X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית הצעה של ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, שביקשה לבטל את הנוהג של חלוקת הכספים הקואליציוניים הקשורים לאינטרסים הפוליטיים של המפלגות השר שטייניץ: תמיד יש המון ערכים ואינטרסים שמתנגשים זה בזה, זה לא הופך אותם ללא לגיטימיים, צריך את האיזון הנכון
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מליאת הכנסת דחתה (יום ד', 19.8.20) בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור כספים קואליציוניים, התש"ף-2020 של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי כנסת. 21 תמכו בהצעה מול 42 שהתנגדו לה.
ההצעה ביקשה למנוע את האפשרות לערוך הסכמים פוליטיים תקציביים הכרוכים בקידום אינטרסים אישיים או פוליטיים למתקשר, למפלגה או לגוף שהוא מייצג. כמו-כן, הוצע להסדיר את הדרכים שבהן נקבעים הסכמים בין סיעות החברות בקואליציה.
בדברי ההסבר נכתב כי במערכת הפוליטית הנוהגת על-פי שיטה פרלמנטרית קואליציונית, נערכים הסכמים פוליטיים המבטאים את סדר העדיפות של הממשלה הנבחרת. "הסכמים אלו נערכים סביב הקמת ממשלה חדשה או סביב אישור חוק תקציב ולכן מבטאים את המדיניות הכלכלית של אותה ממשלה שנבחרה על-ידי הציבור. אולם יש חברי כנסת שמשתמשים בהסכמים הפוליטיים על-מנת להקצות כספים מהקופה הציבורית לטובתם האישית. רק לאחרונה, בליל אישור תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018, הוקצו כ-290 מיליון שקלים חדשים ככספים קואליציוניים. בשיטה זו חבר הכנסת מתנה את תמיכתו בתקציב המדינה בתמורה להקצאת מיליוני שקלים חדשים מהקופה הציבורית למטרותיו. שיטה זו גורמת להעברת מיליוני שקלים מהקופה הציבורית ללא דיון במדיניות כלכלית או סדרי עדיפות, למטרות שמשרתות את חבר הכנסת לצורכי הפריימריז שלו, תמיכה במקורבים ועוד", ציין לפיד בהצעת החוק.
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, ציין בדיון כי הקואליציה הגדולה, המכוערת, והמיותרת בתולדות המדינה רוצה את הכסף של אזרחיה ומחלקת אותו אחד לשני.
"הצעת החוק הזאת אומרת כך בפשטות - הכסף הזה הוא של אנשים שעבדו ממש ממש קשה, קמו מוקדם בבוקר, הלכו לישון מאוחר בלילה, שילמו מיסים גבוהים מדי בתקופה משברת. זה לא כסף של פוליטיקאים, זה לא יכול להיות כסף של פוליטיקאים, הפוליטיקאים בבניין הזה מתבקשים להסיר את ידיהם מכספם של אזרחי ישראל", אמר. עוד הוסיף כי הפוליטיקאים שלוקחים כסף מאזרחי ישראל ונותנים אותו לפוליטיקאים אחרים כדי לקנות שקט.
השר יובל שטייניץ השיב בשם שר האוצר ואמר כי הדמוקרטיה המודרנית מניחה שנציגי ציבור מייצגים כמובן גם את כל טובת המדינה אבל מייצגים גם ציבוריים ספציפיים. ציבוריים שבחרו בהם. נציגי הקיבוצים, נציגי המושבים נציגי עיירות הפיתוח, נציגי הנגב, נציגי הגליל, נציגי ההתיישבות ביהודה ושומרון, נציגי הישובים החרדים בבני ברק ועוד.
"הדמוקרטיה המערבית מניחה של נציגות בפרלמנט היא לא רק נציגות אפלטונית כוללת אידיאלית של האינטרס העליון של המדינה והחברה ברור שזה מה שמדריך אותנו בראש ובראשונה אבל שיש טעם בגיוון הנציגות בפרלמנט כדי שמגזרים שונים באזורים גאוגרפיים שונים וסקטורים שונים יהיה להם כל ויהיה להם ייצוג ויהיה מי שידאג להם ברור שזה תמיד היה גבול מסוים ואמרתי אבל תמיד יש המון ערכים ואינטרסים שמתנגשים זה בזה, זה לא הופך אותם ללא לגיטימיים, צריך את האיזון הנכון", אמר.

