X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המרצה לתקשורת ד"ר קרניאל שאל "איפה האתיקה?" - "האתיקה ירדה לכביש", כך דנקנר ועל התקשורת הזאת רותח מזוז ששכח שעשתה לו הרפיה לפני ההינתקות...
▪  ▪  ▪
מזוז דיבר, אך לא היה לו די אומץ לומר את האמת כפשוטה [צילום: פלאש 90]
מזוז: העיתונות לא דמוקרטית
ספי קיני
"זו לא העיתונות שאני הכרתי. אין בה מינימום של אובייקטיביות נדרשת ודיון אמיתי" * הודיע שיפעל לשינוי המצב לפני סוף הקדנציה
לרשימה המלאה

השקרן חוזר
יואב יצחק
דנקנר היה עורכו של מעריב בתקופת ראש הממשלה אהוד אולמרט. דנקנר, למי ששכח, גונן על אולמרט, חברו האישי, תוך פרסום שקרים ומניפולציות * דנקנר נאלץ לעזוב את מעריב. עכשיו הוא חוזר.
לרשימה המלאה

רוב הציבור לא מאמין לתקשורת. לרגל כנס אילת לעיתונות שמענו בתוכנית הבוקר של קרן נויבך (רשת ב', 30.11.09) סקר שעשה הסוקר יוסי ודאנה. התוצאות: חמישים וחמישה אחוזים מצרכני התקשורת הישראלית חושבים שהיא לא אמינה. עורך הסקר השיא עצה למנהיגי העדר (ציטוט): "אני סבור שקברניטי התקשורת צריכים להכריז על פרויקט אמינות התקשורת כדי לרכוש חזרה את אמון הציבור". שמענו וגיחכנו.
מיקומם הנמוך בסקרי האמינות מעולם לא הטריד אותם, מפני שאת המיקום קבעו "סתם צרכני תקשורת", והם הרי מתייחסים רק למה שאומרים בברנז'ה. בדיוק כמו שנודיסטים לא מתביישים איש מרעהו, העיתונאים בישראל לא מתביישים לספק לצרכנים תקשורת ברמה אתית של זונות בכביש. בהתייחסו לאחד הכינוסים באילת, שאל המרצה לתקשורת ד"ר יובל קרניאל "איפה האתיקה?" (הארץ, 27.11.07).
"האתיקה ירדה לכביש". זאת הכותרת שחיבר אמנון דנקנר, כשסנט בעיתון הארץ בגין התקפלות מול היבואן שמייבא את מכונית ה"ביואיק" (מעריב, 20.9.06). דווקא אמנון דנקנר. לא הייתי מביא את הכותרת הזאת כדוגמא, אלמלא היה דנקנר עצמו סרסור של אתיקה, שפעם עשתה את זה בהילטון תמורת אלף דולר, ומאז עלייתו של אולמרט לשלטון ועד לפרישתו ממעריב, היא - האתי(קה) שלו - עשתה את זה בכביש, תמורת חמישים שקל.
אבל לא רק דנקנר הוריד את האתיקה לכביש. כל העדר שהוביל אמנון אברמוביץ' הם סרסורים של אתיקה. תופעת ה"אתרוג" היא הזניית המקצוע! מדובר אשכרה בעסקת אתנן שבה הרודן המושחת שרון, תמורת שירותי ליווי (תרתי משמע) מול "דגלים משפטיים", מימש את הפנטזיה המדינית והפוליטית של האברמוביצ'ים.
מן המפורסמות היא שאתי(קה) העובדת בכביש לא בוחלת באף "לקוח". אפילו מני מזוז חש בנוח לקבל ממנה שירותי הרפיה בימים שאמנון אברמוביץ' היה הסרסור שלה. היום ההתנהלות שלה מטרידה אותו.
בשיחות הכנה סגורות עם הצמרת המשפטית היו ששמעו אותו אומר: "העיתונות לא דמוקרטית ולא אובייקטיבית. זה מצב מסוכן. היא לא ראויה לחופש שהיא נהנית ממנו... הפרצוף של העיתונות הוא לא דמוקרטי, אלא מקארתיסטי... אין בה מינימום של אובייקטיביות... זה מצב מסוכן ולא דמוקרטי... גם מועצת העיתונות לא הצליחה לכפות כללי התנהגות על שום כלי תקשורת", והשורה התחתונה, מסכם שלום ירושלמי: "היועץ הודיע שהוא הולך לפעול בעניין עוד לפני שהוא מסיים את הקדנציה שלו בסוף חודש ינואר 2010" (מעריב, 12.11.09).
קפצו עליו כמה. הראשון היה בן כספית, השני היה מי שכיהן כנשיא מועצת העיתונות הפרופסור מרדכי קרמניצר, ואחריו נשיאת מועצת העיתונות דהיום השופטת בדימוס דליה דורנר (להלן דחליל עם שיניים תותבות). בלט בשתיקתו מי שכיהן כנשיא מועצת העיתונות ו... התפטר, הפרופסור אסא כשר. כל המתנפלים סמכו על זכרונו הקצר של הציבור. רק מי ששתק, ידע למה שתק.
ולפני שאני ממשיך - הערה ארוכה. לפי הידיעה שפרסם שלום ירושלמי, קיצפו של מזוז יצא על התקשורת בגין התגייסות חלקית להצלת מה שהוא מכנה, "התוכנית להרוס את שלטון החוק" על-ידי שר המשפטים יעקב נאמן. הוא ציפה לראות את כל העדר מתגייס לסיכול המזימה. מישהו צריך להסביר למזוז, שבדמוקרטיה מותר ואפילו רצוי לנהל ויכוח בנושא כזה, כשהמילה האחרונה נתונה לרשות המבצעת. מה שאין כן לגבי ההינתקות, שרוב האזרחים לא רצו בה. למזלם של תומכיה, היה להם את מזוז שחילץ מהשיניים של עדנה ארבל את הרודן שרון, תוך שהוא מקבל אנרגיות מהסרסורים של האתיקה. היום הוא נגדם!
ועכשיו, הבה ונבחן את דברי מזוז אחד לאחד:
  • "העיתונות לא דמוקרטית ולא אובייקטיבית"...
  • "הפרצוף של העיתונות הוא לא דמוקרטי, אלא מקארתיסטי"...
  • "גם מועצת העיתונות לא הצליחה לכפות כללי התנהגות על שום כלי תקשורת"...
(לא היה לו אומץ לומר שהתקשורת אשכנזית, גזענית, תל אביבית ו...שמאלנית).

