימה, והוא הוכן בשיתוף עם שופטי בית המשפט העליון, נשיאי בתי המשפט ומומחית האתיקה ד"ר לימור זר-גוטמן.
במסמך מודגש, כי הרשימה דינמית ויש לעדכן אותה בהתאם להתפתחויות. היא גם אינה באה במקום כללי הפסלות ובמקום חובתו של השופט לגלות לצדדים כל פרט הנוגע ל"מראית פני הצדק", גם אם אין חשש למשוא פנים. לצד זאת, מודגש, חל הכלל ולפיו שופט חייב לדון בכל תיק המובא בפניו אלא אם קיימת מניעה שיעשה זאת.
השופטים מחויבים לעדכן את הרשימה עם תחילת שנת המשפט (5 בספטמבר) ובאמצעה (1 במארס), ובתאריכים נוספים ככל שימצאו לנכון. אין צורך לעדכן את הרשימה בדבר מניעות זמנית וקצרת מועד, ואשר אינה צפויה לעלות על חודשים ספורים, ואולם אין בכך כדי לפטור את השופט מחובת הגילוי או מהימנעות מלשבת בדין במקרה קונקרטי זה או אחר. ברשימת המניעויות ייכללו:
  • בני משפחה של השופטים, אם הם מתדיינים חוזרים באותו בית משפט. מדובר בבן זוג, ילד, הורה, אח, סב, הורה של בן הזוג או מי שסמוך על שולחנו של השופט, וכן, בהתאם לעניין, בן זוג או ילד של כל אחד מאלה.
  • בעל דין שהיה לקוחו של השופט לפני מינויו ולא חלפו חמש שנים מאז סיום הטיפול בענייניו.
  • גורם שהשופט מועסק על ידו במסגרת עיסוק נוסף, או שמקבל ממנו גמול בעבור עיסוק או פעילות נוספים (כגון בתחום האקדמי או בפרסום ספרים).
  • עורך דין שהיה שותף של השופט ולא חלפו חמש שנים מאז היותם שותפים. המניעות תמשיך לחול גם לאחר חמש שנים, ככל שיש ביניהם קשרי חברות הדוקים.
  • עורך דין שמטפל בעניין של שופט או של בן משפחתו. תקופת המניעות נגזרת מהיקף הטיפול.
  • משרד עורכי דין שבן משפחה של שופט הוא מתמחה או עורך דין בו. אם מדובר במדינה או ברשות ציבורית, ייכללו ברשימה רק אותו בן משפחה והממונה הישיר עליו.
  • עורך דין שלשופט יש קשר חברתי הדוק או קירבה ממשית אחרת עמו.
  • מקום העבודה של בן/בת זוג של שופט ושל ילדיו הבגירים, ככל שמדובר במתדיין חוזר באותה ערכאה - בתנאי שהללו הם שותפים, בעלי עניין או מנהלים בכירים במקום העבודה.
  • מתמחה או עוזר משפטי של השופט - למשך שנה מסיום עבודתו. אם נשמר עימו קשר חברתי הדוק, תמשיך המניעות לחול כל עוד נמשך הקשר.
  • בני משפחה בקרבה ראשונה לעוזר משפטי או מתמחה שהם מתדיינים חוזרים, בתקופה שבה העוזר המשפטי או המתמחה מועסק בלשכת השופט.

תאריך:  07/08/2020   |   עודכן:  07/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כללים לרשימת מניעויות השופטים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנפלאות המשפט בישראל
ישראל בר-ניר  |  8/08/20 01:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
קצין בדרגת פקד נחשד במתן הוראה למסור דיווח כוזב בליבתו של תיק גניבת רכב    להב לא עשתה דבר במשך שנתיים, וכאשר הועבר החשד למח"ש - נעלמו מסמכים מן התיק    מח"ש כלל לא חקרה את הקצין, והוא משרת בתפקיד רגיש ביחידת העילית    התובע שחשף את החשדות נאלץ לעזוב את המשטרה
איתמר לוין
שופטת מחוזית מינתה 12 בתוך שלוש שנים את אותו עורך דין לבעל תפקיד בהליכי שיקום חברות - מתוך 29 תיקים בהם דנה    שהם: לא קיבלתי מענה של ממש; לא מדובר בשיקולים זרים, אך זוהי פגיעה באמון הציבור במערכת
איתמר לוין
רב-פקד גיל רותם, המושאל מהמשטרה, הצליח לקבל ביטול של דוח בסך 2,000 שקל שנרשם לו בצדק - תוך השוואת מעמדו לקצין משטרה    מנהלת המחלקה, קרן בר-מנחם, לא מצאה פגם בהתנהלותו
איתמר לוין
המחוזי בירושלים גזר שש שנות מאסר על אדם שביצע עבירות מין בבתו בת ה-12 במשך שנה    אלרון: העונש אינו הולם את חומרת המעשים ואת הפסיקה להחמיר בענישה על עבירות מין במשפחה; גזר על האיש תשע שנות מאסר
איתמר לוין
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רמי רובין, גזר 7.5 שנות מאסר על אדם שנהג ללא רישיון ובהשפעת סמים, הפיל בכוונה חוליות בטון על כביש בין-עירוני וגרם למותו של נהג בן 26
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il