X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הוועדה לפניות הציבור:

להעלות תפוסה באוטובוס מ-50% ל-75%

נציגת משרד הבריאות מודה כי אין נתונים מובהקים באשר למידת ההידבקות בתחבורה הציבורית הרשות לתחבורה ציבורית: אין לנו דרך לכמת את היקף התקלות אל מול המקרים התקינים, ייתכן שמרבית המשתמשים מקבלים מענה טוב סגן שרת התחבורה: יוקם מוקד אחוד לטיפול בבעיות הנוסעים
▪  ▪  ▪
טסלר. לצופף ולתגבר

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יעקב טסלר קיימה (יום ב', 17.8.20) דיון בנושא השירות לנוסעים בתחבורה ציבורית במגבלות הקורונה. הדיון כונס בעקבות המגבלות שהוטלו על מספר הנוסעים בשל משבר הקורונה, ועסק ברובו בצורך בציבור החרדי ופחות בכללי.
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר פתח את הדיון ואמר כי ללשכתו הגיעו פניות רבות של נוסעים בתחבורה הציבורית שחוו קשיים בהגעה ממקום למקום. "בגלל מגבלות הקורונה משרד הבריאות הורה להפעיל את התחבורה הציבורית בתפוסה של 50%. בפועל אנשים יוצאים לתחנה, מתכננים נסיעה וזמני הגעה, אך נאלצים להישאר בתחנות במשך שעות ארוכות בציפייה לאוטובוס שיקח אותם ליעד. קיימים מקרים שנוסעים נשארים בתחנה כי לא הצליחו לעלות על האוטובוס האחרון". טסלר קרא למשרד הבריאות ולמשרד התחבורה להעלות את התפוסה באוטובוסים מ-50% ל-75% וכך גם למנוע התקהלות והדבקה ברציפי הנוסעים.
סגן שרת התחבורה אורי מקלב סקר את פעילות משרד התחבורה לצמצום העומס ואמר: "הנחיית הממשלה כיום היא כי השירות אינו לבילויים" [בניגוד לדבריו, המשרד מפעיל קווי לילה למקומות הבילוי, ע.י.]. במצב הנוכחי אנו לא יכולים להבטיח לנסוע שירות סדיר. עם תחילת ימי בין הזמנים [חופשת בני הישיבות המסתיימת בראש-חודש אלול, ע.י.] ראינו עלייה גבוהה מאוד בביקוש לתחבורה ציבורית, וקשה לדעת לצפות מראש מתי יהיה ביקוש גדול. ההנחיה שלנו היום היא לתגבר ככל האפשר את קווי השירות. אנחנו לא משאירים אף אחד בתחנה בלילה.
"רק הבוקר יצאו למעלה מעשרה אוטובוסים מהר חוצבים למירון. הלילה הוצאנו 14 אוטובוסים בשעה בקו 422 לבני ברק, כאשר ביום רגיל יוצאים ארבעה אוטובוסים בשעה. אנחנו מסיעים יותר מעשרת אלפים נוסעים ביום מהריכוזים החרדיים לצפון הארץ - גידול של יותר מ-300% אחוזים מהשגרה. העלינו מ-80 נסיעות יומיות ל-400 נסיעות יומיות מהריכוזים החרדיים לצפון".
עוד סיפר על כוונה להקים מוקד חרום מרכזי שיוכל לתת שירות בזמן אמת לחברות ולנוסעים, ובסמכותו לתת שירות ולהוציא קווי שירות או לתגבר במידת הצורך. "כך נוכל לקבל בזמן אמת את תמונת המצב ולא רק בדיעבד", אמר. כתב News1 מציין כי מזה שנים שמדובר על מוקד כזה, כך גם הובטח לכנסת ונושא זה אמור היה להיכנס לתוכנית העבודה עם הפעלת מוקד המידע לתחבורה ציבורית.
התחבורה הציבורית היא כלי שעלול לחולל הדבקות ולכן פורסמו ההוראות שצמצמו את התפוסה באוטובוסים. בתחבורה הציבורית משתמשים כמיליון איש, ובלעדיה המשק לא יוכל לפעול. עשינו מאמצים גדולים והצלחנו להרחיב את הפעילות מבחינת השעות עד כמה שאפשר. הצפי עכשיו של 'בין הזמנים' הוא לא רגיל, וקשה לצפות את העומס והביקוש במקומות השונים". עוד אמר מקלב כי במשרד התחבורה מעוניינים להקים מוקד ארצי שיאגד את כל חברות האוטובוס שיתן מענה בזמן אמת לפניות מהציבור.
עמיחי לוי, מ"מ מנהל אגף תחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, הסביר: "אין לנו דרך לכמת את היקף התקלות אל מול המקרים התקינים, אבל אני חושב שאנחנו נותנים מענה טוב למרבית המשתמשים. כבר בחודש יולי נדרשנו לתגבורים לאור מגבלות הקיבולת אל מול העלייה בביקוש. יש לנו ולמפעילים את המידע לגבי איזה קווים נוטים יותר להפתעות בביקוש. לאור זאת אישרנו תגבורים בהיקף נרחב. יש חברות היסעים ללא תעסוקה וגייסנו מהאוצר תקציב מיוחד לגיוס שלהן כקבלני משנה לתגבור חברות האוטובוס. נכון להיום הבעיה היא לא כספית". עוד אמר כי משרד התחבורה תגבר את מספר הנסיעות פי שלושה. כך לדוגמה בקו טבריה-בני ברק היו עד כה לשני הכיוונים 16 נסיעות ואילו בתקופה האחרונה עלה מספר הנסיעות ל-86 לשני הכיוונים. "מדובר בהיקפים חסרי תקדים שנותנים מענה לביקוש", דברי לוי.
ענת צוראל פרבר, עוזרת ראשית בריאות הציבור במשרד הבריאות, הסבירה כי בכל העולם המגמה היא להוריד את הצפיפות באוטובוסים על-מנת למנוע תחלואה. פרבר שנשאלה על-ידי יו"ר הוועדה האם ישנם נתונים לגבי תחלואה בתחבורה ציבורית, וענתה כי קיימת בעיה עם נתונים מסוג זה משום שנוסעי התחבורה הציבורית לא מכירים את הנוסעים שישבו לידם בנסיעה חד-פעמית, ועל כן לא יכולים לדעת האם נדבקו במהלך נסיעה. "כשיש מקור הדבקה לא ידוע - יכול להיות שמדובר בהדבקה בתחבורה ציבורית", הסבירה פרבר.
בישיבה השתתפו נציגי חברות התחבורה שסקרו את פעילות האוטובוסים בתקופת "בין הזמנים" במגבלות הקורונה. ארז לבחר, סגן מנהל תחבורה ציבורית באגד, אמר כי לאגד יש פקחים שמפוזרים בכל הערים הגדולות ונותנים מענה לבעיות שעולות מהשטח. "אנחנו מתגברים בכל מקום שצריך. יש לנו 200 אוטובוסים פרטיים שעובדים בכל הקווים".
איתן פיקסמן, דובר חברת דן: "אנחנו עושים מאמצים לתת לציבור החרדי את השירות שלו הוא ראוי. יזמנו ופעלו למען התושבים ומשרד התחבורה אישר לנו פתיחת קו קצר מתוככי בני ברק לרידינג והוא משרת משעות הצהריים ושעות הלילה המאוחרות את הציבור החרדי. אנחנו פורסים פקחים שלנו ברחבי גוש-דן ומבצעים בסוף כל יום הפקת לקחים. אנחנו עושים שינויים תוך כדי תנועה".
בסיום הישיבה קרא יו"ר הוועדה להגדיל את התפוסה באוטובוסים על-מנת למנוע מצב שבו עשרות נוסעים מתקהלים במסופים בתחנות הנסיעה. "אם נגדיל את התפוסה ל-75% עדיין נוכל למנוע תחלואה וכך נוכל להקטין את העומס בתחנות", אמר. עוד קרא טסלר לתכנן מראש תגבור של קווים על-מנת למנוע מצב בו נוסעים יישארו ללא אפשרות להגיע בלילה ליעדם.

