X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרווח הנקי של בזק ירד ברבעון ב-59.3% למרות שלראשונה מזה שנתיים חלה עליה בהכנסותיה רווחי פלאפון ירדו ברבעון השני של השנה לכמיליון שקלים, לעומת כשני מיליון שקלים אשתקד הכנסות החברה ירדו בכ-8.4% ירידות גם בהכנסות yes ובזק בינלאומי התחזית: המשך ירידה בהכנסות פלאפון כפועל יוצא של התפשטות הקורונה והשפעת המגיפה על ענפי התעופה והתיירות
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

קבוצת בזק סיימה את הרבעון השני של שנת 2020 ברווח נקי של 270 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.57 מיליארד שקל ברבעון השני אשתקד. הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בכ-2.16 מיליארד שקל בהשוואה לכ-2.22 מיליארד שקל ברבעון השני אשתקד, ירידה של כ-3.1%. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון בהכנסות פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. ירידה זו בהכנסות קוזזה בחלקה על-ידי עלייה בהכנסות בבזק קווי.
ההערכה בקבוצת בזק היא לירידה בהכנסות פלאפון משירותי נדידה, פועל יוצא של השפעות התפשטות המגיפה על מגזרי התעופה והתיירות הבינלאומית. כמו-כן, צפויה ירידה מסוימת בהכנסות חברות הקבוצה מהמגזר העסקי. כל זאת, בתרחיש של המשך צעדים להגבלת התפשטות הנגיף עד סוף שנת 2020 ללא מגבלות כלל-משקיות משמעותיות. על-פי תרחיש זה, צפויה התאוששות הדרגתית בענפי התעופה והתיירות הבינלאומית במהלך שנת 2021.
עם זאת, הימשכות המשבר או החרפתו מעבר להנחות המוצא הללו, עשויים להשפיע מהותית לרעה על תוצאות הקבוצה. השפעות אלה עשויות לבוא לידי ביטוי, בין היתר, בפגיעה בהכנסות משירותי נדידה וציוד לעסקים ובהכנסות המגזר העסקי. התארכות המשבר או החרפתו עשויה להשפיע אף על הכנסות ממכירת ציוד קצה סלולרי, זמינות העובדים, פעילות מערכי שירות הלקוחות והטכנאים, שרשרת האספקה, וסכומי ומועדי הגבייה מלקוחות חברות הקבוצה.
"החברה מעריכה כי איתנותה הפיננסית, כושר ייצור המזומנים העצמי שלה, יתרות המזומנים הגבוהות שלה, מבנה החוב שלה ונגישותה הגבוהה לשוק ההון ולספקי האשראי, יאפשרו לה להתמודד בצורה נאותה עם השפעות המשבר, לרבות הימשכותו או החרפתו מעבר להנחות הקבוצה, ככל שיתרחשו. כמו-כן, יודגש כי בהסכמי המימון השונים של החברה וכן באגרות החוב הציבוריות שלה לא קיימות אמות מידה פיננסיות", נמסר.
הרווח הנקי של חברת בזק עמד ברבעון השני של שנת 2020 על כ-229 מיליון שקל בהשוואה לכ-562 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, ירידה של כ-59.3%. זאת, למרות שחלה עלייה של 2.4% בהכנסות החברה אשר עמדו על 1.04 מיליארד שקל. מן החברה נמסר כי מדדי הרווחיות שלה הושפעו בעיקר מהכנסות תפעוליות אחרות נטו ברבעון השני של שנת 2020 שהסתכמו בכ-2 מיליון שקל בהשוואה לכ-423 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
ההכנסות של פלאפון משירותים ברבעון השני הסתכמו בכ-394 מיליון שקל, לעומת כ-430 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ-8.4%. ההפרש נבע בעיקר מהשפעת משבר הקורונה אשר הביאה לירידה בהכנסות הרומינג אשר קוזזה חלקית על-ידי צמיחה במצבת מנויי פוסט פייד ועלייה בהכנסות מזמן אוויר נכנס, במקביל לעלייה בדמי השלמת שיחה. הרווח הנקי של החברה ברבעון השני צנח ב-50% והסתכם בכמיליון שקל לעומת כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות yes ברבעון השני הסתכמו בכ-319 מיליון שקל, לעומת כ-337 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של 5.3%. ההפרש בהכנסות נבע מירידה בהכנסה הממוצעת למנוי, בין היתר, בשל קיטון בהכנסות משידורי ספורט בעקבות משבר הקורונה, אשר קוזז בחלקו מעלייה בהכנסות ממכירת תכנים בתשלום.
