X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי, זומנה יחד עם בעלה, אביב שוויקי, לעיריית ראש העין בטרם יוחלט האם יוגש נגד השניים כתב אישום בגין עבירות בנייה הכוללות פיצול לא חוקי של נכס שבבעלותם בעיר
▪  ▪  ▪
בן-ארי. זומנה לעיריית ראש העין [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]
בניגוד לתגובה הכוזבת: ליאת בן-ארי שותפה לבית שבו בוצעו עבירות בנייה
איציק וולף
המשנה לפרקליט המדינה טענה שהבית בראש העין שבו בוצעו עבירות בניה הוא השקעה של בעלה, וכי היא אינה מעורבת בעסקיו של בעלה שהוא "אזרח פרטי מן השורה" * מסמך שהגיע לידי News1 חושף: בן-ארי שותפה מלאה לבית יחד עם בעלה; שניהם נטלו בינואר 2018 מבנק לאומי הלוואה בסך 1.68 מיליון שקל והסכימו לרישום הערת אזהרה על הבית לטובת הבנק
לרשימה המלאה

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי, זומנה לשימוע בעיריית ראש העין לאחר שהתגלה כי בבית בבעלותה ובבעלות בעלה בוצעו עבירות בנייה. בן-ארי זומנה לשימוע יחד עם בעלה, עו"ד אביב שוויקי, לאחר שהתגלה כי בבית שבבעלותם בוצע פיצול יחידות דיור ללא היתר.
זימונה של בן-ארי, המשמשת כתובעת בתיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשימוע יחד עם בעלה מאשר את שפרסמנו ב-News1 בדבר הקשר החוקי שקיים לכאורה בין בן-ארי לבין הנכס שבו בוצעה עבירת הבנייה, בניגוד לטענה שהעלתה בתחילה - בניסיון לטייח את הקשר שלה לעבירה - כי מדובר בהשקעה ובעסקים של בעלה וכי היא אינה מעורבת בהם.
ב-24 בפברואר 2020 הגיע פקח של עיריית ראש העין לבית שרשום על-שם אביב שוויקי וליאת בן-ארי, בעקבות תלונה על פיצול בנכס. הפקח גילה פיצול הכולל פתיחת יחידת דיור - באמצעות דלת במקום שבו היה אמור להיות חלון. בבדיקה שערך התברר שאין לפיצול היתר.
ב-17 במרס 2020 הודיע מהנדס עיריית ראש העין, אריה גלברג, לפקח העירוני, זיו מילר, כי נפתחה בקשה לפיצול הנכס שבו מתגוררת בן-ארי. הפקח בדק את התוכנה הרלוונטית והבחין שהבקשה לפיצול הנכס הוגשה ב-1 במרס 2020, לאחר שנפתח תיק האכיפה.
עוד באותו יום שלח הפקח מילר הודעת דואר אלקטרוני ליועצת המשפטית של עיריית ראש העין, אפרת הדר, ועדכן אותה בדבר הבקשה שהוגשה להיתר פיצול הנכס. הוא ציין במכתב כי מהנדס העיר אמר לו לשלוח מייל ולשאול אם "להתקדם עם התיק או לחכות איתו".
בתגובה ששלחה הפרקליטות נכתב כי מדובר בנכס שנרכש על-ידי קבוצת רכישה שבה השקיע בעלה של עו"ד בן-ארי, וכי לא מדובר בדירת המגורים המשותפת של בני הזוג והמשפחה. זאת, על-אף שעל-פי נתוני עיריית ראש העין, מדובר בנכס שלה ושל אביב שוויקי.
"נושא פיצול הנכס, שבנייתו הושלמה לפני כחודש ימים, אמור להיות מוסדר באמצעות הוראת השעה החוקית הרלוונטית (תיקון 117 לחוק התכנון הבנייה). למען הסר ספק, לגב' בן-ארי אין שום מעורבות בהשקעות ובעסקים של בעלה, שהוא אזרח פרטי מן השורה", לשון תגובת הפרקליטות. תגובה זו מתעלמת מן העובדה שכל עוד לא הוסדרה הבנייה - הרי שמדובר בעבירת בנייה.
