X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ קרן ברק: האסי פתח צוהר לדיון באפליה רבת שנים בחלוקת משאבים יו"ר ועדת הפנים: "אין לי שום כוונה להפוך את הדיון הזה לזירת התגוששות והטחת האשמות. דווקא מהמקרה הזה שמסמל קרע בחברה נפעל כדי לאחות פצעים מהעבר"
▪  ▪  ▪
[צילום: מנחם לדרמן/פלאש 90]

"הוויכוח על הגישה לנחל האסי גלש הרבה מעבר למי הנחל הרוגעים וחשף שסעים חברתיים כואבים", אמרה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', בדיון שיזמה (יום ג', 18.8.20) ח"כ קרן ברק, על הגישה לנחל האסי, "בהנחה שכולנו אוהבי הארץ הזו, באנו להקשיב בלב פתוח, לגלות אחריות ולקדם דיון מקדם ולא מפלג".
ברק: "סכסוכים סביב משאבים קיימים שנים. יש חלוקה לא שוויונית, לא רק של קרקעות, אלא של פוטנציאל, וזה מקור לפערים, בעיקר בפריפריה. זה מייצר יכולת השקעה דיפרנציאלית באוכלוסיות. מבקר המדינה קבע שמשרד הפנים לא קבע קווים מנחים ורוב הבקשות אושרו בלחץ רשויות. העדר מדיניות ברורה הובילה לקבלת החלטות לא אחידה. ניתוח של החוקר הראל זוהר מצביע על שימוש ציני ואינטרסים פוליטיים מעצבים את מפת הגבולות. השר דרעי שינה את המציאות ובפיקודו קמו הוועדות הגאוגרפיות שאמורות לתת פתרון לסוגיה. כל מי שערך השוויון חשוב לו צריך לקוות שנשלים את המהלך, לשים סוף לאפליה. האסי רק פתח צוהר. יש חופים רבים שסגורים לציבור וחלקים של נחלים בצפון שמפעילי קיאקים סוגרים את תוואי הנחל".
ארז קמיניץ, המשנה ליועמ"ש, משרד המשפטים: "אפשר לאפשר שימוש יותר משמעותי בנחל. מצד אחד ברור שיש לציבור זכות להגיע לנחל וגדותיו. זה משאב ציבורי. מצד שני יש נסיבות ייחודיות - הבתים של הקיבוץ על גדת הנחל וגם חברי הקיבוץ זכאים ליהנות ממה שהוקצה להם על-ידי רמ"י. משרד האוצר הביע נכונות לסייע תקציבית. לא חושב שייקח זמן רב".
טל שחר, אגף התקציבים: "בעניין הפשרה מ-2016 - עד היום לא הציגו לנו דרישות ועלויות. בעניין התוכנית להשבת המים לבית שאן, שעלותה מוערכת במאה מיליון, לפני שבועיים השתתפנו בסיור במקום. היו לנו הרבה שאלות. זה בשלבים ראשונים של תכנון. מי יהיה אחראי אחרי הפיתוח? מי יממן מצילים? האם אפשרי שם פיתוח עסקי? אנו לא נגד. אנו בעד הנגשת אתרי מים".
נתי וקנין, מטה המאבק: "להסיר את השומרים מהשערים. הם חונקים, מפילים. מה יקרה עד שתתגבש התוכנית עם המועצה? עוד קיץ, עוד שנה, עוד שנתיים יישאר סגור? כשהקיבוץ מכניס אנשים בכסף, יש שם בין 500 ל-800 איש בנחל. אנו חרדים לפרטיות תושבי ניר דוד. אפשר להגדיר שיהיה בלי מוזיקה, עם פיקוח. יש כלים למועצה ולרשות הטבע והגנים ליצור תוואי ולא הסכם בזיוני של 100 מטר עם מצוף ש'עד לפה מותר לכם לשחות', שיש לזה קונוטציות שליליות".
ח"כ משה ארבל: "ישבתי עם אנשי הקיבוץ. אנשים טובים, מלח הארץ. תפקידנו לפקח על עבודת הממשלה. לא יכול להיות שמשרד המשפטים ידבר בשני קולות. במקרים קודמים בעפולה ןבפארק רעננה נקבע שלרשות מקומית אין אפשרות למנוע כניסה. גם קמיניץ אמר שזכות הגישה לא בספק. אז צריך לקבוע לו"ז. המו"מ מאפשר לקיבוץ להפר חוק. איך מאפשרים לחברת שמירה למנוע כניסה? זה כמו לעצור את התנועה בכביש החוף באמצעות חבורת בריונים".
חלי יעקובס, מנכ"ל תיירות, קיבוץ ניר צבי: "אין הרחבה של הצימרים ואין תלתליות במים. זה מידע לא נכון. אני חטפתי מכות משלושה נערים שהצעתי להם להיכנס למים, רק לא דרך השער. אני רוצה שזה לא יקרה. ביקשתי מנתי להיפגש, ישבתי עם נציגי מחאה אחרים. הבעיה שהם אומרים יקוב הדין את ההר. תפתחו את השער. צריך לקדם פתרון מידתי".
ח"כ רם בן ברק: "נגיד שכל הנחלים ייפתחו לציבור בעוד כמה שנים, האם חשוב לך דווקא הקטע הזה של האסי?" ח"כ אופיר כץ: "למה להגיד דווקא? הם לא עושים דווקא". נתי וקנין: "כבן העמק, זה תבנית נוף מולדתי. גדלנו בעמק הזה, ואנחנו רוצים לשחות כאן".
יו"ר הוועדה חיימוביץ': "הנחל צריך להיות פתוח לכולם תמיד". ח"כ קרן ברק: "אחרת אתה מעצים פערים". היו"ר חיימוביץ': "אין לנו ויכוח".
ג'קי לוי, ראש עיריית בית שאן, הציג תוכנית להשבת המים לנחל שזרם עד שנות ה-80 לאורך העיר בית שאן: "אני מזדהה עם המחאה. עד לגיוסי לצה"ל המים עברו בעיר וחצו את חצר בית הספר בו למדתי. בשנות ה-80 הסיטו את המים מהעיר. הצדק צריך גם להיראות. אל תביאו מלחמה ארצית אלינו. זה מזמן יצא מהמאבק המקומי".
יורם קרין, יו"ר מועצת עמק המעיינות: "אני קורא משולחן זה להפסקת האלימות מכל צד. היישוב במצור. שגרת החיים שובשה. לקחנו אחריות, ג'קי לוי ואני. מתוך אחריות משותפת העברנו שטחים באהבה. עכשיו שנינו מודאגים".
שלמה גלזר, מזכיר קיבוץ ניר דוד: "יש תביעה ייצוגית נגד הקיבוץ וזה הולך לגישור. אני מאמץ את קריאת ראש העיר בית שאן ג'קי לוי לכנס את כל הגופים לגבש פתרון". חיימוביץ': "בלי מישהו שינהל זאת כצד שלישי שאינו מעורב, עם ניסיון בבניית הסכמות, זה לא יצליח. יש גופים אובייקטיביים שיכולים לקדם. אנו מנסים לבנות מהלך. ח"כ קרן ברק, מה את רוצה? שימשיכו לריב?"
ברק: "שקודם כל יפתחו, ואז שהקיבוץ יתחיל להגיש עתירות". כץ: "שיהיה פתוח עד שימצאו פשרה". רם בן ברק: "גם אני יכולתי לומר: בצד הזה יש יותר מצביעים". ברק: " זה דיבור מתנשא. מזכיר הקיבוץ השתמש במילה 'כנופיות', אבל פעילות תיירותית זה בסדר".
יו"ר הוועדה: "אני לא מוכנה שהדיון יגיע למקומות אלה. את, קרן, לא גרה לא בבית שאן ולא בניר דוד. תפקידנו להביא את הצדדים לפתרון, לא למנוע. ללכת קדימה ולא אחורה. שהם ישבו ויחליטו, ברוח טובה ובנכונות להגיע לפשרה. בפשרה כל אחד מוותר על משהו. את רוצה למנוע את זה?
"הוועדה קוראת לכל הצדדים לשבת יחד ולמצוא דרך, באמצעות גוף מגשר, להגיע להסכמות. הוועדה מבקשת מהצדדים תשובות תוך שבועיים. הוועדה גם תסייר במקום. הוועדה קוראת לכל הצדדים להימנע מאלימות ולהרגיע רוחות על-מנת לקדם פתרון בשיתוף ואחדות".