הוצאות השכר של yes ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בכ-444 מיליון שקל בהשוואה לכ-489 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, ירידה של כ-9.2%. הירידה בהוצאות השכר נבעה בעיקר מקיטון במספר המשרות בכל מגזרי הקבוצה העיקריים בעקבות משבר הקורונה. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-18 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-27 מיליון שקל ברבעון המקביל. השינוי במדדי הרווחיות נובע מהתייעלות בהוצאות תפעוליות ושכר.
הכנסות בזק בינלאומי ברבעון השני הסתכמו בכ-314 מיליון שקל לעומת כ-339 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ-7.4%. ההפרש בהכנסות נבע מעלייה בהכנסות משירותים עסקיים שקיזז בחלקו את הקיטון מהכנסות אינטרנט, ירידה במכירות ציוד תקשורת לעסקים ומשיחות בינלאומיות.
הרווח הנקי של בזק בינלאומי זינק ברבעון השני בכ-110% והסתכם בכ-21 מיליון שקל לעומת כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל.
רו"ח יהלי רוטנברג, מנהל כספים ראשי קבוצת בזק, אמר הבוקר (יום ב', 17.8.20) כי התוצאות הכספיות הטובות של קבוצת בזק ברבעון השני של השנה מעידות יותר מכל על חוסנה של הקבוצה, ועל גיוון מקורות ההכנסה המסתמך על מספר תחומי פעילות, כמו גם על יכולת להגיב בצד ההוצאות. "זהו רבעון שני בו ניכרת השפעת הקורונה על פעילות המשק הישראלי, ולמרות התקופה המאתגרת קבוצת בזק מציגה גידול ב-EBITDA המתואם וברווח הנקי המתואם, לעומת הרבעון המקביל. הישג זה אפשרי בזכות שילוב של גידול בפעילות בזק קווי עם המשך התייעלות בחברות הבנות. בצד החוב, אנו עדים להמשך המגמה החיובית, עם ירידה מתמשכת בחוב נטו של כ-900 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל, ושיפור משמעותי במבנה החוב, מה שמייצר רמת נזילות גבוהה. המשכנו במהלך הפירעון המוקדם של חוב גם ברבעון הנוכחי, ואנו נמשיך גם ברבעונים הבאים לחזק את האיתנות הפיננסית של הקבוצה", אמר.

תאריך:  17/08/2020   |   עודכן:  17/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
50% ירידה ברווחי פלאפון, 59.3% ירידה ברווחי בזק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט קבע כי עורך דין פעל בחוסר תום לב בניהול התיק כתוצאה מסכסוך עם שותפו למשרד, ובעקבות זאת בית המשפט הפחית משכרו על-אף שזכה בתביעה היצוגית בסכום של 1.4 מיליון ש"ח עבור לקוחו    בניגוד לעמדת היועמ"ש, השופט חאלד כבוב אישר את הסדר הפשרה, הקובע: ההטבה הנ"ל בשווי 1.4 מיליון ש"ח (באמצעות מתן הארכה של 7 ימים בתוקף החברות במועדון) ניתנת לכלל הזכאים, שהם: התובע אורי גולדשטיין שיוצג ע"י עורך הדין הנ"ל; וחברי הקבוצה המיוצגת על-ידי עו"ד אריה חגי
איתמר לוין
בפעם השנייה בתוך עשרה ימים, דחתה חיות בקשה לפסילת שופט המשפחה התל אביבי והטילה הוצאות על מגישי הבקשה    הוצאות כשלעצמן בבקשת פסלות הן נדירות, וצירוף אירועים זה הוא כנראה חסר תקדים
עידן יוסף
הרשויות שדחו הכי הרבה בקשות חופש מידע הן: משרד החינוך (61%), משרד התקשורת (60%) ומשטרת ישראל (59.5%)    שלוש הרשויות נגדן הוגשו הכי הרבה תלונות ליחידה לחופש המידע: משרד הבריאות, משרד החינוך ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר    90% מהתלונות - בגין אי-מתן מענה
איתמר לוין
מי שהיה הקונסול הכללי באחת הערים בארה"ב ב-2015 היכה במשך עשרה חודשים את בתו בת ה-13, שהתייתמה מאמה עשר שנים לפני כן    למרות שהעונש המירבי על מעשיו הוא שבע שנות מאסר, האיש נדון רק ל-400 שעות של"צ    מזוז דחה את בקשתו לערער על פיטוריו והרחקתו לצמיתות משירות החוץ; בעוד חמש שנים הוא יוכל לקבל מהמדינה גימלה
עידן יוסף
כוחות הצבא השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ותקף ברצועה    כשלושים שריפות פרצו ביממה האחרונה בשל בלוני תבערה    שני בלונים הגיעו לחצרות בתי מגורים ואחד לבאר שבע    קטר הודיעה לחמאס כי תאריך את המענק הכספי לרצועה עד סוף השנה. אולם, מקורות בארגון מעריכים כי ההסלמה תימשך בימים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il