X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסדר טיעון יעלה את שאלת הקלון [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]
כץ ומנדלבליט בדיון החסינות בוועדת הכנסת [צילום: פלאש 90]
הפרקליטות והשר לשעבר הודיעו לבג"ץ:

מגעים להסדר טיעון עם ח"כ חיים כץ

כתב האישום מייחס לכץ מרמה והפרת אמונים, לאחר שבשנת 2010 קידם הצעת חוק שהייתה מיטיבה עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי המקורב אליו הכנסת הקודמת העניקה לכץ חסינות, אך עליו לקבל אותה שוב בכנסת הנוכחית - וברקע עומדות שלוש עתירות לבג"ץ נגד מתן החסינות
▪  ▪  ▪

פרקליטות המדינה וח"כ חיים כץ מנהלים מגעים להסדר טיעון - הודיעו הצדדים (יום ג', 11.8.20) לבית המשפט העליון. לפיכך, הם ביקשו לדחות את הדיון שנועד למחר (12.8.20) בשלוש עתירות נגד החלטת הכנסת הקודמת להעניק לכץ חסינות מפני העמדה לדין. הבקשה נענתה והדיון יתקיים ב-25.8.20.
כץ היה שר העבודה והרווחה בממשלה הקודמת וכיום הוא יו"ר ועדת העבודה והרווחה. הסדר טיעון, אם יכלול הודאה של כץ במרמה והפרת אמונים, יחייב את בית המשפט לקבוע האם במעשיו דבק קלון; קביעה כזו תחייב אותו להתפטר מהכנסת ולא לשוב אליה במשך שבע שנים.
על-פי כתב האישום, באוקטובר 2010, ביוזמתו של איש שוק ההון מוטי בן-ארי, הניח כץ על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית - תיקון 44 לחוק ניירות ערך - שנועדה להביא לשינוי בסדר הנשייה של חברות המצויות בחדלות פירעון, כך שבעלי אג"ח "רגילים" יקדימו את בעלי השליטה בחברות. הדבר עשוי להביא לכך שבאופן מעשי, בעלי השליטה לא יקבלו בחזרה את חובות החברות כלפיהם.
לטענת הפרקליטות, כץ ובן-ארי תיאמו הזרמת עשרות הוראות מסחר בניירות ערך. כתוצאה מהתיאום נקשרו עשרות עסקות, בהיקפים של מיליוני שקלים, לאורך ימים רבים ובמגוון ניירות ערך, באופן שהניב לכץ תועלת כלכלית. לאחר אישורו של תיקון 44, נאמר בכתב האישום, המשיך בן-ארי להעניק לכץ טובות הנאה כלכליות שונות. במקביל, ניסה כץ לקדם הצעת חוק נוספת שיזם בן-ארי, ולפיה בעלי שליטה בחברות שנקלעו לקשיים יהיו חייבים להחזיר את הדיבידנדים שקיבלו בחמש השנים הקודמות - הצעה שגם היא הייתה מיטיבה עם בן-ארי וקבוצת קובי מימון שאליה היה מקורב. בשל כל אלו מיוחסת לכץ עבירה של מרמה והפרת אמונים.
ועדת הכנסת והמליאה העניקו לכץ את החסינות המהותית, לפיה מעשיו נעשו במסגרת מילוי תפקידו ולכן לא ניתן כלל להעמידו לדין עליהם. כץ קיבל חסינות גם לנוכח הטענה שהימנעות מההליך נגדו לא תפגע מהותית באינטרס הציבורי. הוועדה דחתה את בקשתו של כץ להעניק לו חסינות בנימוק שכתב האישום הוגש תוך אפליה או בחוסר תום לב. החסינות תקפה רק לכהונתה של אותה כנסת, ולכן על כץ לבקש אותה שוב בכנסת הנוכחית.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תמך בקבלת העתירות - החלטה שמשמעותה המעשית הנחיה של בג"ץ לכנסת לשקול היטב האם לחזור על ההחלטה. מאחר שמדובר בכנסת אחרת וביחסי כוחות אחרים, ייתכן שכץ אינו רוצה להסתכן בדחיית בקשתו לחסינות. ההצבעות בנושא החסינות בוועדת הכנסת אינן כפופות למשמעת סיעתית וההצבעה במליאה היא חשאית, כך שגם הקואליציה הנרחבת של 72 חברי כנסת - בהתעלם מהמחלוקות הרבות בה - אינה מבטיחה לכץ הצלחה חוזרת.
הפרקליטות הודיעה לבג"ץ, גם בשמו של כץ, את "דבר קיומם של מגעים מאומצים ביניהם, אשר עשויים לייתר את הצורך בהכרעת בית המשפט הנכבד בעתירות. המשיבים יבקשו להבהיר, כי פעלו להאיץ את המגעים ביניהם וקיימו שיח אינטנסיבי על-מנת להשלימו טרם הדיון, אולם על-אף המאמצים, למרבה הצער, לא עלה בידיהם להשלים את השיח ביניהם, וכעת הוברר כי יידרש להם פרק זמן קצר נוסף למיצוי המגעים. בנסיבות אלה, ומטעמי יעילות, מבוקש לדחות את הדיון על-מנת לאפשר מיצוי המגעים מחוץ לכתלי בית המשפט. לפיכך, מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את הדיון למועד קרוב אחר".

תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  11/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגעים להסדר טיעון עם ח"כ חיים כץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
יואב יצחק
בלעדי    כפי שחשפנו ב-News1: הבדיקה מבוצעת ע"י הנציב דוד רוזן    היא מתמקדת בשלושה עיקרים: א) שי ניצן מנע חקירת דנינו באזהרה בפרשת תלונתה של צ' נגד רוני ריטמן; והורה לאחר מכן לדובי שרצר להדליף לדנינו, בטרם נחקר כעד, כי קיימת קלטת המתעדת שיחתו עם צ'; ב) שי ניצן קיבל מסעדה ומכרמל מידע מחשיד נגד דנינו שעלה במחקרי תקשורת, ובנוכחותם התקשר לדנינו והדליף לו מידע זה; ג) ראש מח"ש קרן בן-מנחם הסתירה מידע מהנציב רוזן בעיצומה של הבדיקה בפרשה
איתמר לוין
אגודת הרובאים הלאומית - NRA - היא אחת השדולות הפוליטיות החזקות ביותר בארה"ב והאחראית המרכזית לכשלון כל נסיונות להגביל את השימוש בנשק    על-פי התביעה, המנכ"ל וויין לה-פייר נפש באיי בהאמה על חשבון הארגון שמונה פעמים בתוך שלוש שנים וסידר לעצמו 17 מיליון דולר לאחר פרישתו
יואב יצחק
העדות ניתנה ע"י רונאל פישר במשפט המתנהל בת"א נגד יאיר ביטון לפיו קיבל מידע סודי מערן מלכה באמצעות פישר בדבר החשדות נגדו בפרשת אברג'יל    פישר העיד: לא קיבלתי ולא מסרתי מידע סודי; פניתי רשמית כבא-כוחו של ביטון לבכירים במשטרה והם מסרו לי שהוא אינו חשוד; אם הייתי יודע שהוא חשוד לא הייתי מציע לביטון, השוהה דרך קבע בחו"ל לרגל עסקיו, לבוא לארץ לחקירה    התביעה שיקרה לבית המשפט, כשהתכחשה לכך שניסתה לגייס עדי הזמה    אחד הקצינים אמר: "לא נבוא לשקר במשפט"
איתמר לוין
קובע שהרשעה פלילית בהפרת אמונים בתאגיד מצריכה חומרה גבוהה יותר של המעשים מאשר בהפרת אמונים בשירות הציבורי    זיכה ברוב דעות את משה טטרו, לשעבר חבר ועד בנק דיסקונט, אשר ניצל את מעמדו כדי לכפות על סוכן ביטוח לפרוע חוב ישן שלו לחברת מנורה
איתמר לוין
נג'יב רזאק נדון ל-12 שנות מאסר בשל חלקו בהיעלמות 4.5 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הממשלתית 1MBD    מיליארד דולר הגיעו לחשבונות הבנק של רזאק - ובית המשפט דחה את טענתו לפיה לא ידע על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il