X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

האינטרנט הוא מרחב אינסופי, בו כמות האתרים רק עולה מדי יום. התוצאה היא שבכל רגע נתון יש תחרות עזה על תשומת הלב של הגולשים המשתמשים במנוע החיפוש המרכזי בעולם, גוגל. קידום אתרים אורגני (SEO), שעשוי להבטיח נוכחות של האתר במקומות הראשונים בדף התוצאות של הגולש בהתאם למילות החיפוש הספציפיות, מקבל בתנאים האלו חשיבות מכרעת.
אז איך עושים את זה? בגדול, קידום אתרים דורש הרבה מאוד מחשבה, תכנון ומאמצים לכל אורך הדרך. לא פשוט להגיע למקומות הראשונים בגוגל, ובטח שלא להישאר שם לאורך זמן. אבל יש כמה עקרונות מנחים, שיכולים לשפר פלאים את התוצאות של קידום אורגני בגוגל, למשוך יותר אנשים לאתר, להגדיל את המכירות ואפילו לבנות לעסק מוניטין חיובי.
חשיבותן של מילות מפתח נכונות
בחירה נכונה של מילות מפתח לקידום היא ה-א'-ב' של קידום אורגני בגוגל, כך שמחקר מילות מפתח הוא צעד הכרחי. יש מגוון רחב של כלי קידום אתרים שיאפשרו לכם להבין את נפחי החיפוש ורמות התחרות לביטויים השונים, וכמובן שגם לראות מי הם המתחרים שלכם ומהן האסטרטגיות שהם נוקטים.
ההחלטה לגבי מילות המפתח בהן מתמקדים משתנה בהתאם לסוג האתר ולמטרות של אלו העומדים מאחוריו, אבל יש כמה כללי יסוד. הראשון הוא שמילות מפתח בעלות נפח חיפוש חודשי גבוה תהיינה לרוב תחרותיות יותר. לכן מי שמנסה להשקיע רק במילים האלה כחלק מהאסטרטגיה של קידום אתרים, עלול לגלות שהדרך שלו לפסגה ארוכה, ולעיתים אפילו בלתי אפשרית.
בנוסף לכך, יכול מאוד להיות שהביטויים המחופשים ביותר לא בהכרח יתאמו לעסק מכיוון שהם יהיו כלליים מדי. זו הסיבה שכחלק מהמאמצים של קידום אתרים אורגני, חשוב להעניק משקל ראוי לביטויי "זנב ארוך" - ביטויים ממוקדים יותר, ומחופשים פחות, שקל יותר להתקדם בהם. ביטויים אלו יכולים להיות יעילים פי כמה במשיכת גולשים רלוונטיים לאתר, שיהפכו ללקוחות מניבים.
אם ניקח בתור דוגמה חברת השכרת מקררים, יכול להיות שיהיה נכון לבנות אסטרטגיית קידום תוך דגש על ביטויים כמו "השכרת מקררים בתל אביב", ופחות על ביטוי כללי ותחרותי מאוד כמו "הובלות". חוץ מזה, יכול מאוד להיות שהביטויים הכלליים ישולבו בטקסט באופן טבעי בלי שתשימו לב. והנה לכם קידום אתרים המתבצע כמעט מעצמו.
אין תחליף לתוכן איכותי
קידום אורגני נעשה במידה רבה באמצעות תוכן, אבל הדרישות מהתוכן השתנו בצורה דרסטית במהלך השנים בעקבות העידכונים השונים של גוגל. בשנים קודמות, הדגש היה בעיקר על כמות. ככל שהיו ממלאים את האינטרנט במאמרים חסרי ערך ממשי, וככל שהיו "מפציצים" במילות מפתח כחלק מהתוכן, הרי זה היה משובח. כשבגוגל הבחינו שהאינטרנט מתמלא בתוכן דל ולא מספק, לעיתים ברמת ה"ספאם", הם החליטו לשנות את הכללים והציבו דרישות מחמירות יותר.
למרות שהאלגוריתם של גוגל הוא בבחינת סוד כמוס, ההנחה המקובלת היא שמאמרים איכותיים הכתובים היטב, ארוכים מספיק, מתקשרים לנושא האתר וגם מתבססים על אתרים מהימנים אחרים (קישורים), יכולים להיות יעילים הרבה יותר במשוואה של קידום אורגני בגוגל.
ההנחה: קישורים עומדים בבסיס הקידום האורגני
קישורים הם בסיס מרכזי נוסף של קידום אתרים, אלא שגם כאן אנחנו עדים לשינויים די מתבקשים באלגוריתם של גוגל במהלך השנים, בערך על-פי אותו רציונל. זה לא שהכמות של הקישורים המפנים לאתר אינה חשובה היום, אלא שחשוב לשלב בין איכות לכמות.
קישורים שמגיעים מאתרים סמכותיים, בעלי מספר גולשים רב, דומיין סמכותי וגם קשר ישיר לתחום הפעילות של האתר המקודם, עשויים לעשות יופי של עבודת קידום אורגני בגוגל. זאת בלי קשר לחשיפה הרבה שהתוכן יכול לקבל ולאפשרות של המותג לבנות את המוניטין בדרך זו. מדובר בהשקעה, גם כספית, שעשויה להשתלם בטווח הקצר והארוך כאחד.
אתרים מיועדים לגולשים. לא לרובוטים
גם אם המטרה המוצהרת שלכם היא קידום אורגני בגוגל, אסור לכם לשכוח את הגולש. כיום יש להעניק יותר ויותר משקל לאופן שבו האתר מאורגן, כולל קישורים פנימיים, ניווט בין עמודים שונים וכן הלאה. זאת כחלק מההכרה בחשיבותה של חוויית המשתמש, המשפיעה גם על קידום אתרים.
למעשה, הדיווחים האחרונים מדברים על כך שחוויית המשתמש תהפוך ליותר ויותר קריטית לקביעת תוצאות הקידום האורגני בעתיד הקרוב. לא מדובר כאן רק בקישורים ובמבנה האתר, אלא גם בפרמטרים דוגמת מהירות הטעינה של העמודים, אבטחת המידע האתר, נוחות הגלישה מהמובייל, היעדר באנרים ה"מציקים" לגולש וכן הלאה. חלק מהשינויים האלה כבר נוכחים, בעוד שהצפי הוא שאחרים יהיו רלוונטיים מאוד בשנים הקרובות וישפיעו רבות על העולם של קידום האתרים.

תאריך:  17/08/2020   |   עודכן:  17/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
מוגש כשירות לציבור מאת מאיר ענבי מנכ"ל חברת מ.א. ענבי דיאמונד גרופ
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
רוני ארבלי
עולם האמנות הישראלי התפתח רבות במהלך השנים, וכיום האמנים הישראלים נחשבים לקול ייחודי בסצינת האמנות העולמית    כדי להבין מה מייחד את האמנות הישראלית, ישבנו לראיון עם אחד השחקנים המשפיעים בשוק האמנות בארץ, עופר לוין, על האוסף שבבעלותו וייעודו בקהילה
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il