X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפסק הלכה שפרסמו הרבנים לנוכח ריבוי מקרי טביעות הילדים, נדרשים הורים להישמר מפני בריכות ביתיות ובריכות באתרי נופש ולהקפיד להשגיח על ילדים בקרבת מים
▪  ▪  ▪
מתוך התשדיר למניעת טביעות ילדים [צילום: לפ"ם]

פסק הלכה עליו חתומים הרב הראשי הספרדי לישראל יצחק יוסף והרבנים שמחה רבינוביץ ונפתלי נוסבוים העוסק בהלכות שמירת הנפש העוסק בהלכות שמירת הנפש, קובע כי אין לשכור חדר-נופש (צימר) או דירה עם בריכה פרטית, שאינם עומדים בכללי הבטיחות.
בפסק נכתב כי יש לוודא שהבריכה מגודרת במחיצה בגובה 1.10 מטר מהקרקע למניעת כניסת ילדים ופעוטות ללא השגחה. כמו-כן מודגש שבכל מקווי מים שבתוך הבית, לרבות דלי מים, חובה להקפיד על נוכחות של מבוגר אחראי שתפקידו להשגיח על הילד ללא הסחת דעת.
מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עולה כי טביעה היא הגורם השני בשכיחותו לתמותת ילדים. עד כה טבעו השנה למוות 8 ילדים. כאשר בקיץ אשתקד טבעו למוות 13 ילדים, טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות. ילד שטובע אינו יכול לצעוק ולהתריע שהוא בסכנה מכיוון שהפה והראש שלו מכוסים במים. ילדים עד גיל 5 עלולים לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים בודדים, ולכן חשוב שלא יהיו בקרבת המים ללא השגחה.
לפסק ההלכה הצטרפו רבני העיר בני ברק חיים יצחק אייזיק לנדאו ושבח צבי רוזנבלט. ארגון אמת ליעקב, הפועל למניעת סכנות בכלל וסכנות לילדים בפרט, אומר כי אי-ציות להנחיות הבטיחות מהווה עבירה הלכתית על האיסורים "הישמר לך ושמור נפשך מאוד", ו"לא תשים דמים בביתך".
בנוסף ברקע חופשת "בין הזמנים" פרסמו הרבנים יהודה סילמן, שמעון בעדני, ושריאל רוזנברג, הודעה לשמירת הגוף והנפש וציינו כי יש להמנע מנסיעות למקומות בהם צפויים מכשולים שונים, בהם סכנות רוחניות וסכנות גשמיות.
בין הסכנות הגשמיות הדגישו הרבנים שיש להימנע מטיולים למקומות מסוכנים ללא הכנה ראויה, בריכות ומאגרי מים שאינם מגדרים ורחצה בים ללא פיקוח.

דו"ח היפגעות ילדים ובני נוער בחודשי הקיץ והחופש הגדול / דוח
שיעור הילד ים ההרוגים מתא ונות דרכים ב ישרא להוא ה גבוה ב יותר מבין מדינות ה-OECCD, נתון שנשמר לאורך השנים האחרונות
התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים / מצגת
מטרת התוכנית היא להכניס את נושא בטיחות הילדים ומניעת היפגעותם לסדר היום הממשלתי תחת סמכותם של מספר משרדי הבריאות, חינוך, כלכלה, רווחה ותחבורה, ובשאיפה לצרף למעגל זה משרדים וגופים נוספים. בין היתר יפעלו המשרדים בהסברה להעלאת מודעות ההורים, בתוכניות חינוך לילדים, בהכשרת אנשי מקצוע הבאים במגע עם ילדים, באיסוף נתונים ומחקר מעמיק אודות פגיעות תוך יצירת מאגר לאומי כולל שיסייע להפחיתן ובנדבכים נוספים
איתור נתונים ועיבודים סטטיסטיים אודות תמותת ילדים מטביעה בעונת הרחצה בשנים 2011-2014
מנתוני המערך הלאומי לנתוני היפגעות ובטיחות ילדים (מיזם NAPIS) עולה כי בעונת הרחצה 2014 (1.5-23.10) דווח בתקשורת על 56 מקרי היפגעות של ילדים עקב טביעה, 19 מקרים מתוכם נסתיימו במוות. בהשוואה לשנים קודמות, שנת 2014 מתאפיינת בעלייה חדה מאוד )של 104% בהשוואה לממוצע השנים שקדמו לה( במקרי התמותה כתוצאה מטביעה.
תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  11/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבנים: אין לנפוש במקומות ללא בריכה מגודרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההלוויה תתקיים אחה"צ בבני ברק והמשטרה עשויה להתמודד שוב עם ציבור חרדי גדול שעלול שלא לציית להנחיות
איתמר לוין
ממשלת רוסיה הודיעה שתרשום מחר חיסון למגפה - אך במערב מטילים ספק ביעילותו ובבטיחותו, מחשש שרוסיה זירזה את ההליכים מסיבות פוליטיות
אביתר בן-צדף
החזיר את התיק לדיון חוזר בבית המשפט, שיקבע את עונשו של דזוֹכאר צארנייב, שהרג שלושה ופצע כשלוש מאות אנשים במרתון של בוסטון לפני כשבע שנים, ונידון למוות    לדעת בית-הדין לערעורים, נכשל השופט בבית המשפט הפדרלי בבוסטון בבחירת המושבעים, שלחלקם הייתה דעה קדומה נגד צארנייב
איתמר לוין
אלרון: לא היה מקום להטלת הוצאות בערעור רק משום שלדעת הימן לא היה מקום לטענות שהועלו בו; ההוצאות הוטלו בלא להעניק למערער את זכות הטיעון - בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון
מירב ארד
ההצעה תובא לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית ביום רביעי    ח"כ האוזר: "האופוזיציה רוצה להעניש את הקואליציה אבל לא צריך על הדרך להעניש את הציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il