X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החלטה חריגה של נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת

עו"ד עלה לנכים 96,000 שקל

מוחמד ספורי הגיש 48 בקשות רשלניות וחסרות תום לב לתביעות ייצוגיות נגד רשויות מקומיות, בטענה להעדר הנגשה לנכים הבקשות נדחו על הסף והנכים ישלמו 2,000 שקל לכל רשות
▪  ▪  ▪
אין עילת תביעה [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90]

שלושה נכים ישלמו הוצאות בסכום כולל של 96,000 שקל בשל 48 בקשות לתביעות ייצוגיות שהגישו באמצעותו של עו"ד מוחמד ספורי, ואשר הוגשו בצורה פגומה ובחוסר תום לב. כך קובע (6.6.20) נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, אברהם אברהם.
סאלח רזק, אדהם כיאל ובאסם אבו-אלוהיג'א ביקשו לתבוע עד 2.5 מיליון שקל מכל אחת מ-48 רשויות מקומיות, בטענה שלא עמדו בתקנות ההנגשה לנכים. מדובר בין היתר בעיריות תל אביב, באר שבע, רמת גן, חולון, כפר סבא, חיפה וראשון לציון. בכולן נטען, כי המבקש הוא נכה המתנייד בכסא גלגלים, הנוהג "להכיר תרבות, לעשות קניות ולטייל ברחבי הארץ", ואשר נתקל בקשיים בשל אי-הנגשת מדרכות, צמתים ומעברי חצייה - הן לנכים והן ללקויי ראייה. הבקשות הוגשו בפרק זמן קצר (רובן בנובמבר 2018) בבתי משפט ברחבי הארץ ובית המשפט העליון הורה לרכז אותן במחוזי בנצרת.
אברהם קיבל את בקשת הרשויות לנקוט צעד החריג של דחיית הבקשות על הסף, וזאת משלוש סיבות: העילות אינן כלולות בחוק תביעות ייצוגיות, המבקשים ועורך דינם נהגו בחוסר תום לב קיצוני והם אינם מתאימים לייצג את הקבוצה. בין היתר מציין אברהם, כי הבקשות התעלמו מכך שחלק מהוראות הנגישות טרם נכנסו לתוקפן, וכי הם ניסו להסתמך על תקן ישראלי שטרם קיבל עיגון רשמי.
אברהם מוסיף: "הקלקול בהתנהגות המבקשים ובא-כוחם מתחיל בהגשת 48 בקשות לאישור תובענה ייצוגית, תוך פיזורן על פני שמונה בתי משפט שלום במקומות שונים ברחבי הארץ (נצרת, חיפה, כפר סבא, ירושלים, קריית גת, רמלה, פתח תקוה ותל אביב), כאשר עניינן של הבקשות זהה ונוסחן אחיד. התנהגות זו מגיעה כדי חוסר תום לב". ספורי הפר את פסיקת העליון לפיה יש להגיש באותו בית משפט תביעות ייצוגיות העוסקות באותה עילה, והפר את הוראת המחוקק לציין את קיומן של בקשות דומות.
על התנהגות זו אומר אברהם: "הגשה מפוזרת של תובענות, בירורן בנפרד או אי-גילוי הליכים מקבילים שמתקיימים, מביאים בהכרח להשחתת זמן שיפוטי יקר, להטיה בפסיקת שכר הטרחה והגמול לתובע, להערמת קושי בניהול הגנתן של המשיבות, אשר במציאות מתוקנת ויעילה יכולות להתאחד ולנהל את הגנתן במשותף. וחמור מכל אלה, המציאות המתוארת עלולה להוביל לפסיקות סותרות, אשר יובילו לחוסר ודאות משפטית, להסתעפויות הליכים נוספים ועוד כיו"ב".
לדברי אברהם, "צבר של תקלות, כשלים והתרשלות בניסוח הבקשות מוביל לכלל מסקנה, כי עניינם של חברי הקבוצה צפוי שלא להיות מיוצג ולהתנהל בדרך הולמת". ספורי ביקש סכומי פיצויים שונים ללא הסבר, ואומדן חברי הקבוצה בערים השונים לא עמד ביחס למספר תושביהן. הוא גם ערבב בין מי שפנו למקצת מן הרשויות לפני הגשת הבקשות לבין מי שהגישו את הבקשות עצמן.
אברהם מסכם: "התנהגות שכזו היא בבחינת עשיית שימוש לרעה בכלי החשוב של תובענה ייצוגית. היא עשויה לפגוע פגיעה קשה במוסד התובענה הייצוגית. לדאבוני עשויות בקשות אלה שהוגשו בדרך שהוגשו, גם לפגוע בציבור הנכים שהמבקשים דכאן מתיימרים לייצג את ענייניהם. על כל אלה יש להצר. משום כך, ואף שמדובר במי שמוגבלים בשל נכותם, מצאתי לחייבם בהוצאותיהן של המשיבות". כל אחת מן הרשויות תקבל 2,000 שקל מהנכה שביקש לתבוע אותה.

תאריך:  09/08/2020   |   עודכן:  09/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד עלה לנכים 96,000 שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם עורך הדין
חיים ו.  |  9/08/20 21:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עלייה של 64% ברווח הנקי של כ-82 מיליון דולר בחציון הראשון של השנה    המכירות בחציון הראשון חצו את רף ה-2 מיליארד דולר    ירידה של כ-15% נרשמה במכירות של חטיבת תעופה
מירב ארד
הבנק היפני ישקיע סכום ראשוני של 80 מיליון דולר, בקרן חדשה משותפת שתתאגד בסינגפור, ותעסוק במתן אשראי לחברות באזור אסיה
עידן יוסף
במסגרת תוכנית להפצת מידע יזום, יפורסמו בין היתר: פרוטוקולים של ישיבות מועצת הגז הטבעי, הסכמים של מדינת ישראל עם מדינות אחרות ושיקוף של הליך בחירת רבנים לבתי הדין הרבניים
מירב ארד
בר מכהנת בשנתיים האחרונות כמנהלת מינהל הפיתוח במשרד הפנים. בעבר מילאה שורת תפקידים בשירות הציבורי בתחומי התכנון והשלטון המקומי, בינהם כ-5 שנים כסמנכ״לית תקציבים והון אנושי במנהל התכנון והבנייה, כראש מטה מנכ"ל משרד הפנים
מירב ארד
הליכוד: "גנץ שוב לא רצה לבוא לבית ספר"    כ"ץ: "גנץ כבר נמצא בקמפיין בחירות, הוא פוגע בציבורים הכי נזקקים"    יעלון: "גם כרגע נתניהו עוסק בלברוח מספסל הנאשמים ובוודאי לא מקיים את הסכם הקואליציה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il