כאמור, מסמך שהגיע לידי News1 מעלה תמונה שונה לחלוטין המעיד כי כי בן-ארי שיקרה בתגובתה. מסמך נסח הטאבו על המגרש שעליו נבנה ביתה של בן-ארי חושף כי ביום 19.09.17 נרשמה הערת אזהרה על שמותיהם של בעלי המגרש - ליאת בן-ארי ובן זוגה, וזוג נוסף שבבעלותם חלק מן המגרש.
יתרה מזאת, ביום 01.01.18 קיבלו ליאת בן-ארי ובן זוגה הלוואה בסך של 1,679,664 שקלים מבנק לאומי למימון רכישת הנכס. שמה של בן ארי רשום כאחד הלווים. כנגד ההלוואה נרשמה הערת אזהרה לטובת בנק לאומי. משמעות הדברים: לא מדובר בהשקעה שנוהלה אך ורק על-ידי אביב שוויקי, כפי שטענה בן-ארי בתגובתה. מדובר בהשקעה שבה הייתה בן-ארי מעורבת באופן מלא.
בתגובה לפניית News1 לפרקליטות טען דובר מטעם הפרקליטות, כי בן-ארי כלל לא טענה שהיא לא קשורה אל הנכס (זאת למרות הניסוח המפורש קודם לכן לפיו "לגב' בן-ארי אין שום מעורבות בהשקעות ובעסקים של בעלה, א.ו.). "היא אמרה שמי שמנהל את ההשקעה הזאת זה בעלה. זו לא דירה שהם גרים בה, זו דירה להשקעה, ומי שטיפל בזה - זה בעלה", טען. הפרקליטות סירבה להגיב על המידע הנוגע להלוואה שלקחה בן-ארי. "זו התגובה שלה, אין תגובה אחרת", אמר.

תאריך:  12/08/2020   |   עודכן:  12/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליאת בן-ארי זומנה לשימוע על עבירות בנייה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לצערי המערכת חולה בצורה קשה
אקטואלי  |  12/08/20 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
בית המשפט בנתניה מותח ביקורת חריפה על חיפוש בלתי חוקי בסלולרי של חשוד ועל הגיבוי שנתנה הפרקליטות להתנהגות השוטר    השופטת מירב גרינברג: לא ניתן לקבוע שמדובר במדיניות, אך ברור שזהו זלזול בחוק ובבית המשפט
איתמר לוין
השופט בדימוס משה גלעד ורעייתו שמרו על זכות השתיקה, החוקרים לא ביקשו צו שיורה להם למסור מסמכים על חשבונם בבנק UBS - והתיק נגד גלעד נסגר בשל העדר ראיות; רעייתו שילמה כופר
איתמר לוין
הרשימה תכלול "בעלי דין ועורכי דין שלמיטב ידיעתו הם 'שחקנים חוזרים' המתדיינים תדיר בבית המשפט שבו הוא מכהן ואשר קיים 'חשש ממשי למשוא פנים' אם ידון בעניינם או עילת פסלות אחרת"
איתמר לוין
קצין בדרגת פקד נחשד במתן הוראה למסור דיווח כוזב בליבתו של תיק גניבת רכב    להב לא עשתה דבר במשך שנתיים, וכאשר הועבר החשד למח"ש - נעלמו מסמכים מן התיק    מח"ש כלל לא חקרה את הקצין, והוא משרת בתפקיד רגיש ביחידת העילית    התובע שחשף את החשדות נאלץ לעזוב את המשטרה
איתמר לוין
שופטת מחוזית מינתה 12 בתוך שלוש שנים את אותו עורך דין לבעל תפקיד בהליכי שיקום חברות - מתוך 29 תיקים בהם דנה    שהם: לא קיבלתי מענה של ממש; לא מדובר בשיקולים זרים, אך זוהי פגיעה באמון הציבור במערכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il