X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו. הבהיר לפרידמן את הבעייתיות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתניהו. גיבוי מנורקין [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
תגובה להאשמות בעניין הסרת הווטו

נתניהו: התנגדתי לספק נשק לאמירויות

לשכת ראש הממשלה אומרת כי הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות ירושלים התנגדה בכמה הזדמנויות לעסקה שכזו
▪  ▪  ▪

לשכת ראש הממשלה מגיבה (יום ג', 18.8.20) לפרסום בידיעות אחרונות לפיו בתמורה להסכם המדיני עם איחוד האמירויות הסירה ישראל את התנגדותה לכך שארה"ב תמכור לאמירויות נשק שובר שוויון, ואמרת כי הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות.
"מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת אף-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל.
ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי אף-35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל-האוויר אלוף עמיקם נורקין.
"בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, רה"מ הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי אף-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום. ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום. 
"שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי" (כעבור שלושה שבועות, ע.י.).
"ב-3 באוגוסט, בהנחיית רה"מ, נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וחזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת אף-35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון. 
"הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל", לשון התגובה.

תאריך:  18/08/2020   |   עודכן:  18/08/2020
+שלושה מתווכים במגעים המדיניים מול סודן
23:46 18/08/20  |  עידן יוסף

גורם בממשלת סודן אמר לסוכנות הידיעות AP כי המגעים בין הישראלים והסודנים מתבצעים בסיוע מצרים, איחוד האמירויות וארצות הברית.

+הסכם אחד, 2 פרשנויות
17:59 18/08/20  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

הסכם שלום בין ישראל למדינת איחוד האמירויות, יישאר טקסט ששני הצדדים הסכימו עליו  ▪  באורח פלא, או שלא, כל אחד מהם מפרש את ההסכם לפי השקפת עולמו ומתברר כי יש שוני בפרשנות לטקסט המוסכם

[צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+נתניהו: הידיעות על F-35 - פייק ניוז
15:05 18/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה מאשים גורמים בתקשורת בהפצת חדשות כזב על הסכמה ישראלית שכביכול ניתנה לאספקת מערכות נשק אמריקניות מתקדמות לאיחוד האמירויות  ▪  "ישראל לא נתנה, בניגוד לטענות בשמאל ובתקשורת, הסכמה כלשהי לעסקת נשק כלשהי בין איחוד האמירויות לארה״ב"

מה סוכם בשיחת הטלפון? [צילום: לשכת ראש הממשלה]
ארה"ב התחייבה לשמירת יתרון ישראל [צילום: בת' סטיל, לוקהיד מרטין]
+שר החוץ: לא מכיר הבטחות ביטחוניות לאמירויות
12:47 18/08/20  |  איציק וולף

שר החוץ, גבי אשכנזי, אמר כי הוא אינו מכיר הבטחות ביטחוניות כחלק מההסכם עם האמירויות. "אם יש כאלה הן לא נעשו בהתייעצות או יידוע שלי ושל משרד החוץ. העליונות הצבאית של צה"ל היא אחד הדברים החשובים בביטחון שלנו", אמר בתדרוך לעיתונאים שעשה במקביל לתדרוך דומה שעשה שר הביטחון, בני גנץ.

+גנץ הגיב על מידורו מההסכם: לא תקין
12:44 18/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון אמר כי העובדה שראש הממשלה עדכן אותו על ההסכם המסתמן עם איחוד האמירויות רק בדיעבד הייתה לא תקינה  ▪  לא ידע דבר על הסיכומים הביטחוניים שהושגו ובהם ההסכמה לאספקת מטוסים חמקנים לאמירויות  ▪  "שאיש לא יספר לי סיפורים מה אפשר ומה אי-אפשר - אסור לקחת סיכונים ביטחוניים"

גנץ. לא עודכן בסיכומים הביטחוניים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+קשרי תעופה חתמה על הסכם בלעדיות ראשון עם רשת בתי מלון באמירויות
11:23 18/08/20  |  עידן יוסף

חברת התיירות קבוצת קשרי תעופה חתמה על הסכם בלעדיות עם רשת ריקסוס (Rixos) היוקרתית, המפעילה מלונות וריזורטים בדרגת 5 כוכבים ברחבי בעולם וכן 4 בתי מלון באיחוד האמירויות - 2 בדובאי ו-2 באבו דאבי וכן עוד 3 מלונות הנמצאים בבניה בימים אלו.
מנהל המכירות הגלובלי של ריקסוס: "כעת יותר מתמיד, עומדים לצידכם, קשובים להבין את הצרכים שלכם, ולכתוב יחד אתכם פרק חדש וקסום עבור הלקוחות הישראלים"

+בזכות ההסכם: אף-35 אמריקניים לאמירויות?
09:03 18/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ידיעות אחרונות: ממשל טראמפ הבטיח להסיר את האמברגו על מכירת המטוסים המתקדמים לאבו דאבי  ▪  לשכת רה"מ: ישראל לא שינתה את עמדותיה נגד מכירת נשק שובר שוויון

מטוס אף-35 ישראלי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: התנגדתי לספק נשק לאמירויות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הקרדיט לראש הממשלה נתניהו
אקטואלי  |  18/08/20 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
ראש המוסד, יוסי כהן, נחת אחר-הצהריים באבו דאבי במסגרת המגעים לקראת החתימה על הסכם כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות
שמעון שבס
המפגש הראשון שהתקיים עם מוחמד בן זאיד, יורש העצר באיחוד האמירויות, בשנת 1994    אחרי שעה של שיחה נינוחה הוא שאל אותי, "אתה שותה יותר מקפה?" ואני עניתי שכן. הוא הביא יין טוב, הוריד את הכאפיה מהראש, והתחלנו לדבר על החיים. בן זאיד התגלה כאדם מאוד מתוחכם ואינטליגנטי
עידן יוסף
על הסכמים נוספים עם מדינות ערביות: "המעגל יתרחב, הסכר נפרץ"    מתעקש שלא ויתר על הריבונות אלא השהה אותה לבקשת האמריקנים ותוקף את ראשי המתנחלים:    על הממשלה בראשותו: "מניח שלולא הקורונה, הדבר הזה היה מתפרק"
איציק וולף
איחוד האמירויות הסירה את החסמים שמנעו קווי תקשורת ישירים בינה לבין ישראל    שר החוץ אשכנזי שוחח עם עמיתו מהאמירויות והשניים קבעו להיפגש בקרוב
רפי לאופרט
בשעה טובה, עוד הסכם שלום לישראל עם מדינה ערבית באזור. הפעם מדובר בכללי משחק שונים – הדדיות מלאה בין הצדדים; שלום תמורת שלום    ישראל ממשיכה להחזיק ב"ערבות הביצוע" וזהו הישג יוצא דופן. ככל שתצטרפנה מדינות נוספות, יחלשו הפלשתינים ותגדל ההסתברות לסיפוח; אלא אם יתפתחו תנאים לסוג של פדרציה אזורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il