X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפי נתוני הכנסת: בשנת 2019 הועסקו בשירות המדינה 9,763 עובדים ערבים, המהווים 12.2% מכלל העובדים 2/3 מהעובדים הערבים הועסקו במערכת הבריאות במערכת משרדי הממשלה הועסקו 43,873 עובדים מהם 3,360 עובדים ערבים, שהם 7.7% מהעובדים במערכת ביחס לכלל העובדים במערכת משרדי הממשלה, בקרב העובדים הערבים יש שיעור גבוה יותר של עובדים בדרג הכניסה ושיעור נמוך יותר בדרגים הבכירים יותר ככל שמתקדמים בדרגת הבכירות
▪  ▪  ▪
ח"כ אוסאמה סעדי
[צילום: דוברות הכנסת]

ועדת החוקה חוק ומשפט קיימה (יום ג', 77.8.20) דיון מעקב בנושא הייצוג ההולם לאוכלוסייה הערבית על-פי דוח גיוון וייצוג בשירות המדינה מטעם האגף לגיוון תעסוקתי המציג את נתוני העסקת האוכלוסיות הזכאיות לייצוג הולם בשירות המדינה לשנת 2019, מכוח חוק שירות המדינה (מינויים) התשי"ט-1959.
חוק שירות המדינה קובע, כי שירות המדינה מחויב להבטיח ייצוג הולם למספר קבוצות אוכלוסייה, ביניהן לבני האוכלוסייה הערבית, בכל הדרגות והמקצועות ובכל המשרדים ויחידות הסמך. בנובמבר 2007 החליטה הממשלה כי עד לסוף שנת 2012 לפחות 10% מעובדי המדינה יהיו מבני האוכלוסייה הערבית. מטרת ההחלטה הייתה לצמצם את הפער שבין שיעורם של בני האוכלוסייה הערבית באוכלוסייה, כ-19% ובין שיעורם בקרב עובדי המדינה באותה העת - כ-%6 .מאז לא עודכן היעד.
במסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוכן לדיון נכתב כי: "לפי נתוני נציבות שירות המדינה, שיעורם של בני האוכלוסייה הערבית מקרב העובדים בשירות המדינה עמד ב-2019 על 12.2%, כלומר - עלה ב-6% משנת 2007, אז כאמור עמד על6%. עם זאת, בבחינת שיעורי הייצוג של בני האוכלוסייה הערבית המועסקים במיניסטריונים השונים נמצא, כי רק בשלושה מ-22 המיניסטריונים (פנים, בריאות, עבודה ורווחה), שיעורם של הערבים מקרב העובדים היה גבוה מ-10%.
התפלגות העובדים הערבים בין מערכת משרדי הממשלה לבין מערכת הבריאות שונה מזו של כלל העובדים: שני שלישים מהעובדים הערבים בשירות המדינה הועסקו ב-2019 במערכת הבריאות, לעומת שיעור של 45% בקרב כלל עובדי שירות המדינה".
יו"ר הישיבה ח"כ אוסאמה סעדי: "בשנים האחרונות בחלק מהמשרדים עברו את היעד בעוד משרדים אחרים רחוקים ממנו מאוד. אין ספק שמדובר בזכות בסיסית חוקתית ואפילו לא היה צריך להכניס את הסעיף בחוק במדינה שבאמת הייתה דאגת לכלל האזרחים והאוכלוסיות. זה אמור היה להיות מובן מאליו. אבל, מכיוון שסבלנו מאפליה לפי כל הממשלות, החוק הזה הוא אחת מנקודות האור בספר החוקים. יעד של 10% הוא יעד צנוע. 10,000 עובדים זו התקדמות ואנחנו קוראים לחקות את משרד הפנים הבריאות והרווחה שמתקדמים. לאור הקורונה, יש חשיבה על עבודה מרחוק ויש למצוא פתרונות נוספים לנושא הגאוגרפי ולחסם של בעלי משפחות עם ילדים. על הנציבות להציג מתווה למשרדים שלא הגיעו ליעד, ולחייב אותם כך שכל המשרדים יעמדו בו. אתמול קיבלנו תשובה מראש הממשלה החליפי גנץ שהוא תומך בקביעת יעד חדש ואנחנו מבקשים לקחת חלק בקביעתו כך שיהיה מוסכם. היעד הברור הוא לפחות שיעורינו באוכלוסייה, אך ל-4-3 השנים הקרובות יש לכוון ל-15% כיעד ריאלי".
ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "כשהתחלנו עם ועדת החקירה בכנסת היו 5%-4% וכשהוועדה סיימה האחוז עלה ל-8% וזאת על-ידי הפניית תשומת הלב לכל יחידה. היום השיעור עלה אך זה לא כשיעור האוכלוסייה הערבית. כמו-כן השאלה מה השיעור בשלושת הדרגים הבכירים בשירות המדינה ולדעתי אנחנו לא קיימים שם וזה לא בכדי. שיעור הנשים הערביות קטן בהרבה מייצוג הולם ונדרש לקבל החלטת ממשלה מעודכנת. אנחנו 20% מהאוכלוסייה ואי אפשר להסתפק ב-15% על פני כמה שנים. גם בחברות פרטיות חשוב שתהיה קליטה של ערבים כי שוק העבודה והצרכנים כולל צרכנים ערבים ומן הצדק שתהיה קליטה בכל הדרגים".
ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת): "אין ספק שזה חוק אחד מהטובים בספר החוקים, חוק ייחודי המציין את האוכלוסייה הערבית, שחשוב שיקבל ביטוי בפועל. אנחנו שני עשורים לאחר החוק וצריך להתייחס לתוצאות בפרספקטיבה זו. כששואלים אם הושג הייצוג ההולם התשובה שלילית בהתחשב בשיעור האוכלוסייה הערבית ובהתייחס לדרג הבכיר. אנחנו כעשור אחרי היעד שנקבע והוא לא הושג. במשרדי הממשלה, אחוז האוכלוסייה הערבית עומד על 7.7%. אם מזיזים את מערכת הבריאות, מהבדיקה שערכתי, אפילו יש ירידה בשנה האחרונה. בחברות ממשלתיות רק 2.2%, וזה משפיע גם בהיבט הכלכלי. זו גם יכולת להיות שותף בקבלת החלטות וגם מקומות עבודה לאקדמאים, כולל ביחס לדרג הבכיר, שחייבים להציב אופק קידום".
עו"ד מור ברזני מנהלת אגף לגיוון תעסוקתי בנציבות שירות המדינה: "הנציבות פועלת לכך ששירות המדינה ישקף את החברה הישראלית והדגש האסטרטגי הוא צמצום פערי הייצוג בדרגי קבלת ההחלטות והמובילים. היעד ל-2012 הוא 10% והפעם הראשונה שזה קרה היה ב-2012. היום האחוז עומד על 12.2% מכלל עובדי המדינה, קצת פחות מ-10,000 מתוך 80,0000 עובדי המדינה.
מגמה שאנחנו פועלים לשנותה היא ייצוג היתר של עובדים ערבים בדרגות הנמוכות. במערכת הבריאות -העובדים נמצאים ברמה גבוהה יותר כ-17%, ורואים אותם לאורך ההיררכיה, זאת לעומת משרדי הממשלה שם מתקבלות ההכרעות האסטרטגיות, ויש ייצוג חסר".
בהתייחסה לנשים, אמרה כי "למרות שנשים ערביות הולכות לאקדמיה בשיעורים גבוהים יותר, אנחנו רואים מיעוט נשי והן חסרות בשירות המדינה. אנחנו פועלים לגמישות תעסוקתית ועבודה מרחוק אותה התחלנו עוד לפני הקורונה. הסרת החסם הגאוגרפי עוזר לכלל הפריפריה ובמיוחד לנשים ערביות".
ביחס לתוכניות העתודה אמרה כי הן מהוות "הון סגולי ביכולת לתרום לעובדים להתקדם בשירות ולהשתלב בדרג המוביל. 5% מתוכנית צוערי המדינה היא של ערבים ואנחנו רוצים בטווח הקצר להעלות את שיעור המועמדים כדי להעלות את שיעור הבוגרים". עוד אמרה כי "עובדים שהחלו בשירות לאומי או אזרחי במשרדים זהו שער כניסה אפקטיבי לשירות המדינה, בדומה למשרות הסטודנטים".
ביחס למכרזים מיועדים, אמרה כי "הם מיעוט בתוך בנק אדיר של מכרזים. בשנה תקנית שיש בה תקציב ושאינה שנת בחירות, מתפרסמות 3000-2000 משרות לשירות המדינה. מי שמחליט מה משרה מיועדת זו היחידה באישור שירות המדינה. שינוי התפיסה שלנו מלפני שנתיים הוא לעבוד עם כל המכרזים, לא להגיש רק למשרות המיועדות אלא שהזכות לייצוג הולם עומדת גם במכרז הפומבי".
עו"ד עודד רון מהמכון הישראלי לדמוקרטיה: "בפרספקטיבה של 20 שנה לגבי כלל השירות הציבורי נדרשת חובה סטטוטורית וכן פיקוח פרלמנטרי. כמו-כן, חשובות החלטות ממשלה גם אם היישום שלהן לוקח זמן".
עו"ד ואסים חוסרי, רכז תחום ייצוג הולם בעמותת סיכוי: "שני החסמים המשמעותיים הם ראשית, היעדר החלטת ממשלה עדכנית שתקבע יעד חדש. החלטה כזו מניעה את המערכת ליישום היעדים. אנחנו מצפים גם לתגובה הולמת למשרדים שלא עומדים ביעד. חסם משמעותי נוסף הוא המגורים בירושלים. יש לאפשר גישה למרחבי עבודה בצפון או למרחבים משותפים בחלק מהימים. המלצה נוספת בקשר לחסם הגאוגרפי הוא פיצוי כספי בעקבות מעבר לירושלים. סוגיה נוספת בוערת היא מתן פתרונות למסגרות חינוך לילדים הערבים שהוריהם עובדים בירושלים. זה מסביר גם את הנשירה שקורית".
עו"ד ברזני השיבה לטענות ולהצעות: "גיבשנו רשימה של יחידות אדומות שלא עומדות בהנחיות החוק והפסיקה והן ייקראו בימים אלו לנציב שירות המדינה להציג תוכנית עבודה תלת שנתית לצמצום הפערים. יחידה שלא תשכנע בתוכנית אמיתית תוקפא לה התקינה עד שלא תציג תוכנית ונמשיך את המעקב הצמוד. כמו-כן, אנחנו מפתחים מנגנון דיפרנציאלי שיוטמע בחודשים הקרובים כשהחובה של ייצוג הולם תהיה פר משרד ופר דרגה. אנחנו פועלים גם להבניית ראיון העבודה שתצמצם את ההטיות על-ידי כך שהתשובות יהיו מנומקות".

תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  11/08/2020
+הדיון בעתירות צריך להימשך עשר דקות
08:02 12/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

החלטת הכנסת למנות שני נציגים של הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים, היא בעייתית - אך התערבות שיפוטית בה היא קשה לא פחות  ▪  למעשה, בג"ץ כלל לא אמור לדון בעתירות הללו, כי איש מ-48 הח"כים של האופוזיציה - הנפגעים הישירים - לא עתר  ▪  אבל שאלת זכות העמידה נשחקה מזמן, ואין סיכוי של ממש שתתעורר דווקא היום

אם הן לא עתרו...[צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
...מה זה העסק שלהם? [צילום: הרשות השופטת]
+מרכזי הגנה טיפלו בכ-5,900 מקרי פגיעה בקטינים ב-2019
01:06 12/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

5,889 מקרים של פגיעות גופניות או מיניות בקטינים טופלו במרכזי ההגנה הייעודיים בשנת 2019  ▪  ב-2020 יש דווקא ירידה בשיעור המקרים, כנראה כתוצאה מהקורונה, אף שהמרכזים הוכרו כחיוניים והמשיכו לעבוד כל הזמן

ח"כ יוסף ג'אברין [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+משא-ומתן סודי בין נתניהו לגנץ
23:20 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בין השינויים שמבקש נתניהו לערוך בהסכם עם כחול לבן: אם בג"ץ יחליט להתערב - הולכים לבחירות, ומינוי מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה יחזור לידי הפוליטיקאים  ▪  גורם בליכוד: העדרות כחול לבן מהצעת החוק נגד נתניהו - הפרה של ההסכם הקואליציוני שתוביל לבחירות