תאריך:  19/08/2020   |   עודכן:  19/08/2020
+גנץ: פשרות - רק על בסיס קיום ההסכם
23:42 19/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר כחול לבן תוקף את ראש הממשלה ומאשים אותו כי הוא מוביל את מדינת ישראל לבחירות איומות  ▪  "הלכנו להסכם עם הליכוד למרות מטח אזהרות שקיבלנו, לא באתי לפתור בעיות אישיות של איש, הנכונות לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל"

גנץ. "בימים הבאים נשמע ספינים" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+המתווה: סגירת המחנות באתיופיה בתוך 3 שנים
22:26 19/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה מציעה כי 8,000 ממתינים יעלו מאתיופיה עד סוף 2022, ובתוך שלוש שנים יסגרו המחנות  ▪  יו"ר ועדת העלייה: הליך שכזה ינציח את המחנות. יש להעלות מיד את כל הממתינים שאושרו, ולסגור סופית את המחנות באדיס אבבה ובגונדר

עולים חדשים בצל הקורונה [צילום: פלאש 90]
+אשכנזי: נתניהו לא רוצה לפנות את בלפור
20:35 19/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר החוץ העריך בשיחות סגורות כי ראש הממשלה יעשה הכל כדי להימנע מהוצאתו מבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים  ▪  "אנחנו לא צריכים למצמץ ולהתקפל. הציבור לא יסלח למי שידרדר אותנו לבחירות"

"צריכים להפסיק לעשות פוליטיקה". תמיכה בנתניהו בבלפור [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
אשכנזי. פיגוע כלכלי, חברתי ובריאותי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+"אולי זה רביעי האחרון של הכנסת ה-23"
17:33 19/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורם בכיר בליכוד, בסביבת ראש הממשלה, מציין כי הליכה לבחירות רביעיות תהיה דבר נורא, אך "להמשיך במצב הזה נראה לי אפילו נורא יותר", כלשונו

נתניהו. סיבוב בחירות במחנה יהודה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
גנץ. ככל הנראה לא יהיה ראש ממשלה [צילום: עודד קרני, לע"מ]
+מסתמנות הסכמות תקציב בין מובילות הקואליציה
16:26 19/08/20  |  עידן יוסף

‌‎המשבר בקואליציה: מסתמנות הסכמות בין הליכוד לכחול לבן לפיהן ועדת הכספים תכונס מחדש לצורך הצבעה היום על החוק לדחיית התקציב. בנוסף נשקלת הכנסת סעיף שיאפשר מימון לשלושה חודשים של צרכים שונים עד להעברת התקציב החדש. משרדי האוצר והמשפטים עדיין דנים באפשרויות.

+יו"ר הכנסת קיבל צו מעצר מזויף
16:25 19/08/20  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת יריב לוין קיבל בדואר מעטפה עם צו מעצר בין-לאומי - שהתברר לאחר בדיקה כמזויף (חדשות 12).

+נתניהו הגיע לביקור פתע במחנה יהודה
16:15 19/08/20  |  עידן יוסף

בחירות בפתח? ‏ראש הממשלה נתניהו הגיע לביקור פתע קצר בשוק מחנה יהודה (גלי צה"ל).

+סופית: בתקופת הקורונה, שירות חיוני יוכל להינתן כשירות מרחוק
15:47 19/08/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק למתן שירותים חיוניים מרחוק (נגיף הקורונה החדש - הוראת שעה), התש"ף-2020. הגורם הממונה הוסמך לקבוע כי בתקופת תוקפה של הכרזה על מצב חירום בשל התפרצות נגיף הקורונה, שירות חיוני שנועד להבטיח את בטחונו התעסוקתי, הכלכלי או הסוציאלי של אדם, הניתן בידי גוף ציבורי, שהדין הקיים אינו מאפשר במידה מספקת את מתן השירות מרחוק - יינתן כשירות מרחוק בנוסף לשירות בדרך הקבועה.
יעוגן כהוראת שעה ההסדר שנקבע בתקנות שעות חירום ביחס להסכמת הלקוח לחוזה כרטיסי חיוב בחתימתו. במקביל, מוצע לתקן את חוק הוצאה לפועל, התשכ"ז-1967 ולסייג את ההגבלות הקיימות בחוק על כל כרטיסי החיוב המיידיים. ההסדר יחול למפרע.
הוספת גופים ציבוריים נוספים לתחולת החוק תחול באמצעות שינוי התוספת ובאישור ועדת המדע של הכנסת. חוק זה יעמוד בתוקפו עד תום תקופת תוקפו של חוק סמכויות מיוחדות בשל נגיף הקורונה.