תאריך:  18/08/2020   |   עודכן:  18/08/2020
+עידן עמדי: אולי אנחנו לא מספיק אגרסיביים
12:48 19/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דיון טעון בכנסת בסוגיית דמי אבטלה למשתתפים חופשיים בעולם התרבות  ▪  תמיכה גורפת של שר הרווחה, מנכ"ל הביטוח הלאומי, יו"ר ועדת העבודה וחברי הכנסת  ▪  משרד האוצר מתנגד: "נוגד כל רציונל ביטוחי"  ▪  יו"ר הוועדה דורש מהאוצר: "עשו מה שצריך כדי לאשר את זה עבור עובדי התרבות ומגזרים אחרים שנופלים בין הכסאות"

[צילום: דוברות הכנסת]
היו"ר חיים כץ והזמר עידן עמדי
+תגמולי הביטוח ייגבו באותו אמצעי תשלום בו נגבו דמי הביטוח
10:16 19/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: חברות הביטוח ישלמו למבוטחים את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו נגבו דמי הביטוח

אבוטבול ומלכיאלי. יוזמי החוק [צילום: פלאש 90]
+מיקי זוהר: נראה שגנץ לא יהיה ראש ממשלה
09:51 19/08/20  |  עידן יוסף

ח"כ מיקי זוהר בגלי צה"ל: ״אני לא יודע אם בני גנץ יהיה ראש ממשלה בנובמבר 2021. לפי ההתנהלות של כחול לבן כרגע, נראה שהוא לא יהיה״.

