X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: חברת מאיר ענבי דיאמונד גרופ]
מאיר ענבי מציג: המדריך המלא ליהלומי יוקרה
מוגש כשירות לציבור מאת מאיר ענבי מנכ"ל חברת מ.א. ענבי דיאמונד גרופ
[צילום: חברת מאיר ענבי דיאמונד גרופ]

[צילום: חברת מאיר ענבי דיאמונד גרופ]

עולם היהלומים הוא עולם עמוק ומורכב, אשר סוחף ומרתק אנשים בעולם כולו, גם את אלו העוסקים בתחום וגם אלו שפשוט נמשכים ליופי ולעוצמה המגולמים ביהלום. אחד הדברים שהופכים את העולם הזה ליוקרתי ומוערך זהו הדיוק - בעולם בו אנו חיים, כשחוסר הוודאות שולטת כמעט בכל חלקה טובה, ענף היהלומנות שומר על סטנדרטים מחמירים להם שותפים העוסקים בענף בכל רחבי העולם, אשר מבטיחים דיוק ודקדוק מרביים בכל הקשור לעיבוד, מכירה ורכישה של יהלומים.
בדיוק בשל כך ולצורך הבנה מעמיקה של הקריטריונים לקביעת איכותו של היהלום שוחחנו עם מאיר ענבי, מנכ"ל חברת מ.א. ענבי דיאמונד גרופ, אשר הינו גורם מוסמך ומומחה לזיהוי, עיבוד ומכירת יהלומי יוקרה בכל רחבי העולם.
לאורך ההיסטוריה התגבשו מדדים וסטנדרטים המסייעים לאנשי המקצוע, לסוחרים ולרוכשים, לאמוד את ערכו של היהלום. ארבעת הסטנדרטים החשובים לקביעת איכותו של היהלום, מספר לנו מאיר ענבי, הם אותם הסטנדרטים אותם נהוג לכנות ארבעת ה-C,
הם כוללים את חיתוך היהלום, בהירותו, צבעו ומשקלו.
חיתוך (CUT) - החיתוך הוא החלק הראשוני בעיבוד היהלום, והוא זה שקובע את קוטר היהלום ואת צורתו. בנוסף, טכניקת החיתוך קובעת את זויות היהלום ואת אופן ההשתקפות והחזרת האור של היהלום. קיימות צורות חיתוך רבות ומגוונות, כאשר כל אחת מהן דורשת חישובים מדויקים מאוד להשגת סימטריה ופרופורציות בצורתו המוגמרת של היהלום. ככל שצורת היהלום מורכבת יותר וכוללת זוויות רבות יותר, יש חשיבות גדולה יותר לדיוק, לסימטריה ולאופן החיתוך, ומלאכת החיתוך הופכת למורכבת יותר ומחייבת איש מקצוע מיומן. החיתוך משפיע רבות על ערכו של היהלום המלוטש. ישנן מספר דרגות חיתוך - חיתוך הנדיר ביותר המתאפשר רק בכ-3% מכלל היהלומים הוא חיתוך excellent, חיתוך ברמה טובה (good cut) וחיתוכים ברמות נמוכות יותר שלרוב זוכים להתעלמות של יהלומנים מומחים.
בהירות (CLARITY) - היהלום הוא אבן הנוצרת בטבע, וככזה הוא מושפע ממינרלים זרים. בהירות היהלום היא המדד הבוחן את ניקיון היהלום מפגמים הנגרמים מסדקים באבן או ממינרלים זרים, בין אם על-פני היהלום או בתוכו. פגמים אלו אינם נראים בעין אנושית, אך הם עשויים להימצא גם ביהלומים הנראים מושלמים, ומתגלים רק על-ידי הגדלה באמצעות כלים מיקרוסקופים מתקדמים.
מידת בהירות היהלומים מחולקת לארבע דרגות - הגבוהה ביניהן היא ללא פגם, ואחריה יהלומים עם פגמים ברמות 3-1, שלהם ערך מסחרי נמוך יותר.
משקל (CARAT) - קאראט מסמל את משקל היהלום, וקובע במידה רבה את מחירו, כאשר ככל שיהלום גדול יותר, כך הוא יקר יותר. קאראט שווה ערך ל-200 מיליגרם (0.2 גרם). בשקילת יהלומים קטנים מערך ל-1 קאראט עושים שימוש בשיטת הנקודות, כאשר כל נקודה אחת שווה לאחד חלקי 100 של קראט: 0.01 קראט שווה 2 מיליגרם.
צבע (COLOR) - לצבעי יהלום משמעות רבה, כאשר ככל שהאבן חסרת צבע כך היא איכותית יותר, ויהלום חסר צבע הוא היהלום היקר ביותר. דירוג צבעי היהלום נקבע בשנות ה-60 על-ידי המכון הגומולוגי האמריקני, והוא כולל טבלה המגדירה את רמת הצבע של היהלומים מיהלום חסר צבע (הדרגה הגבוהה ביותר) ועד ליהלום צהוב (הדרגה הנמוכה ביותר). בנוסף ליהלומים הלבנים, ישנם בטבע גם יהלומים בצבעים שונים ומגוונים, החל מחום, שחור, ורוד וצהוב, וכלה בכחול, ירוק ואדום שהם נדירים יותר. ביהלומים אלו, המכונים יהלומי פנסי קולור, ישנה שיטת דירוג ומדידה מעט שונה, הלוקחת בחשבון את סוג הצבע ואת אינטנסיביות הצבע. ביהלומי פנסי קולור, פרט לתעודה המאשרת את מאפייני היהלום כפי שנבחנו במעבדה גמולוגית, יש משקל רב למראה של היהלום שנבחן במבט עיניים במקום מואר ובמקום חשוך.
ארבעת פרמטרים אלו הם אלו הקובעים את מחירו של היהלום. ברכישת יהלום יש לעקוב אחר התיעוד הבדיקות שעבר, ולוודא שהוא מצויד בתעודה גמולוגית מקצועית המופקת לכל יהלום ומאשרת את רמות הניקיון, הבהירות, הצבי והסימטריה של היהלום, ואת ערכו.
התעודה הגמולוגית המוכרת והמוערכת ביותר היא תעודה שהוצאה על-ידי המכון הגמולוגי האמריקני (GIA), ובה מופיעים המדדים השונים המאשרים את מאפייני היהלום.
התוכן מובא באדיבות מאיר ענבי, מנכ"ל חברת ענבי דיאמונד גרופ - שהינה מהמובילות בעולם יהלומי היוקרה הפעילה בישראל ובעולם. החברה מכרה לאורך השנים מספר יהלומי יוקרה, במחירי שיא ובשווי של עשרות מיליוני דולרים.

תאריך:  17/08/2020   |   עודכן:  24/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 העולם הזה / Haolam Haze
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
רוני ארבלי
עולם האמנות הישראלי התפתח רבות במהלך השנים, וכיום האמנים הישראלים נחשבים לקול ייחודי בסצינת האמנות העולמית    כדי להבין מה מייחד את האמנות הישראלית, ישבנו לראיון עם אחד השחקנים המשפיעים בשוק האמנות בארץ, עופר לוין, על האוסף שבבעלותו וייעודו בקהילה
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il