+59 חברות מתכננות מעבר לנגב
14:34 19/08/20  |  עידן יוסף

רוני פלמר, מנכ"ל תנועת ההתיישבות אור, אומר כי למעלה מ-1,700 משפחות ו-59 חברות פנו לתנועה בבקשה להתחיל בתהליך מעבר לנגב.
בכינוס היסוד של השדולה למען הנגב בכנסת, אמר פלמר: "צריך להפוך את הנגב למרכז הבא של ישראל. אלפי הפניות לתנועת אור בחודשיים האחרונים להתיישב מחוץ לתל אביב, מחזקים את המגמה שיש להקים מרכז חדש מחוץ לתל אביב". עוד אמר: "התרומות הכלכליות והחברתיות של שדה תעופה בין לאומי בלב הנגב בנבטים תניב למעלה מ-20,000 משרות והשלכות בעשרות מיליארדי שקלים בתוך שנים ספורות, מהלך שהנגב זקוק לו כחמצן". עםזאת ציין, כי לו היה ניתן להקים את השדה בלו"ז ובתקציב ובמיקום נכון בגליל, הרי שזאת הייתה ההחלטה הנבונה.

+מתחזקת ההערכה: הליכוד מוביל לבחירות
14:24 19/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים דנה בחוק הדוחה את הגשת תקציב המדינה ב-100 ימים, אך יו"ר הקואליציה תבע אישור כספים קואליציוניים בסך 21 מיליארד שקל  ▪  בליכוד ובכחול לבן שוב אין הסכמות  ▪  מיקי זוהר הגיש הסתייגויות לחוק, ואיתן גינזבורג השיב: "לא ראיתי את ההסתייגויות שהוא הציג על הכתב - זה לא מקובל"

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה הצעה לביטול הכספים הקואליציוניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
ועדת הכספים דנה בחוק הדוחה את הגשת תקציב המדינה ב-100 ימים, אך יו"ר הקואליציה תבע אישור כספים קואליציוניים בסך 21 מיליארד שקל    בליכוד ובכחול לבן שוב אין הסכמות    מיקי זוהר הגיש הסתייגויות לחוק, ואיתן גינזבורג השיב: "לא ראיתי את ההסתייגויות שהוא הציג על הכתב - זה לא מקובל"
עידן יוסף
דיון טעון בכנסת בסוגיית דמי אבטלה למשתתפים חופשיים בעולם התרבות    תמיכה גורפת של שר הרווחה, מנכ"ל הביטוח הלאומי, יו"ר ועדת העבודה וחברי הכנסת    משרד האוצר מתנגד: "נוגד כל רציונל ביטוחי"    יו"ר הוועדה דורש מהאוצר: "עשו מה שצריך כדי לאשר את זה עבור עובדי התרבות ומגזרים אחרים שנופלים בין הכסאות"
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: חברות הביטוח ישלמו למבוטחים את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו נגבו דמי הביטוח
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: לא נשים עוד ללעג וקלס את ועדת הכלכלה ואת הכנסת    מנכ"ל משרד התקשורת: לא רואה איך בארבע השנים הקרובות הופך בנק הדואר לבנק מסחרי. נתקן את החוק בתוך חצי שנה    זנדברג: התרענו שכך יהיה
עידן יוסף
סיעת יש עתיד-תל"ם דורשת להכניס לחוק הדוחה את הגשת התקציב את הגבלת כהונת נתניהו, הקטנת ממשלתו, דמי אבטלה לעצמאיים, 400 מיליון שקלים לסבסוד ספרי לימוד ותוכנית קורונה לחצי שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il