+בפעם ה-15: נדחתה הפיכת בנק הדואר לבנק חברתי
09:48 19/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה: לא נשים עוד ללעג וקלס את ועדת הכלכלה ואת הכנסת  ▪  מנכ"ל משרד התקשורת: לא רואה איך בארבע השנים הקרובות הופך בנק הדואר לבנק מסחרי. נתקן את החוק בתוך חצי שנה  ▪  זנדברג: התרענו שכך יהיה

[צילום: פלאש 90]
+להגביל נתניהו בחוק דחיית התקציב
08:46 19/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סיעת יש עתיד-תל"ם דורשת להכניס לחוק הדוחה את הגשת התקציב את הגבלת כהונת נתניהו, הקטנת ממשלתו, דמי אבטלה לעצמאיים, 400 מיליון שקלים לסבסוד ספרי לימוד ותוכנית קורונה לחצי שנה

לוי. "הטרלול חייב להיםסק" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+"יש לנו יכולת לייצר 15 מיליון חיסונים"
01:11 19/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עוד אמר שפירא: "מתחילת פברואר אנחנו סביב השעון עובדים על זה. אסור שהביורוקרטיה תאט אותנו"  ▪  יו"ר ועדת המדע: "הצלחת מפתחי החיסון זו התקווה של כל עם ישראל - חשוב לדאוג במקביל גם לבטיחות החיסון וגם למהירות הפיתוח"

[צילום: חורחה סאנז, AP]
+"גם רכש הקורונה צריך להיות ישראלי"
23:25 18/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה את התקנות שיאפשרו למשרד הבריאות להיעזר במשרד הביטחון לביצוע רכש שנדרש להתמודדות עם הקורונה  ▪  יו"ר הוועדה הצביע על התקנות לאחר שמשרדי האוצר, הבריאות והביטחון נענו לדרישתו כי ניתן יהיה להשתמש במנגנון שבתקנות עד שלושה חודשים לאחר תום ההכרזה על מצב חרום כללי בשל נגיף הקורונה

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+מתגבש מתווה לפתיחת תערוכות מקצועיות
21:41 18/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גרוטו הודיע בוועדת הקורונה כי גם תערוכות מקצועיות יוכלו להיפתח לפי אותו מתווה  ▪  יו"ר הוועדה: בשלושה השבועות הקרובים על משרד הבריאות למסור לוועדה את מתווה הפתיחה לתערוכות

[צילום אילוסטרציה: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשהקיבוץ מכניס בתשלום, יש 800 איש בנחל. ורק אנחנו מפריעים ומלכלכים?"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
גרוטו הודיע בוועדת הקורונה כי גם תערוכות מקצועיות יוכלו להיפתח לפי אותו מתווה    יו"ר הוועדה: בשלושה השבועות הקרובים על משרד הבריאות למסור לוועדה את מתווה הפתיחה לתערוכות
עידן יוסף
נציגת משרד הבריאות מודה כי אין נתונים מובהקים באשר למידת ההידבקות בתחבורה הציבורית    הרשות לתחבורה ציבורית: אין לנו דרך לכמת את היקף התקלות אל מול המקרים התקינים, ייתכן שמרבית המשתמשים מקבלים מענה טוב    סגן שרת התחבורה: יוקם מוקד אחוד לטיפול בבעיות הנוסעים
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המבקשת לקבוע בהוראת שעה הסדרים מיוחדים שיחולו בהוצאה לפועל ביניהם: הארכת מועדים שונים בהליכי הוצאה לפועל שנועדו לאפשר לחייבים זמן נוסף להסדרת החוב; קביעת הסדר תשלומים מיוחד שנועד להביא לתשלום החוב בתקופה קצרה ולהפחתת עלויות בתיק; הקפאת ביצוע צווי הבאה ותפיסות של כלי רכב
עידן יוסף
משרד האנרגיה בוועדת הכלכלה: ב-2019 בוצעו 344 מבצעי אכיפה ו-1,500 ביקורות בשוק הגז הביתי    הנתונים הוצגו בדיון ראשון במסגרת הכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק הגפ"מ - שמטרתה להסדיר את ענף הגז הביתי    היו"ר מרגי הודיע: נקדם את החקיקה תוך הגברת בטיחות ומבלי לפגוע באפשרות לקדם תחרות
עידן יוסף
משרד הבריאות מזהיר: נתקלנו בזיופי תוצאות בדיקות    יו"ר הוועדה: חובה לייצר תוכנית עתידית, ודאות עבור האזרחים - ולייצר שגרת קורונה    מדינות המתירות כניסת ישראלים ללא בידוד: בולגריה, יוון, קרואטיה ורואנדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il