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+מחירי המים עלולים להתייקר בקרוב
22:38 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מרכז השלטון המקומי מזהיר בוועדת הכלכלה: בקרוב תפקע הוראת שעה לפטור ממס על רווחי תאגידי המים, שהאוצר מסרב להאריך, והמשמעות תהיה עליית תעריפים  ▪  היו"ר: אם האוצר לא יתפשר נקדם פיקוח פרלמנטרי על תעריפי המים - ועדת הכלכלה לא תישאר אדישה

איתי חוטר [צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: פלאש 90]
+הבכירים נעדרו מהוועדה והדיון בהצעת החוק נדחה
21:07 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי סירב לדון בהצעת החוק לדחיית ההחזר הכספי ללקוחות שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה - ודרש נוכחות שרים או לפחות מנכ"לי האוצר, התחבורה והבריאות  ▪  "כל עוד החברות מקורקעות איש לא יחזיר שקל לצרכנים"

[צילום: דוברות הכנסת]
אנטאנס שחאדה, יבגני סובה ובועז טופורובסקי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: מעסיק גדול יחויב לפרסם דוח שנתי המפרט את הבדלי השכר בין גברים ונשים
19:42 11/08/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שכר שווה לעובדת ולעובד (תיקון מס' 6) (חובת פרסום דוח שנתי), התש"ף-2020 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה.
מוצע בה להסמיך את שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים לקבוע הוראות לעניין חובה של מעסיק פרטי המעסיק מעל מאה עובדים לפרסם דין וחשבון שנתי שיציג את פערי השכר בין עובדות לעובדים שהוא מעסיק, לרבות הוראות לעניין הפרטים שייכללו בדוח, והוראות בדבר אופן עריכתו ופרסומו לציבור.
14 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת העבודה והרווחה.

+מנדלבליט: המנהיגים אחראים להרגעת הרוחות
17:28 11/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נתניהו דרש לפתוח בחקירה בעקבות "ביזוי מיני בוטה" שלו ושל בני משפחתו בהפגנה בשבוע שעבר ובעקבות "איום מפורש לאנוס את שרה נתניהו"  ▪  מנדלבליט השיב: 29 חקירות כבר נפתחו, נחקר חשוד בפוסט נגד שרה נתניהו  ▪  מנדלבליט מציע לנתניהו לפנות אליו בעתיד לבירור הדברים

"ראינו את מהירות הבזק" [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
"שיח השנאה שאחריתו מי ישורנה" [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה לא עומדה ביעד הייצוג ההולם לערבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איתמר לוין
נתניהו דרש לפתוח בחקירה בעקבות "ביזוי מיני בוטה" שלו ושל בני משפחתו בהפגנה בשבוע שעבר ובעקבות "איום מפורש לאנוס את שרה נתניהו"    מנדלבליט השיב: 29 חקירות כבר נפתחו, נחקר חשוד בפוסט נגד שרה נתניהו    מנדלבליט מציע לנתניהו לפנות אליו בעתיד לבירור הדברים
עידן יוסף
ביוזמת יו"ר ועדת העלייה והקליטה - משרד הקליטה יפעיל אולפן ללימוד עברית עוד בחו"ל, דרך יישומון "זום"    במשרדי "נפש בנפש" נרשם גידול של 152% בנרשמים לעלייה מארה"ב וקנדה    במשרדי הסוכנות נרשם לפני כחודשיים גידול של 592% של כלל העולים
מירב ארד
ההצעה תובא לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית ביום רביעי    ח"כ האוזר: "האופוזיציה רוצה להעניש את הקואליציה אבל לא צריך על הדרך להעניש את הציבור"
עידן יוסף
המתווה אמור להיות מוגש לקבינט הקורונה ביום רביעי הקרוב, אך יכלול התייחסות לאזרחים ישראלים בלבד    יו"ר ועדת הקורונה: שבוע אחרי, עדיין אין מתווה, אין נתונים על מכרז הבדיקות, אין רשימת מדינות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה: ספקי הגז יפעילו מוקד חירום ויגיעו ללא דיחוי לקריאות על דליפות גז    המוקד יפעל 24/7, ייתן מענה אנושי תוך שתי דקות לקריאות בנושא אירועי גז וחברות הגז יחויבו להגיע לכל אירוע ללא דיחוי    חברות הגז ביקשו הקלות, אך מרגי לא התפשר ורק הסכים לתת להן 8 חודשי היערכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il