תאריך:  18/08/2020   |   עודכן:  18/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המבקשת לקבוע בהוראת שעה הסדרים מיוחדים שיחולו בהוצאה לפועל ביניהם: הארכת מועדים שונים בהליכי הוצאה לפועל שנועדו לאפשר לחייבים זמן נוסף להסדרת החוב; קביעת הסדר תשלומים מיוחד שנועד להביא לתשלום החוב בתקופה קצרה ולהפחתת עלויות בתיק; הקפאת ביצוע צווי הבאה ותפיסות של כלי רכב
עידן יוסף
משרד האנרגיה בוועדת הכלכלה: ב-2019 בוצעו 344 מבצעי אכיפה ו-1,500 ביקורות בשוק הגז הביתי    הנתונים הוצגו בדיון ראשון במסגרת הכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק הגפ"מ - שמטרתה להסדיר את ענף הגז הביתי    היו"ר מרגי הודיע: נקדם את החקיקה תוך הגברת בטיחות ומבלי לפגוע באפשרות לקדם תחרות
עידן יוסף
משרד הבריאות מזהיר: נתקלנו בזיופי תוצאות בדיקות    יו"ר הוועדה: חובה לייצר תוכנית עתידית, ודאות עבור האזרחים - ולייצר שגרת קורונה    מדינות המתירות כניסת ישראלים ללא בידוד: בולגריה, יוון, קרואטיה ורואנדה
עידן יוסף
ימים ספורים לאחר דחיית הריבונות עשרות שרים וחברי כנסת השתתפו בכנס היסוד של שדולת ארץ ישראל והתחייבו - לא נוותר על החלת ריבונות בהקדם ולא נאפשר הקמת מדינה פלשתינית ומסירת חלקי א״י בתמורה להסכם שלום עם איחוד האמירויות
עידן יוסף
5,000 איש טסו אתמול מנתב"ג    יוון הגבילה את ישראל ל-600 טסים בשבוע בלבד    בסיני יש תחלואה גבוהה ויכולת מוגבלת לביצוע בדיקות    בקרוב: מתווה חדש ליציאת אנשי עסקים למדינות 'אדומות'    בקרוב: מתווה חדש לקבוצות תיירים שיכנסו לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il