"מקארתיסטית"

"הפרצוף של העיתונות הוא לא דמוקרטי, אלא מקארתיסטי". "לא דמוקרטי" הכוונה היא שהתקשורת הישראלית לא מכופפת את ראשה מול רצון הבוחר. ההינתקות היא הוכחה בולטת. מקארתיסטית הכוונה רודפת את יריביה. מי שנתפס בעיניה כמנהיג עם אג'נדה הפוכה, זוכה לקי-טונות של בוז. לא בצדק. מנחם בגין לא היה הראשון, ונתניהו לא אחרון.

אסא כשר מדבר

ואחרון, "גם מועצת העיתונות לא הצליחה לכפות כללי התנהגות על שום כלי תקשורת". שימו לב מה היה למר אתיקה, הפרופסור אסא כשר לומר בסוגייה הזאת בדיוק.
שורה תחתונה: בדמוקרטיה בריאה התקשורת חופשית. בדיקטטורה, התקשורת מגויסת. בדמוקרטיה הישראלית, התקשורת לא מגויסת ולא חופשית-מתמסרת. נותנת את עצמה, עם כל הקונוטציה של המילה "נותנת". בקיצור, תקשורת (שר)מוטה. מזוז (לא) צודק. אלא שהוא האחרון שרשאי להתלונן...
  • במאמר הבא אתייחס לצביעות של פרופסור קרמניצר...

בן כספית תומך

נתחיל ב"לא דמוקרטית, ולא אובייקטיבית". בן כספית, הוא ו(לא)אחר הביעו את אותה דעה אחרי שחביבת התקשורת ציפי לבני גנבה ניצחון בסיוע התקשורת משאול מופז. יש הוכחות רבות, נסתפק בזה.

תאריך:  02/12/2009   |   עודכן:  02/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקשורת מוטה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נרי אבנרי יותר מצודק
יוד אלף  |  2/12/09 13:35
2
לא היה לו אומץ לומר שהתקשורת א
צדק חברתי  |  2/12/09 14:50
3
המאמר הזה מתקן בדרכו הכל
ירון זכאי  |  2/12/09 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי גנני
מר 'מאבק בטרור' אשר יצא בזמנו כנגד עסקת ג'בריל נכנע בצורה נרפסת לטרור    רגע לפני - חשוב על הנזקים ארוכי הטווח לריבונותה של מדינתנו
אריה פרי
הצבא והמדינה, ששימשו כל השנים דוגמה לעולם כיצד נלחמים בטרור, הפכו לאסקופה נדרסת    העם בציון מובל לקבורה
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בידי מנהלי מס שבח קיימת הרגשה שאיננה מעוגנת בדין כי בסמכותם להתערב בכל מקרה של מכירת זכות במקרקעין או באיגוד מקרקעין בקביעת השווי    ברשימה נדגים מקרים בהם לטעמנו איננו מוסמך לעשות כן
רועי אורן
עו"ד יהודה וינשטיין מועמד לתפקיד היועמ"ש לממשלה    להלן "תכולת קנקנו" - ביוגרפיית חייו, רקורד הקריירה שלו ומשנתו
איתן גנור
חלק לא מבוטל מהעיתונאים רחוקים מאוד מלהיות בעלי מקצוע ומונחים יותר מתאוות הרייטינג וממרדף הסקופ    הגיע הזמן לסכלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il